Central afstand
Fra : Tom Jansen

Dato : 03-05-06 00:03

Jeg kan se at det for nogen udbydere åbenbart betyder noget hvor langt man
ligger fra en central. Hvordan finder man ud af hvor langt man ligger fra
en central?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-05-06 00:15

On Tue, 02 May 2006 23:03:22 GMT, Tom Jansen <me@privacy.net> wrote:

> Jeg kan se at det for nogen udbydere åbenbart betyder noget hvor langt
> man ligger fra en central. Hvordan finder man ud af hvor langt man ligger
> fra en central?

Det gør man kort sagt ikke. TDC kan slå det op eller finde ud af det,
men det er ikke informationer, der er tilgængelige for almindeligt
dødeligt.

Man kan selvfølgelig lave et 'rough guesstimate' ud fra Kraks
ruteplan, hvis man ved, hvilken central man er tilsluttet, og hvor den
ligger, men det er langtfra alle kabler, der kun følger vejene
og/eller løber den korteste vej.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-06 13:00

Tom Jansen wrote:
> Jeg kan se at det for nogen udbydere åbenbart betyder noget hvor
> langt man ligger fra en central.

Det gør det ikke for nogle udbydere - det gør det for alle udbydere, når vi
snakker ADSL - der er en begrænsning på cirka 5 km - lidt afhængigt af
kablernes kvalitet.

> Hvordan finder man ud af hvor langt
> man ligger fra en central?

Det kan man som Asbjørn også har svaret på IKKE, da kablerne ikke altid
følger den direkte rute - men bestil - så betiller din udbyder hos Tdc, der
måler kvaliteten af kablet til centralen - så får du svar på om der er for
langt.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 03-05-06 19:10

On Wed, 3 May 2006 13:59:52 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

> [...]
>måler kvaliteten af kablet til centralen - så får du svar på om der er for

Det er IKKE korrekt, at din udbyder pr. automatik bestiller en
gennemmåling af linien.

Den koster ca. 3.000 kroner hos TDC Branchesalg og udbyderen skal
betale for denne test om linien virker eller ej, så nej det gør
udbyderen ikke, med mindre at kunden vil betale for denne.

Som ansat hos flere ISP og senest hos en udbyder, der leverer
forbindelser til to store energiselskaber og en amtskommune, ved jeg
en smule om det
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-05-06 20:29

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> skrev 2006-05-03:

> Det er IKKE korrekt, at din udbyder pr. automatik bestiller en
> gennemmåling af linien.

Hvis kunden har en fungerende fastnet telefon burde de kunne lave test af
kabel llængde og gennerelle data for linien uden det koster. Ikke at de
nødvendigvis gør det men de kan.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 03-05-06 20:45

> Den koster ca. 3.000 kroner hos TDC Branchesalg og udbyderen skal
> betale for denne test om linien virker eller ej, så nej det gør
> udbyderen ikke, med mindre at kunden vil betale for denne..

Hvordan kommer du frem til 3.000kr.

/James.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 04-05-06 18:24

On Wed, 3 May 2006 21:45:04 +0200, "James Rune Hansen"
<james@jemmer.dk> wrote:

>Hvordan kommer du frem til 3.000kr.
>
>/James.

Mener at huske det var prisen, for en sådan måling. Men det var i den
omegn, branchesalg tog sig ihvertifald ikke billigt betalt.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 03-05-06 22:19

> [...]

>ligger fra en central. Hvordan finder man ud af hvor langt man ligger fra

www.krak.dk er der 3 hit på "Tom Jansen".

Central-navn (Fork) - Kabellængde (meter)
1. BOESLUNDE (BOE) - 609.09 Meter
2. STUBBEKØBING (SBK) - 3027.27 Meter
3. VEJLE (VJ) - 1500.00 Meter

/Jarlskov

Fra : Tom Jansen

Dato : 04-05-06 15:16

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote in

> På www.krak.dk er der 3 hit på "Tom Jansen".
>
> Central-navn (Fork) - Kabellængde (meter)
> 1. BOESLUNDE (BOE) - 609.09 Meter
> 2. STUBBEKØBING (SBK) - 3027.27 Meter
> 3. VEJLE (VJ) - 1500.00 Meter

Desværre, udeladt nummer. Men hvordan laver du det trick?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-06 16:25

"Tom Jansen" <me@privacy.net> wrote in message

> Desværre, udeladt nummer. Men hvordan laver du det trick?

Han sidder vel foran en "skærm" der kan se det. Den gang jeg for første gang
fik adsl fra TDC, kunne de sagtens i kundeservice se afstanden.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-05-06 17:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Han sidder vel foran en "skærm" der kan se det. Den gang jeg for første
> gang fik adsl fra TDC, kunne de sagtens i kundeservice se afstanden.
Præcis, en sådan måling kræver at man har adgang til f.eks. TDC's
fejlservicesystem (også kendt som FASIN).

/MD

Fra : James Rune Hansen

Dato : 04-05-06 17:54

> Præcis, en sådan måling kræver at man har adgang til f.eks. TDC's
> fejlservicesystem (også kendt som FASIN).

Systemet hedder faktisk FAS, FASIN er internet delen af det (FAS Internet)

/James

Fra : Tom Jansen

Dato : 04-05-06 20:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> "Tom Jansen" <me@privacy.net> wrote in message

> Han sidder vel foran en "skærm" der kan se det. Den gang jeg for
> første gang fik adsl fra TDC, kunne de sagtens i kundeservice se
> afstanden.

Var det ikke det som kostede 3000 kr?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-06 20:44

> Var det ikke det som kostede 3000 kr?

Nej det er nok en fysisk målling hvor 2 teknikere er på "sagen" og måler med
en tester i hver ende, og måske finder et trådpar der bedre klarer skærene?