blokere framing
Fra : Peter Loumann

Dato : 08-05-06 18:18

Hej

Et helt banalt, akut spørgsmål. Hvordan blokerer jeg at mine sider vises i
andre siders frames? Jeg er udsat for et grimt tilfælde her:

http://www.visitnaestved.dk/start/page.php?height=1250&url2=http://huse-i-naestved.dk/byvandring/index.html

Jeg har søgt tilbage i gruppen uden at finde svar. Jeg har ikke brugt
scripts før og ville være glad for en entydig og let anvendelig løsning.

På forhånd tak!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-05-06 18:58

Peter Loumann skrev:

> Et helt banalt, akut spørgsmål. Hvordan blokerer jeg at mine sider vises i
> andre siders frames? Jeg er udsat for et grimt tilfælde her:

Det kan gøres med et lille javascript, som findes i mange varianter
(Google: "frame escape javascript"), fx

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT type="text/javascript">
<!--
if(top=self){top.location=location;};
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
Test page.
</BODY>
</HTML>

Du kunne måske også være interesseret i http://copyscape.com/, hvis du
er udsat for den slags.

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-05-06 19:10

Kim Bach Petersen explained on 08-05-2006 :
> if(top=self){top.location=location;};

Mangler der ikke et = i if sætningen ?

if (top.location != self.location){top.location = self.location}

- testet og afprøvet i årevis :)

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-05-06 19:59

On Mon, 08 May 2006 20:09:32 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Kim Bach Petersen explained on 08-05-2006 :
>
> Mangler der ikke et = i if sætningen ?
>
> if (top.location != self.location){top.location = self.location}
>
> - testet og afprøvet i årevis :)

Tak skal I ha'! Jeg afprøver begge. Hvad hvis folk har slået javascript fra
i deres browser?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-05-06 20:13

Peter Loumann skrev:

>Tak skal I ha'! Jeg afprøver begge. Hvad hvis folk har slået javascript fra
>i deres browser?

Så er det bare ærgeligt, men det er trods alt, de færreste, der
har det.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Christian Kragh

Dato : 15-05-06 08:07

> Så er det bare ærgeligt, men det er trods alt, de færreste, der
> har det.

Hvis javascript er slået fra, siger hjemmesiden fra "Næstved-Egnens
Turistbureau" at man skal slå javascript til for at se siden korrekt, så ingen
ko på isen der.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-05-06 17:30

Christian Kragh skrev:

>Hvis javascript er slået fra, siger hjemmesiden fra "Næstved-Egnens
>Turistbureau" at man skal slå javascript til for at se siden korrekt, så ingen
>ko på isen der.

Og hvis man har slået javascript fra vil man stadig kunne se
siden som tiltænkt med PLs side indframmet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-06 01:36

Peter Loumann skrev:

> Hvordan blokerer jeg at mine sider vises i andre siders
> frames? Jeg er udsat for et grimt tilfælde her:

Skriv en mail til personen der gør det, og fortæl at du sender
et erstatningskrav hvis det ikke bliver fjernet.

Det har jeg haft stort held med flere gange, og det virker.

Virker det ikke, må du have fat i regningsblokken eller en
advokat.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk