Automatisk videresendelse af bruger
Fra : SBK

Dato : 24-04-06 10:30

Er der nogen der har et script til automatisk at videresende
brugeren når han kommer ind på ens site?
Jeg vil gerne sende alt trafik fra www.site1.dk til www.site2.dk.
På forhånd tak.
SBK

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-04-06 10:36

SBK ramte sit keyboard den 24-04-2006 11:30 og fik dette ud af det:
> Er der nogen der har et script til automatisk at videresende
> brugeren når han kommer ind på ens site?
> Jeg vil gerne sende alt trafik fra www.site1.dk til www.site2.dk.

Er det noget med gammelt domæne til nyt domæne ?
Så var det noget bedre at rette dns'en for det gamle domæne.

Ellers man du bruge meta-tagget refrehs:

eller med javascript header("location: http://www.site2.dk/");

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : SBK

Dato : 27-04-06 08:00

> Ellers man du bruge meta-tagget refrehs:

> eller med javascript header("location: http://www.site2.dk/");

Det var lige det!!
Tak for det!!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-06 17:05

Benny Nissen wrote:

> ... med javascript header("location: http://www.site2.dk/");

Den har jeg forsøgt at få til at fungere, men det vil ikke. ;-(

Jeg har lavet dette i head:

<script type="text/javascript">
function ny_adresse() {
header("location: http://nyt_domain.dk/");
}
</script>

I body har jeg lavet denne udvidelse:

Der sker absolut intet, når siden loades - ud over at siden loades.

http://hjemmesideskolen.dk/videre.html

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-06 17:31

Erik Ginnerskov skrev:

> <script type="text/javascript">
> function ny_adresse() {
> header("location: http://nyt_domain.dk/");
> }
> </script>

Man kan ikke sætte en http-header via javascript - af den simple
grund at http-headere ikke må ændres når først indholdet (html-
koden) er begyndt at blive sendt til browseren. Javascriptkode
kan kun placeres i html-koden, og derfor er det for sent at ændre
http-headere når browseren når til at læse scriptet.

Man kan skifte adressen med
location.href = "http://ny.adresse/her"

- men det har ikke noget med headere at gøre.

> Der sker absolut intet, når siden loades - ud over at siden
> loades.
>
> http://hjemmesideskolen.dk/videre.html

Hvis du tjekker FF's javascriptkonsol, vil du se beskeden

Fejl: header is not defined
Kildefil: http://hjemmesideskolen.dk/videre.html
Linje: 9

Du kalder en udefineret "header"-funktion - det fungerer ikke.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-06 19:58

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Man kan ikke sætte en http-header via javascript - af den simple
> grund at http-headere ikke må ændres når først indholdet (html-
> koden) er begyndt at blive sendt til browseren.

Det vil med andre ord sige, at den løsning Benny kom med ikke på nogen måde
kan virke?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-06 21:41

Erik Ginnerskov skrev:

> Det vil med andre ord sige, at den løsning Benny kom med ikke
> på nogen måde kan virke?

Ikke som den er skrevet herover. Hvis han mente "med javascript,
placeret i <head> (location.href=...)", kunne det virke.

I php, asp og lignende serverside-sprog kan man også fint sætte en
http-header (jeg tror faktisk at ovenstående kunne svare til php-
syntaksen for en http-header - men tjek hellere i php-gruppen).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-05-06 21:47

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 10-05-2006 22:40 og fik
dette ud af det:

> Ikke som den er skrevet herover. Hvis han mente "med javascript,
> placeret i <head> (location.href=...)", kunne det virke.

Jeg må jo så nok give Jens ret. Det var php-syntaxen jeg havde i hovedet
da jeg skrev det.

> I php, asp og lignende serverside-sprog kan man også fint sætte en
> http-header (jeg tror faktisk at ovenstående kunne svare til php-
> syntaksen for en http-header - men tjek hellere i php-gruppen).

Netop.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-06 22:29

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I php, asp og lignende serverside-sprog kan man også fint sætte en
> http-header

De metoder kender jeg. Jeg så bare en mulighed i Bennys indlæg, som jeg
kunne bruge til en kunde, der har flyttet domæne. De oprindelige sider
hedder .htm, så der er altså ikke andre muligheder end metakoden tilbage.

Det er der så ikke så meget at gøre ved.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/