Globale variable
Fra : Chrisser

Dato : 24-04-06 12:18

Hej

Er det ikke muligt, i javascript, at erklære en global variabel i en
funktion ??

- jeg kan ikke finde noget dokumentation på det, men har brug for, runtime,
at kunne lave nogle arrays der ikke forsvinder igen så snart min funktion
er udført...

Mvh
Chrisser

Fra : Christian Hansen

Dato : 24-04-06 22:04

Du skal oprette dem fra starten.

Alternativt opretter du et object fra starten:

var globals = new Object();

I dine funktioner kan du så lave dine arrays med globals.array = new
Array();

man kan også refere til globale variable på document-objectet - altså
document.varname

Mvh Christian

Fra : Chrisser

Dato : 25-04-06 13:11

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Array();
>
> man kan også refere til globale variable på document-objectet - altså

Hmm tak, men det var ikke helt det jeg havde håbet på idet jeg på forhånd
ikke kan sige hvilke eller hvor mange arrays jeg skal bruge, men
- that's life

Chrisser