Pop-up div
Fra : SBK

Dato : 27-04-06 11:49

Jeg har haft en del besværligheder med noget så simpelt som at
styre nogle pop-up div layers.
Se følgende eksempel:
http://www.andreasemenius.com/test10.html
Der skal det være sådan, at serie1 popper op når man trykker på
linket, og serie2 popper op når man trykker på det andet link. I
alt kommer der til at være mange serier.
Det er scriptet somskal udvides på en måde.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
på forhånd tak.
SBK

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-04-06 15:54

SBK wrote:
> [...]
> alt kommer der til at være mange serier.
> Det er scriptet somskal udvides på en måde.

Den funktion du bruger visObjekt(objektID)
undersøger tilstanden for det aktuelle objekt,
er det åbent eller lukket? Dernæst gør funktionen
det modsatte, så at sige: Er objektet lukket (display:none)
åbnes det; er objektet åbent, lukkes det.

Hvis du klikker på et link for at åbne et objekt
og dernæst på et andet link for at åbne et andet
objekt, får du selvfølgelig to åbne objekter.

Det du skal gør er at føje en lukkefunktion til
din visOjektfunktion:

function visObjekt(objekt){
skjulAlle();
document.getElementById(objekt).style.display="block";
}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..