Nogen praktisk erfaring med Fullrate !?
Fra : Frans Meyer

Dato : 22-05-06 17:05

Hej!

Er der nogen - der har fået leveret en Fullrate opkobling - og vil dele
deres erfaring?

Blot nysgerrige.

mvh
Frans

Fra : Hauge

Dato : 24-05-06 08:36

Frans Meyer wrote:
> Er der nogen - der har fået leveret en Fullrate opkobling - og vil dele
> deres erfaring?

Åbenbart ikke, da det blev spurgt om for kun 2 tråde siden, som er den.
16. maj, og der kom heller intet svar.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060524073614@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 24-05-06 20:17

Hauge wrote:

> Åbenbart ikke, da det blev spurgt om for kun 2 tråde siden, som er den.
> 16. maj, og der kom heller intet svar.
>
> Mvh Hauge

Der er nok ikke den store chance for, at nogen endnu har fået leveret en
Fullrate-forbindelse. Så vidt jeg ved lancerede de Fullrate omkring d.
24/4. Og med en leveringstid på 4-6, så er det nok først nu at de første
får leveret deres forbindelser.

Jeg lagde lige mærke til en fed ting de har på deres website, en blog.

Se http://www.fullrate.dk/blog/.

Der poster de nyheder i forskellige kategorier, med mulighed for at
brugere kan kommentere nyhederne. Og modsat de store udbydere, sidder
sågar direktøren og kommenterer/svarer på folks kommentarer til nyhederne.

Jeg er selv blevet så træt af CyberCity, at jeg i går bestilte en 5/1
Mbit/s hos Fullrate.

Mvh. Jens

Fra : Brian K

Dato : 25-05-06 00:18

"Jens Beltofte Soerensen" <beltofteSLET@SLETgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er selv blevet så træt af CyberCity, at jeg i går bestilte en 5/1
> Mbit/s hos Fullrate.

Det gjorde jeg allerede d. 1/5, fik ordrebekræftigelsen et par dage efter -
med en fuldmagt jeg skulle underskrive og sende retur - det var jeg så
liiiiiiiige et par uger om at få gjort, men som du kan se af nedenstående
info så er der ved at ske noget

Glæder mig til min 20 mb/1536 kb/s linje - glæder mig meget!!!!
a.. Ordre aktiveret 2006-05-01 13:33:40
b.. Fuldmagt generet 2006-05-01 13:33:40
c.. Fuldmagt modtaget 2006-05-22 16:47:33
d.. Fuldmagt modtagelse bekræftet 2006-05-22 16:47:37
e.. Aktiv kreditkort set 2006-05-22 16:47:46
f.. Kobberpar på central allokeret 2006-05-22 16:47:59
g.. Kobberparordre sendt til TDC 2006-05-22 23:28:37

Fra : Morten Guldager

Dato : 25-05-06 05:49

2006-05-24 Brian K wrote
> [...]
> info så er der ved at ske noget
>
> Glæder mig til min 20 mb/1536 kb/s linje - glæder mig meget!!!!

Jo, klart nok. De kører ADSL2+, så hvis du skal have 20Mbit/s må du
bo meget tæt på centralen. Ved du om du gør det?

Hvis de nu kun kan levere 13 Mbit/s, får du så nedslag i prisen?

Lad os høre hvordan det går...

/Morten

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-05-06 08:39

Morten Guldager wrote:

> Hvis de nu kun kan levere 13 Mbit/s, får du så nedslag i prisen?
>
> Lad os høre hvordan det går...
>

> /Morten

Hehe, kun..

20Mb/512kb med telefoni koster 499 kr hos fullrate.
Jeg betaler det samme beløb for 2Mb/512kb med telefoni hos
Cybercity. Jeg ville ikke have noget imod at seks-doble
min download (altså til de 13 Mbit/s) for 0 kr mere
om måneden

Martin.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 25-05-06 21:02

On 25 May 2006 04:49:15 GMT, Morten Guldager
<Morten.Guldager@gmail.com> wrote:

>Hvis de nu kun kan levere 13 Mbit/s, får du så nedslag i prisen?
>
>/Morten

Læs deres leveringsbetingelser.
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-06 10:56

On Thu, 25 May 2006 01:17:49 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> b.. Fuldmagt generet 2006-05-01 13:33:40

Hvad har den da gjort dig?

(det er dejligt at se, at nye kommunikationsselskaber viderefører
arven fra de gamle teleselskaber med ikke at have styr på det dér
kommunikation )

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Frans Meyer

Dato : 25-05-06 15:34

"Jens Beltofte Soerensen" <beltofteSLET@SLETgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg lagde lige mærke til en fed ting de har på deres website, en blog.
>
> Se http://www.fullrate.dk/blog/.

Det syntes jeg også er meget interessant - ja i det hele taget konceptet med
http://www.fullrate.dk/blog/2006/05/kommunikation_med_kunder_1.html

Jeg kunne også godt tænke mig at se lidt åbenhed omkring trafik - som
nerim.net gør:

http://stats.nerim.net/nav/map/

Det har jeg endnu ikke set nogen dansk ISP gøre.... (bortset fra fsknet.dk)

- Jeg har konsekvent anvendt nerim.net til en række kunde løsninger i
Frankrig, gennem årene - og er endnu ikke blevet skuffet.

Og peerings liste som jay.net:

http://www.jay.net/index/support/peers.php

vh
Frans

Fra : Morten Birkelund

Dato : 26-05-06 10:37

"Frans Meyer" <fm@meyer_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - Jeg har konsekvent anvendt nerim.net til en række kunde løsninger i
> Frankrig, gennem årene - og er endnu ikke blevet skuffet.

Både Jay.net og NGDC er meget åbne omkring det, man skal bare kigge efter
det.

Prøv eventuelt at lave et RIPE opslag på NGDC's AS nummer, så kan du se en
fuld peering liste.

Azero har til lige deres linje grafer og mail grafer online
http://azero.dk/drift

Så du har ikke kigget så grundigt.. ;)

Et telefon opkald til mange udbydere kan også give dig en masse information.

--
Morten Birkelund

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-05-06 11:11

On Fri, 26 May 2006 11:36:55 +0200, Morten Birkelund wrote:
> [...]
> det.
>
> Prøv eventuelt at lave et RIPE opslag på NGDC's AS nummer, så kan du se en

Det samme kan du for langt de fleste andre udbydere, incl de store
f.eks. TDC

> Azero har til lige deres linje grafer og mail grafer online
> http://azero.dk/drift

Den slags giver mening for smaa udbydere hvor deres netvaerk er simpelt
og de kun har faa externe forbindelser, for en stor udbyder med hundrede
eller tusinder af forbindelser giver den slags ingen mening for
laegmand, og saa er det bedre ikke at offentligt goere det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Morten Birkelund

Dato : 27-05-06 13:57

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller tusinder af forbindelser giver den slags ingen mening for
> laegmand, og saa er det bedre ikke at offentligt goere det.

Det kunne sku være sjovt at kunne se TDC's link, bare de externe..

--
Morten Birkelund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-05-06 14:08

"Morten Birkelund" <news@remember.dk> wrote in message
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne sku være sjovt at kunne se TDC's link, bare de externe..

Det Jesper nok prøver at fortælle at TDC har mange kunder og dermed direkte
linier til mange virksomheder osv. Så man kan vel ikke sige hvilke der er
interne og eksterne.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-05-06 14:30

On Sat, 27 May 2006 15:08:25 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> linier til mange virksomheder osv. Så man kan vel ikke sige hvilke der er

Nu har jeg ikke arbejdet for TDC i mere end 3 aar, men TDC har
adskillige andre udbydere som kunder, og koeber transit fra adskillige
transit udbydere i multiple lande udover det internationale netvaerk med
forbindelser til Internet udvekslings punkter i multiple lande.

Backbone nettet bestaar hovedsageligt af 2.5 Gbps forbindelser som
traceroute vil vise dig, men der er MANGE saadane forbindelser
baade parallele og paa kryds og tvaers, det er saa komplekst at
trafik statistikker ikke vil give mening medmindre man har viden
om hvordan nettet haenger sammen osv.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Kasper

Dato : 21-06-06 08:10

Frans Meyer wrote:

> Er der nogen - der har fået leveret en Fullrate opkobling - og vil dele
> deres erfaring?

Ja, den kom i går, og det kører bare ringe! Bestilte 20Mbit men da jeg
snakkede med supporten så skulle linien åbenbart kun kunne køre 3Mbit...
og jeg havde altså 4 hos CC :(

Nu bliver det spændende at se om de får fikset problemerne inden middag
som lovet... nåja, jeg kan da komme på nettet, men det er voldsomt
ustabilt (åbenbart en effekt af at linien ikke kan bære de 20Mbit
alligevel...)

More to come...

Kasper

Fra : Kasper OZ8AAZ

Dato : 21-06-06 08:36

Kasper wrote:

> Ja, den kom i går, og det kører bare ringe! Bestilte 20Mbit men da jeg

....og telefoni kører (sæføli?) heller ikke - i routeren står der bare
ChangeMe :( Suuuuk!!

Kasper

Fra : Torben

Dato : 21-06-06 09:11

Øv, det lyder lidt surt!
- Vi krydser fingre og venter i spænding...

Mvh. Torben

Fra : Dennis Nicolajsen

Dato : 21-06-06 15:09

On Wed, 21 Jun 2006 09:35:54 +0200, Kasper OZ8AAZ <kasper@myram.dk>
wrote:

>...og telefoni kører (sæføli?) heller ikke - i routeren står der bare
>ChangeMe :( Suuuuk!!

Det rettes når routeren downloader konfigurationsfilen fra ISP'en når
den resettes.

I samme forbindelse vil passwordet til routeren blive sat til det
password som du bruger til at logge på fullrate's hjemmeside.

Du kan ikke regne med noget før den kører med den rigtige
konfigurationsfil.

MVH
Dennis

Fra : Kasper

Dato : 22-06-06 15:51

Dennis Nicolajsen wrote:

> Du kan ikke regne med noget før den kører med den rigtige
> konfigurationsfil.

Tja, igår fik jeg så beskeden, at fejlen lå hos TDC, og der ville gå op
imod en uge før de kunne fikse linien... ARHG!
Lige nu får jeg 508/510 kbps så linien er ihvertfald ikke helt død -
burde den så ikke hente den konfiguration du snakker om?
Under alle omstændigheder er en lille smule net da bedre end intet - men
stadig NOGET værre en de 4Mb/768kb som jeg havde hos CC :(

Vente, vente, vente (med død telefon)...

Kasper

Fra : Palle

Dato : 22-06-06 19:43

On 22 jun 2006, Kasper wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> intet - men stadig NOGET værre en de 4Mb/768kb som jeg havde hos
> CC :(
>
> Vente, vente, vente (med død telefon)...

Hvad Sørensen..... Der er jo samme historie jeg kunne berette da jeg
for nyligt blev kunde hos CPH-M. Den endte dog godt, omend alting gik
i slowmotion.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen