Hvordan er du kablet op med skillefilter ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-05-06 10:23

Hey, sidder på vores nye kontor og bokser med et problem der inderholder
ADSL, fax & alarm.

Vi har en delt CC adsl på en nyoprettet linje hvorpå der sidder en
faxmaskine, og på linjen ligger der også en ting der giver besked til
alarmcentralen i tilfælde af indbrud.

Sagen er at vi endnu ikke har fået faxen til at virke, den er kablet op af
TDC så den sidder direkte på det indgående telefonstik, hvorpå der går et
kabel ud til skillefilter, og herfra et kabel til vores CC router. Det vil
sige at stikket der
hedder phone i skille filteret ikke går til faxen, så faxen er ikke skilt ad
fra ADSL'en.

Burde faxen ikke skulle sidde bagved skillefilteret ?

Status er ligenu at ADSL & telefon var døde hertil morgen, en genstart af
routeren gjorde jeg fik klartone på faxlinjen, som jeg umiddelbart synes har
en del støj på linjen (testet med analog telefon).

Kan nogle af disse ting have noget med hinanden at gøre, eller har vi bare
været uheldige i vores installation ?

Mvh

Kim

Fra : James Rune Hansen

Dato : 01-05-06 15:59

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en del støj på linjen (testet med analog telefon).
>
> Kan nogle af disse ting have noget med hinanden at gøre, eller har vi bare

Fax er normal analog og bør side på telefon udgangen af dit skillefilter.
Men hvis der er en blå kandt udenom der hvor ledningen går ind i vægen. Så
er det muligvis et KAP stik og så er det lavet rigtigt. Får så sender det
signalet i skille filteret først og så tilbage igennem samme ledning og ud
på forsiden af stikket hvor din fax kan side.

Det kræver nok et tekniker besøg, for at afgøre om det sidder rigtigt eller
ej. Men du kan jo altid fejlmelde det. Det virker jo ikke efter hensigten.
Hvis det er en tekniker som har lavet det så skal de lave det om.

Den dims du har til alarmen skal du høre dit alarm firma omkring.

/James