links, som ikke virker, i nogle browsere..~
Fra : John Kjoller

Dato : 26-04-06 17:11

Er der nogen som kender til dette fænomen:

I visse browsere, som f.eks. Firefox, og Safari - virker links ikke, hvis de
er placeret i visse divs, som er placeret i følgende hieraki:

<wrap div>
<øvre wrap div> </div>
<nedre wrap>
<højre div> Links herinde virker ikke i Firefox og Safari
<venstre div> </div>

Nogen, der ved hvad jeg kan gøre ved det?

link til problemsiden:
http://orehanger.dk/extra.php?vis=ID_9&punkt=9 (nederst: "Tilmeld dig her".)

Eller andet eksempel:

http://orehanger.dk/extra.php?vis=ID_6&punkt=6 (links til hotellerne)

Mvh
John

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 21:03

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kender til dette fænomen:
>
> I visse browsere, som f.eks. Firefox, og Safari - virker links ikke, hvis
> de er placeret i visse divs, som er placeret i følgende hieraki:

Du kan komme dine links ind alle de diver du lyster - ikke det der giver
fejlen.

Jo værre er at det ikke er muligt at scrolle på siden.

> Nogen, der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Det er dit stilark som fejler. Problemet skyldes simpelthen at elementerne
overlapper hinanden, hvilket du også hurtigt finder ud af ved at forsøge at
markere teksten. Det kan ikke lade sig gøre. Jeg har noget svært at overskue
dine absolute positioneringer og din brug af z-index. De virker lidt
overdrevne når man lige kigger hurtigt på det. Men fejlen finder du i
forbndelse med din div#ekstranedrekant

Prøv at give omtalte div en baggrundsfarve, og du kan se lyset

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : John Kjoller

Dato : 26-04-06 22:56

Carsten skrev:
> Jo værre er at det ikke er muligt at scrolle på siden.

John:
Nå for søren... hvilken browser bruger du? (eller er det også faldet på
plads, nu hvor div-fejlen er rettet?)

Carsten skrev:

> Jeg har noget svært at overskue dine absolute positioneringer og din brug
> af z-index. De virker lidt overdrevne når man lige kigger hurtigt på det.

John:
Ja, jeg har ikke fået fjernet alle de z-index jeg satte ind, i kampen for at
finde div-fejlen.
De absolutte placeringer er der vist ikke noget i vejen med, mener jeg.

Carsten skrev:
> Men fejlen finder du i forbndelse med din div#ekstranedrekant
>
> Prøv at give omtalte div en baggrundsfarve, og du kan se lyset

John:
Ahaa... Godt set. Tak skal du have. Jeg har flyttet den nu. De overlapper
stadig, men nu i rigtig rækkefølge.

Mvh
John

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 10:16

> Nå for søren... hvilken browser bruger du? (eller er det også faldet på
> plads, nu hvor div-fejlen er rettet?)

Jeg bruger Firefox. Kunne godt se ud til noget af fejlen forsvundt samtidig
med du har rettet den anden fejl. Men under alle omstændigheder er det ikke
særligt smart at fjerne rullepanelkerne, da mange ikke vil opdage siden er
længere

Spørgsmålene her hører i øvrigt i ikke hjemme i clientside gruppen, da det
intet har med clientside at gøre. Jeg sætter fut på til
news:dk.edb.internet.webdesign.html og svar på dette indlæg kan læses i html
gruppen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-06 23:12

John Kjoller skrev:

> Nå for søren... hvilken browser bruger du? (eller er det også
> faldet på plads, nu hvor div-fejlen er rettet?)

Jeg kan ikke se det nederste af din menu i nogen af de
browsere jeg bruger, og jeg kan ikke engang scrolle ned
til det sidste link.

Det er sikkert på grund af alle dine overflow-ting med auto
og hidden - det skulle være så smart, men giver så andre
ulemper.

Jamen, så kommer der jo vandret scrollbar, vil du nok sige?
Ja, det er det næste der skal løses. Teksten kan gøres
fleksibel. Som det er nu, kan man ikke læse de sidste ord
på linjerne, og man kan heller ikke scrolle hen til dem, fordi
du har slukket for scrollbaren.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk