hvordan skrive ø i lørdag og søndag?
Fra : Jan

Dato : 09-04-06 20:52

Hvordan får jeg følgende script til at skrive rigtigt?

"<script type='text/javascript'>"+
"var days=new Array(8);"+
"days[0]='Søndag';"+
"days[1]='Mandag';"+
"days[2]='Tirsdag';"+
"days[3]='Onsdag';"+
"days[4]='Torsdag';"+
"days[5]='Fredag';"+
"days[6]='Lørdag';"+
"var months=new Array(13);"+
"months[1]='januar';"+
"months[2]='februar';"+
"months[3]='marts';"+
"months[4]='april';"+
"months[5]='maj';"+
"months[6]='juni';"+
"months[7]='juli';"+
"months[8]='august';"+
"months[9]='september';"+
"months[10]='oktober';"+
"months[11]='november';"+
"months[12]='december';"+
"var time=new Date();"+
"var lmonth=months[time.getMonth() + 1];"+
"var lday=days[time.getDay()];"+
"var date=time.getDate();"+
"var year=time.getFullYear();"+
"var hours=time.getHours();"+
"var minutes=time.getMinutes();"+
"var seconds=time.getSeconds();"+
"</script>"+
"<font face='Verdana' color='#003333' size='2'>"+
"<script type='text/javascript'>"+
"document.write(lday + '<br>');"+
"document.write(date + '. ' + lmonth + ' ' + year);"+

"</script>"+

Mvh Jan

Fra : Holst

Dato : 09-04-06 21:02

Jan wrote:

> Hvordan får jeg følgende script til at skrive rigtigt?

Ja, nu fortæller du jo ikke præcis, hvad der er dit problem. Men jeg går
ud fra, at du ikke får et 'ø', når der gerne skulle være et ø.

Eftersom det vel gerne skulle ende med noget HTML, så kunne du måske
bare skifte ø'erne ud med &oslash;.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-06 23:16

Holst skrev:

> [...]
> skulle være et ø.
>
> Eftersom det vel gerne skulle ende med noget HTML, så kunne du
> måske bare skifte ø'erne ud med &oslash;.

Alternativt kan man sørge for at angive tegnsættet korrekt. Hvis
spørgeren giver et link til siden, er det lettere at se hvad der
går galt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-06 08:03

"Jan" <jan.h@rnet_nospam.dk> writes:

> Hvordan får jeg følgende script til at skrive rigtigt?

Hvad gør du nu? Hvad forventer du det skal skrive (i.e., hvad
er rigtigt)? Hvad skriver det for dig?

Og hvorfor er scriptet skrevet som en streng? Er det noget du har
taget fra noget serverside-kode (fx PHP)? Hvis så, tjek hvad der
faktisk bliver sendt til klienten, fx med View Source. Det er det
eneste der tæller.

Hvis du har et link til en "levende" side, så bliver det meget
nemmere at hjælpe dig. Specielt når det kode du giver ikke er lige
til at cut'n'paste over og teste.

Efter faktisk at have testet det, ved at lave strengen om til tekst og
putte den in i en ny side, så ser det rigtigt ud (hvie jeg gætter
intentionen rigtigt):
Mandag
10. april 2006

Så igen: Hvilken fejl får du, og hvordan skal vi reproducere den?
/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-06 08:19

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> writes:

> Hvad gør du nu? Hvad forventer du det skal skrive (i.e., hvad
> er rigtigt)? Hvad skriver det for dig?

Og sidebemærkning: Skriv ikke den vigtigste sætning i dit spørgsmål
udelukkende i subject. Den skal også med i hovedteksten på dit indlæg.
Ellers sker det at folk overser den når de svarer.

/L

Fra : Jan

Dato : 10-04-06 20:28

om lørdagen skriver den "l? 8. april 2006" og søndag "s? ....."

altså skriver ikke øndag og hvis jeg skriver &oslash; istedet for ø laver
den det ikke om til ø

Mvh Jan

Fra : Jan

Dato : 10-04-06 20:31

sorry, grunden til koden er som den er er fordi den bliver lagt ind i en
variabel

Mvh Jan

Fra : René Lønstrup

Dato : 11-04-06 19:31

Jan wrote:
> Hvordan får jeg følgende script til at skrive rigtigt?
<SNIP>

Jeg løste engang et lignende problem (i forbindelse med et asp.net projekt)
ved at angive charset på scriptet:
<script type="text/javascript" charset="ISO-8859-1"
src="scripts.js"></script>

Dette var dog på et eksternt script, så jeg ved ikke med sikkerhed om det
også virker med indlejrede scripts..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet