Børnesikring af opvaskemaskine
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-01 15:57

Vi skal flytte i løbet af sommeren - og én af de ting der skal
anskaffes til den nye lejlighed er en opvaskemaskine.

Jeg er sådan set ikke specielt bekymret for vores søns (godt ½ år)
sikkerhed i den forbindelse - nye opvaskemaskiner har alle
børnesikring af lågen mv. Derimod har jeg tænkt på om et barn ikke
kan komme til at tænde for maskinen (i tide og utide).

Det er jo ikke så smart - selvom det ikke er farligt for ham. Hvad
har I af erfaringer i den henseende?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Mai-Brit

Dato : 14-06-01 16:26

Som regel skal der først vælges program og dernæst tændes for maskinen, dvs.
et barn, der er så lille, at det ikke kan lære, at man ikke piller ved
sådanne apparater, vil have svært ved at starte maskinen, inden du har
opdaget problemet. I øvrigt står lågen til min opvaskemaskine altid på klem,
hvilket i sig selv forhindrer, at maskinen kan sættes i gang. Sidst, men
ikke mindst som du selv siger, tager han jo ikke skade, og det lykkes ham
næppe, at starte den så tit at det bliver en belastning for miljøet eller
din økonomi.
Ved du for øvrigt, at opvaskemaskinen er det køkkenredskab, som tjener os
bedst, hvis man opvejer brugen og omkostningerne af den mod alternativet.
Hilsen Mai-Brit