H tagget
Fra : Steen Thom.

Dato : 23-04-06 15:43

H tagget har jeg aldrig benyttet fordi der altid er dobbelt
linieafstand før og efter.
Findes der en css mulighed for at ændre det til enkelt,
altså noget i retning af inline men så alligevel med en <br> i begge
ender.
Det ville være meget brugbart!

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-04-06 16:08

Steen Thom. skrev:

>H tagget har jeg aldrig benyttet fordi der altid er dobbelt
>linieafstand før og efter.
>Findes der en css mulighed for at ændre det til enkelt,

Du kan justere det med margin, f.eks.
h1 {margin-top: 0}

PS. Spørgsmål om css hører ikke hjemme her, men i

Clientside er til scripts, der afvikles på brugerens computer,
f.eks. javascript.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-06 17:04

Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
>
> PS. Spørgsmål om css hører ikke hjemme her, men i
>
> Clientside er til scripts, der afvikles på brugerens computer,

Margin har ingen indlydelsepå linieskydningen og dermed ikke
på linieaftanden på to linier i en overskrift, der er
adskilt af br.

Den egenskab, der bestemmer det, er line-height;

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-04-06 17:31

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Margin har ingen indlydelsepå linieskydningen og dermed ikke
>på linieaftanden på to linier i en overskrift, der er
>adskilt af br.

Som jeg forstår, så er det afstanden mellem to blokelementer, der
er problemet og her er det da margin, der bruges til at
formindske det.

Der blev skrevet:

»H tagget har jeg aldrig benyttet fordi der altid er dobbelt
linieafstand før og efter.
Findes der en css mulighed for at ændre det til enkelt,«

>Den egenskab, der bestemmer det, er line-height;

Næppe.

PS. Vær rar at klip i det du citerer og nøjs med at citer det du
direkte svarer på.

Fra : Steen Thom.

Dato : 23-04-06 21:17

On Sun, 23 Apr 2006 18:03:41 +0200, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> Margin har ingen indlydelsepå linieskydningen og dermed ikke
> på linieaftanden på to linier i en overskrift, der er
> adskilt af br.

Men det virker!

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-04-06 21:35

Steen Thom. skrev:

>Men det virker!

Ja, for JFJ snakker om noget helt andet.

Du snakker om
<h1>linje 1</h1>
<h1>linje 2</h1>

og JFJ snakker om
<h1>linje 1<br>linje 2</h1>
og <br> giver ikke en dobbelt linjeafstand, ergo må det være det
første det drejer sig om.

Det er korrekt, at vil styre linjeafstand i det andet tilfælde,
så er det line-height, der skal bruges, men det er sjældent nogen
god ide, at ændre på default linjeafstand og slet ikke til en
mindre, en større kan være nyttig i nogen tilfælde.

Fra : Steen Thom.

Dato : 23-04-06 18:16

Mange tak for din hjælpsomhed!

Fra : Kerim Ellentoft