brug af zoom
Fra : Hansen

Dato : 04-04-06 14:03

Hejsa

Jeg bruger Microsofts DHTMLSafe component til at have et editerings område
på min hjemmeside og deri vil jeg gerne kunne zoome. Komponenten fungerer
(så vidt jeg kan se) ved at den har sin egen html side indlejret (man kan nå
den ved: komponent.DOM.body)
Så man kan sige f.eks. komponent.DOM.body.style.zoom = 1.5 for at zoome ind.

Problemet er når jeg, i zoomet tilstand (ind eller ud), flytter rundt på et
objekt i editoren, så passer koordinaterne ikke. Dvs at det ser ud til at
jeg smider den midt på siden, men den placerer sig oppe i venstre hjørne.
Det må være fordi at midter koordinatet på selve hjemmesiden f.eks. hedder
500 x 500 men i den zoomede (ud) version ligger koordinatet 500 x 500 oppe i
venstre hjørne.

Hvordan får man koordinaterne til at passe?

ps. Jeg ved godt forklaringen er lidt kryptisk. Kom endelig med uddybende
spørgsmål hvis det er nødvendigt.

/Hansen

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 14:05

Hansen ramte sit keyboard den 04-04-2006 15:02 og fik dette ud af det:
> [...]
> (så vidt jeg kan se) ved at den har sin egen html side indlejret (man kan nå

[snip]

> ps. Jeg ved godt forklaringen er lidt kryptisk. Kom endelig med uddybende
> spørgsmål hvis det er nødvendigt.

Kan du ikke smide en demoside online, så vi kan kigge på det ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Hansen

Dato : 04-04-06 14:53

> [snip]

> Kan du ikke smide en demoside online, så vi kan kigge på det ?

Jeg har nu prøvet at uploade siden, men den fungerer ikke på samme måde på
serveren som på min lokale maskine. Jeg smider i stedet en zip fil op med en
demo, som man så kan hente ned lokalt.
Adressen er: www.sthansen.dk/dhtml/demo.zip

Det er en ActiveX komponent - bare lige så man ikke tror at jeg prøver at
inficere jer, når IE kommer og spørger om lov.
Det betyder også at den kun kan ses i IE, desværre.

/Hansen

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 15:03

Hansen ramte sit keyboard den 04-04-2006 15:53 og fik dette ud af det:

> Det er en ActiveX komponent - bare lige så man ikke tror at jeg prøver at
> inficere jer, når IE kommer og spørger om lov.
> Det betyder også at den kun kan ses i IE, desværre.

Begge dele gør så desværre, at jeg ikke kan/vil hjælpe.
Jeg bruger FIrefox og vil ikke have Active-X komponenter installeret.
Desværre.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Hansen

Dato : 04-04-06 15:32

> Begge dele gør så desværre, at jeg ikke kan/vil hjælpe.
> Jeg bruger FIrefox og vil ikke have Active-X komponenter installeret.
> Desværre.

Den installere ikke en Active-X komponent skal det lige siges. Komponenten
er en del af IE som benyttes.
Men jeg kan godt se at det ikke kører i Firefox

/Hansen

Fra : Michael Krog

Dato : 08-04-06 00:45

Hej,

Er ved at klargøre en menu i en kolonne på en hjemmeside, men vil gerne
at undermenuerne åbner sig nedefter, når man klikker på én af
hovedmenuerne (Harmonika-menu). Hovedmenuen kan have en pil der
indikerer at der findes en undermenu.

Kan nogen hjælpe mig til en sådan menu uden at involvere hverken flash
eller javascript? Jeg tænker på om det kan klares med CSS alene.

Med venlig hilsen,
Michael Krog

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-06 12:54

Michael Krog wrote:
> [...]
> gerne at undermenuerne åbner sig nedefter, når man klikker på én af
> hovedmenuerne (Harmonika-menu). Hovedmenuen kan have en pil der

Jørgen Farum Jensen har noget af den slags:

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dynamic_lists/eksempel2.html

Du finder mange andre muligheder samme sted, hvis du bruger tid til at lede
efter det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/