dropdownmenu
Fra : Sabrine Mouritsen

Dato : 26-04-06 19:26

Hej jeg søger en kode elle hjælp at lave en dropdownmenu.

Indtil nu har jeg lavet sådan at de forskellige menuer bare er på
de forskelllige sider, men jeg ville gerne hvis nogle ville
hjælpe mig med at lave en hvor undermenuerne kommer når jeg
trykker på linksene

Jeg har været inde og se på en tidligere artikel: onclick
menubar, men jeg forstår det ikke helt.

layoutet og selve teksten i munuen kan jeg gost finde ud af. det
er javascriptet og især behavier jeg ikke forstår.

Jeg har fundet en hjemmeside hvor der står noget,
http://www.webdesign101.dk/navigation/dhtml/dropdownmenu1.php
men koden virker ikke, måske jeg gør noget galt!

Jeg har sat det første stykke(indtil Menuen) ind i CSS.
det næste i body
og tilsidst det der står under scripet i javascript.

men det virker stadig ikke.....

Håber nogle kan hjælpe mig, og på forhånd tak

Hilsen
Sabrine Mouritsen
sabirne@tele2adslFJERN.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Spintail

Dato : 27-04-06 07:08

Hej Sabrina

Kik evt her :http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

MvH
Allan

Fra : Sabrine Mouritsen

Dato : 27-04-06 21:46

Spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej Sabrina
>
> Kik evt her :http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html
>
> MvH
> Allan

Mange tak det var lige det jeg søgte

Sabrine

Fra : Sabrine Mouritsen

Dato : 29-04-06 12:49

Spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
Jeg har nu været der inde og har lavet en menu, med en af
forslagene.

Men ved du noget om hvordan jeg kan få fx "Danmark" til en side
også?
Lige nu virker den jo kun som en knap til undermenuen..

linket til min side: http://www.sabrinemousen.1go.dk/forside.html
siden er under udvikling, derfor virker det hele ikke!

Også når man klikker på en af linksene i undermenuen lukker menuen
sammen, er det muligt at undgå dette?

Hilsen
sabrine

Fra : Spintail

Dato : 29-04-06 22:08

>Men ved du noget om hvordan jeg kan få fx "Danmark" til en side
>også?
>Lige nu virker den jo kun som en knap til undermenuen..

Gør du Danmark til et link forsvinder selve menuen jo den bruger du jo
til at se under menuen så husk jo større krav du stiller jo større
viden skal du bruge!
Hvis jeg brugte nogle time kunne jeg måske nok få den til at virke,
men du er det så en forkert gruppe du er i ...prøv javascript

MvH
Allan