Kontakt Os "HJÆP"
Fra : thomas

Dato : 19-04-06 11:46

Hvordan laver jeg en "Kontakt Os" textarea, hvor man skriver,
hvad man vil spørge om, og når man så trykker på "Send"-knappen,
sender den så til min mail? Kan I lave det for mig? Min mail er
toon_disney@hotmail.com så når I laver det, så skal teksten sende
til mig. Altså, når man trykker på "send"-knappen, så skal
teksten sendes til min mail, som var toon_disney@hotmail.com

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-06 21:56

thomas wrote:
> Hvordan laver jeg en "Kontakt Os" textarea, hvor man skriver,
> hvad man vil spørge om, og når man så trykker på "Send"-knappen,
> sender den så til min mail?

Du laver bare en mail-formular på siden.

> Kan I lave det for mig?

Det kan du vel selv, hvis du først lige læser denne side - der er flere
valgmuligheder, afhængig af hvad du på dit webhotel har adgang til:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

> Min mail er
> xxxx@xxxx.xx

Du skal aldrig, aldrig skrive din email-adresse i klar tekst, hverken på en
hjemmeside eller i et usenet-indlæg. Det er det samme som at bede om at få
adressen tæppebombet med spam.

Skal du på din kontakt-formular nødvendigvis skrive din email-adresse, skal
den krypteres på en eller anden måde, så den ikke kan høstes af spambotter:

Halvt nede på denne side finder du en metode til at sløre adressen:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/tomail.asp

Her finder du en anden metode til at beskytte sig mod spambotter:

http://hjemmesideskolen.dk/services/adressekoder.asp

Men det bedste er, hvis du kan benytte en af serverside-metoderne - asp
eller php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : thomas

Dato : 20-04-06 08:59

Hej Erik

Gider du ikke lave det, som du har, men lave det for mig, da jeg er ikke så
god til det, men lave det klart, så jeg kan bare kopier det hele, så den er
klar til mig. Hvis du vil, Erik, så vil jeg være glad. Min mail skal stå der,
så den sender til mig. Så bare skriv der "Skriv din mail her Thomas", så jeg
ved, det er der, jeg skal sætte min email ind.
På forhånd tak.
Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-06 22:18

thomas wrote:

> Gider du ikke lave det, som du har, men lave det for mig, da jeg er
> ikke så god til det, men lave det klart, så jeg kan bare kopier det
> hele, så den er klar til mig.

Du har slet ikke fortalt noget om, hvad det er, du vil have. Hvis du havde
brugt lidt mere end ½ minut på min side, ville du være klar over, at der er
mange muligheder - og det ikke er alle, der er brugbare alle steder:

Hvis dit webhotel understøtter php, nytter det ikke at jeg laver
en af de tre mulige asp-løsninger.

Hvis dit webhotel understøtter asp, er det ikke det samme som
at du kan bruge alle tre mulige asp-løsninger.

Skal det være via cgi, skal jeg kende til dit webhotels
cgi-opsætning.

Alt i alt er du nødt til først at finde ud af, hvad du kan bruge og derefter
kan du finde en kopi-klar løsning på følgende sider:

asp + jmail:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp

asp + cdonts:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/cdonts.asp

asp + cdosys:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/cdo.asp

php med sql-spærring:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

php med sikkerhedskode:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmailc.php

cgi (kode til tele2, tdc, cybercity og stofanet):
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/cgimail.asp

brugerens mailprogram:

Fra : Thomas til Erik Ginn~

Dato : 21-04-06 12:22

Hej Erik

men webhotel som jeg bruger til min hjemmeside er www.freewebs.dk den
understøtter html så hvis du kan lave html ville det være godt tak hvis du
kan.

hilsen Thomas