z-index + javascript
Fra : SBK

Dato : 04-04-06 16:55

Er der nogen der ved hvordan man laver tre layers som delvis
overlapper hinanden, og som man kan skifte z-index orden på ved
at klikke på det relevante layer man ønsker øverst?

Forstå det ret med dette eks..
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp
Kortene ligger i den rækkefølge de er defineret til i CSS'en.
Hvordan kan man med javascript tilføje en funktion der muliggør
at man kan ved at klikke på et kort får det til at lægge sig
øverst i stakken?

Håber I har et bud. Jeg laver ikke så meget javascript til
dagligt, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis en kan svare

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-06 17:19

SBK wrote:

> Hvordan kan man med javascript tilføje en funktion der muliggør
> at man kan ved at klikke på et kort får det til at lægge sig
> øverst i stakken?

Jeg har ikke noget bud på, hvordan det kan gøres med js, men kan du køre asp
på dit websted, har jeg på denne side vist, hvordan man med et link kan
skifte css - i dit tilfælde sætte et andet kort med højest z-index:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/designskift.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-06 17:25

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> køre asp på dit websted, har jeg på denne side vist, hvordan man med
> et link kan skifte css - i dit tilfælde sætte et andet kort med

Glemte lige at sætte XFUT til asp-gruppen:

Dette indlæg bringes i begge grupper. Hvis din news-reader understøtter det,
vil svar herpå blive bragt alene i asp-gruppen.

Men du kan selv vælge at gå der over og fortsætte (nødvendigt for brugere af
html.dk's interface til usenet).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : SBK

Dato : 04-04-06 21:36

Tak for svar, men det skal være en client-side løsning.
Jeg har fundet denne tutorial
http://www.howtocreate.co.uk/tutorials/javascript/dhtml#dhtmlZINDEX "Changing
the z-index"
Men jeg kan ikke få det til at virke. Er der nogen der har en ide til en måde
man kan gøre det på?
På forhånd tak.

Fra : SBK

Dato : 04-04-06 22:03

SBK wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Er der nogen der ved hvordan man laver tre layers som delvis
> overlapper hinanden, og som man kan skifte z-index orden på ved
> at klikke på det relevante layer man ønsker øverst?

Jeg har lavet en test, men kan ikke få det til at virke:
http://www.andreasemenius.com/test.html

Det er sakset fra denne turtorial:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-04-06 22:44

SBK wrote:
> [...]
>
> Håber I har et bud. Jeg laver ikke så meget javascript til
> dagligt, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis en kan svare

Her er et bud:

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/sbk.html

Du må selv fifle med z-index-værdierne så de
kommertil at ligge fornuftigt i forhold
til det øverste lag.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk