endelig fri fra telefanmark (TDC = Total D~
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 25-04-06 22:34

så skete det ... jeg slap ud af tdc's greb og har fået fyremose's fede
fingre op og ud af min tegnedreng ... smed dem på porten og fik en anden
udbyder ... og jeg kan se og forstå på andre at det breder sig som ringe i
vandet ... alle er trætte af tdc's vanvittige priser på adsl ...
2Mbit koster 474,- pr. mdr (+ du skal have fastnetstlf.)
mange andre tager f.eks 179,- for en 6/6Mbit linie
Orza tager 395,- for en 20/20 Mbit linie
cph-metronet tager 295,- for en 8/1 el. 395,- for en 24/1 Mbit linie

render det hele op i penge hos tdc også skide på kunderne eller hvad sker
der ...
- de holder gudhjælpe mig også lukket på deres support om aftenen og i
weekenden og de har mere end 80% af alle internetlinier i DK.

(TDC = Total Disastrous Communication)

puuuhaaa det var dejligt at komme af med

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-06 22:45

Johnny B [2000] skrev:

> Orza tager 395,- for en 20/20 Mbit linie

Kender du en der har fået det leveret?

--
Bertel

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 25-04-06 22:46

On Tue, 25 Apr 2006 23:34:08 +0200, "Johnny B [2000]"
<johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote:

>2Mbit koster 474,- pr. mdr (+ du skal have fastnetstlf.)

Forkert, det kræver KUN en bærelinie til ca. 40 kroner om måneden.

>Orza tager 395,- for en 20/20 Mbit linie

Tja, det siger de, men indtil videre har jeg ikke hørt om en eneste
kunde der har Orza, kender du en ?

>cph-metronet tager 295,- for en 8/1 el. 395,- for en 24/1 Mbit linie

Kun på udvalgte centraler
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-06 22:50

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
wrote in message news:216t42hlroak0e9upi921ie0lsu1piprp8@4ax.com...

> Tja, det siger de, men indtil videre har jeg ikke hørt om en eneste
> kunde der har Orza, kender du en ?

Det lyder ellers meget godt deres mails...! Men er nu også noget skeptisk
over for 20Mbit via trådløs... fx Dansk telekom tilbyde rjo ikke ligefrem
hurtige forbindelse, og deres dækning ser ud til at være ca. 3km fra mast..
og Orza skriver dækning ca. 30km fra en mast og 20Mbit.. Mit gæt er at det
endnu ikke er testet, og de 20Mbit måske er samlet båndbredde, næppe
20/20Mbit til fx 1000kunder på en mast hvis det bruges til IP-tv osv.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 26-04-06 07:15

Bjarke Hansen wrote:
> "Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
>

> Det lyder ellers meget godt deres mails...! [snip]
Det er så Basse Bergquist der står bag (google kan fortælle mere om ham
og hans eventyr). Med fare for at blive sagsøgt, vil jeg mene at han nok
bedst kan beskrives som en lystløgner med storhedsvanvid og totalt
mangel på teknisk forståelse og realitetssans. Men det kan da godt være
nogen en dag får Orza og at det faktisk virker - men jeg tvivler....

/niklas

Fra : News Reader

Dato : 26-04-06 08:21

Niklas Petersen wrote:
> nogen en dag får Orza og at det faktisk
> virker - men jeg tvivler....

Før man overvejer Orza eller noget andet projekt af Basse Bergquist bør man
læse og begrunde artiklen "Ingen hjælp til ofre for netsvindel"
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3694830/

Orza og Basse Bergquist hører hjemme i afdelingen for underholdende men
dårlig Science Fiction.

--
Min email adresse slettes om 22 timer
My email address will be deleted in 22 hours

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-05-06 14:58

> Orza og Basse Bergquist hører hjemme i afdelingen for underholdende men
> dårlig Science Fiction.

Ja og på deres side lyver de sig også til at være medlem af foreninger som
wimaxforum hvilket de bestemt ikke er..

Så lystløgner er han i stor stil endnu..

Fra : mohr

Dato : 14-05-06 17:38

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja og på deres side lyver de sig også til at være medlem af foreninger som
> wimaxforum hvilket de bestemt ikke er..
>
> Så lystløgner er han i stor stil endnu..

Hmm - de er da listet på www.wimaxforum.org/about/roster/

\Morten

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-04-06 19:25

jamen det ene udpluk i kommer med er fint nok, kender ikke orza, men deres
hjemmeside tilbyder det, det var det jeg gik ud fra ... hvad så med
cph-metronet, comX, dansknet osv. ???

Fra : Peter T.

Dato : 26-04-06 21:32

Johnny B [2000] udviste en rettidig omhu og skrev:

> jamen det ene udpluk i kommer med er fint nok, kender ikke orza, men
> deres hjemmeside tilbyder det, det var det jeg gik ud fra ... hvad så
> med cph-metronet, comX, dansknet osv. ???

Tag et kig tilbage i gruppen her i googlegroups. De er alle diskuteret
rigeligt.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-04-06 12:58

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote in message
> mange andre tager f.eks 179,- for en 6/6Mbit linie
> Orza tager 395,- for en 20/20 Mbit linie
> cph-metronet tager 295,- for en 8/1 el. 395,- for en 24/1 Mbit linie

Kan du give mig nogen eksempler på udbydere der på landsdækkende plan kan
(og har bevist de kan) levere sådanne forbindelser? Det er da dejligt hvis
du bor i en af de få små zoner hvor de højt specialicerede udbydere har
valgt at levere et produkt, men det gør det ikke sammenligneligt med at
levere på landsdækkende basis.

> - de holder gudhjælpe mig også lukket på deres support om aftenen og i
> weekenden og de har mere end 80% af alle internetlinier i DK.

Ja tænk at de lukker for supporten kl 21 om aftenen og kun har åbent til kl
16 i weekenden. Det er godtnok for dårlig service - hvordan er det nu lige
supporten kører hos alle andre udbydere i Danmark?

Som sagt er det da dejligt for dig hvis du bor et sted hvor du kan få et
billigere og hurtigere tilbud, men dit indlæg her er fyldt med fejl og
absurde påstande, og den slags irriterer mig. Prøv at holde dig til faktum
og sandheden istedet for at smide om dig med påstande du ikke kan underbygge
og (dårlige) propaganda slogans.

mvh
/Kasper

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 27-04-06 19:36

rolig nu ... koldt vand i blodet

service koster penge, TDC har mange kunde, altså flere penge til dem der
ønsker service og da de har mere end 80% af DK's internet forbindelse, mener
jeg at de burde ha' et par stykker siddende og alve en form for support, da
de nu er en anelse dyere end de andre ...

og fordi jeg nævner nogle billigere udbydere, skal de vel ikke dække hele
DK, til at starte med er mange af dem kraftigt voksende i hovedstadsområdet,
hvor andre smider fiber ud i jylland som start ... de sælgere meget
billigere,da de ikke er afhængige af at skulle betale "mafia" priser på det
rå kobber til tdc.

danmark er et IT land med super udvikling til næsten alt, men på egen bane
er vi flere årtier bagud
- tdc kunne sagtens frigive/sælge adsl2 med højere linier, men de skal
liiiige hive lidt flere penge ud af dem, som ikke kan få internet andre
steder og sikkert også af dem som er trofaste ( så som jeg var før skift ).

Fra : KsNa

Dato : 27-04-06 20:38

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener jeg at de burde ha' et par stykker siddende og alve en form for
> support, da de nu er en anelse dyere end de andre ...

Det er vel de færeste privatkunder, der har brug for hjælp sent om aftenen
og om natten.

> og fordi jeg nævner nogle billigere udbydere, skal de vel ikke dække hele
> DK, til at starte med er mange af dem kraftigt voksende i
> hovedstadsområdet,

Næ, men det er billigere pr. forbindelse, at opbygge et et net der hvor der
er mange kunder samlet på et lille område, deraf måske de lavere priser.

Mvh
Kim

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-04-06 21:00

> [...]
> liiiige hive lidt flere penge ud af dem, som ikke kan få internet andre
> steder og sikkert også af dem som er trofaste ( så som jeg var før

Hallo pomfrit..

Du burde tænke dig lidt om før du skriver sådan noget pladder..

Du er vist ikke klar over hvor meget det kræver at drive sådan et stort net
som TDC driver.
Før TDC går i gang med at i flæng skrive ADSL2 på deres hjemmeside med
priser er der nok lige nogle ting som skal på plads først. Nu skriver jeg
indtil jeg ikke gider bruge mere tid på dig.

1. Forretnings ide, priser
2. Valg af udstyrs platform
3. Gennemgående test af udstyr fra de leverandører som ønsker at byde ind.
Og når TDC tager noget ind.. SPECIELT til drift på deres net.. Så sætter de
det ikke bare til og ser at webinterface virker. Der er en hel afdeling i
TDC som ikke laver andet end at teste nyt udstyr. Tænk hvis de fik rullet
100.000 ADSL2/+ modems ud som havde en defekt..
4. Kodning af udstyr op imod de af TDC's systemer som skal snakke med det.
Jeg vil tro at det nok er omkring 30-50 systemer hvor der skal laves
ændringer i (Nogle af dem ret store) før de kan tilbyde ADSL2
5. Så skal der laves forecasts til udstyrs leverandører
6. Så skal deres jurister bruge en masse tid på at skrive sig ud af en masse
ting, som sådan nogle som dig kan finde på at klage over til forskellige
nævn.
7. Så skal de finde ud af om noget af det udstyr som kunderne har i forvejen
er ukombatibelt med ADSL2
Dette kunne fx. være gamle routere som ikke understøtter mere end 10Mbit
WAN til LAN. Man kan jo ikke have en kunde som dig til at ringe ind til
supporten for at klage over dårlig hastighed.
8. Så skal der vælges nogle testpersoner som vil skulle bruge 1-3 måneder på
at teste platformen.
9. Ind imellem dette er der så også lige et hav af centraler som skal gøres
klar til dette. For hvis de skal ud med dette her så skal det jo være i hele
landet. For vi kan jo ikke have folk som dig som begynder at brokke sig over
at TDC ikke kan levere lige der hvor du bor.
10. Nu skal alle kundeservice, salg, teknik mf. undervises i deres del af
dette projekt.
11. Så skal det forretnings messige rigtige tidspunkt til lancering af dette
findes.

Og jeg kunne blive ved, og jeg har helt sikkert efterladt mange større eller
mindre ting..

Men prøv at tænke ting igennem inden du bare skriver et eller andet pis..
Det er jo nemt nok for et eller andet lille firma at købe 1m2 på et par
centraler i københavn og så sætte nogle dslam op og leje noget fiber af en
fiber leverandør. Smide dem i ring og købe sig til noget internetforbindelse
et sted og så smide en fiber dertil også.. Så er de i luften..

/James

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-04-06 20:18

ja og hvorfor er de så ikke stratet, de har jo kassen til at gøre det eller
ved de at adsl2 allerede er ved at være forældet ?

har set den (ene på Borups alle) hvor de tester deres monster udstyr, men de
er jo på forkant med alt, så hvorfor er de bagud netop her ???
- penge, de skal tjene ind på de andet først.

men fair nok at det koster og de tager tid, men de har jo ikke andet

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-04-06 13:45

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote in message

Godtnok har James svaret dig på fremragende vis, men siden det var mig du
skrev til får du også et svar med på vejen her.

> [...]
> mener jeg at de burde ha' et par stykker siddende og alve en form for
> support, da de nu er en anelse dyere end de andre ...

Og du tror ikke at flere kunder også betyder at der skal ansættes væsentligt
flere supportmedarbejdere, hvorfor det er tilsvarende dyrere? Det er et
faktum at TDCs support er den bedste blandt teleudbydere/ISPs i Danmark -
kortest ventetid, størst åbningstid og færrest klager. Så din "utilfredshed"
runger hult og peger på en total mangel på viden (og almindelig sund fornuft
om hvad ting koster).

> [...]
> sælgere meget billigere,da de ikke er afhængige af at skulle betale
> "mafia" priser på det rå kobber til tdc.

Selvfølgelig skal de da dække hele DK for at du kan sammenligne. Hvis jeg
kan nøjes med at ætte udstyr på på et par centraler i Kbh koster det mig en
ufattelig lille brøkdel af hvis jeg skal dække Thy, Lolland og andre
tyndtbefolkede områder og jeg får mange gange flere kunder i tætbefolkede
Kbh trods den mindre udgift. Så kan jeg naturligvis sætte min pris lavere og
stadig score en større profit. Derfor kan du aldrig sammenligne en lokal
udbyder med en national prismæssigt på den måde du gør.

> [...]
> liiiige hive lidt flere penge ud af dem, som ikke kan få internet andre
> steder og sikkert også af dem som er trofaste ( så som jeg var før

Den svarede James så fremragende på - læs hans begrundelser om hvorfor
tingene ikke er så simple. Vi snakker jo ikke om et baggårdsfirma med et par
hundrede eller tusind kunder her, så alle omkostninger og tidskrav er
tilsvarende større.

mvh
/Kasper

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-04-06 20:19

de kan vel tilbyde hvor der er flest kunder til at starte med, hvor svært
kan det være med alle de milliarder i lommen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-06 21:13

Johnny B [2000] skrev:

> de kan vel tilbyde hvor der er flest kunder til at starte med, hvor svært
> kan det være med alle de milliarder i lommen

De mange milliarder er jo ikke tjent ved forhastede
hovsaløsninger.

--
Bertel

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-04-06 21:37

al begyndelse er svær ... men de er stadig de førende eller var ... men de
andre tester nok ikke deres udstyr så super godt som tdc

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-06 03:16

On Thu, 27 Apr 2006 20:36:02 +0200, "Johnny B [2000]"
> [...]

>jeg at de burde ha' et par stykker siddende og alve en form for support, da
>de nu er en anelse dyere end de andre ...

De kunder, TDC har "ekstra", er typisk ikke-teknik-kyndige kunder,
hvilket alt andet lige kræver så meget ekstra support pr. kunde. Her
kræver det så typisk en plan for at nå alle kunder (så man kan
strømline sin support), hvilket TDCs model er baseret på. Der er mange
af de øvrige udbydere, som snildt kunne sætte udstyr op i øde områder,
men som af økonomiske årsager har valgt ikke at gøre det - eller måske
efterfølgende fundet ud af, at det var billigere blot at bruge TDC som
underleverandør.

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - sammensæt og opdel PDF-filer: http://pdf.ter.dk/

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-04-06 17:40

Johnny B [2000] skriblede:
> rolig nu ... koldt vand i blodet

Det er ikke til at finde hoved og hale i dine
indlæg, kunne du ikke opsætte din news -
reader til at skrive hvem og hvad det er du
svarer på.

Og så lige min 5 cent: TDC tager det som de
mener markedet kan bære og den dag de ikke
kan få økonomien til at hænge sammen fordi
for mange skifter udbyder så sænker de prisen.
Det er det der hedder god købmandsskab og det
er det aktionærerne kræver.

--
Lars Fragstrup

Fra : News Reader

Dato : 28-04-06 12:29

Kasper Bergh wrote:
> Ja tænk at de lukker for supporten kl 21 om aftenen
> og kun har åbent til kl 16 i weekenden. Det er godtnok
> for dårlig service - hvordan er det nu lige
> supporten kører hos alle andre udbydere i Danmark?

Ikke nok med det. TDC har også den frækhed at svare på telefonopkald
indenfor få sekunder. Hos de andre udbydere får man lov til at nyde en
dejlig musik i 3-4 timer indtil en automatisk stemme fortæller at man er
nødt til at ringe igen, og så kan igen nyde den dejlige musik i yderligere
3-4 timer. Hos TDC bliver man berøvet fornøjelsen at at lytte til dejlig
ventemusik i halve og hele døgn. Det er altså for dårligt af TDC.

Skulle man nu nogen enkelt gang komme ud for at få vente nogle minutter mens
TDC's supportmedarbejder tjekker noget så undskylder medarbejderen
ventetiden. Hos de andre får man aldrig nogen undskyldning hvis man nu
skulle være heldig at komme igennem efter nogle døgn.

Ja TDC er altså bare noget lort. TDC burde vide at danske internetudbydere
ikke tilbyder service. Så TDC, se til at makke ret nu og fjern al service.
Tænk blot på hvor mange stillinger man kan spare væk hvis man undlader at
svare på telefonopkald

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-04-06 14:09

Hej Kasper Bergh, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> åbent til kl 16 i weekenden. Det er godtnok for dårlig service -
> hvordan er det nu lige supporten kører hos alle andre udbydere i

Plus en ting mere der kan illustreres med et faktuelt eksempel:

Da jeg skiftede til TDC i januar (der gik Tele2 i min ellers
forbilledlige World Online-opkobling fra sommeren 2000), ville modemmet
ikke fange bl.a. DHCP-serveren (centralens).

Jeg ringede til dem, en kompetent fyr svarede efter 10 sekunder. Jeg
forklarede problemet og spurgte, om han ville have noget fra en
"ipconfig /all", som jeg lige have printet ud.

Udover det var en fryd at snakke med en, der vidste noget om it sådan
generelt (jeg havde været gennem en måned med Tele2's "supportere";
deres viden om området kan ikke underdrives): Jo, der var lige to
linjer, han gerne ville have. Han fik dem, og jeg fik et "lige et
øjeblik, bare bliv hængende."

Under 5 minutter efter kom han retur, undskyldte (gudhjælpemig) at det
havde taget så længe. Jeg var ved en fejl ikke blevet klargjort på
centralen. "Det er vores fejl, og det må du undskylde," fortsatte han
venligt. (Kontrasten til Tele2 blev stadig mere overvældende).

Men de skulle altså lige have flyttet på noget kobber og sådan på
centralen (i.e. være fysisk tilstede).

Jeg spurgte lidt nervøst, om det sådan skete i løbet af dagen eller..?

Jamen, det skulle da helst være klaret indenfor en halv times tid eller
så. Det var jo Århus C, hvorfor der i forvejen var folk på stedet, så
der ikke gik tid med at køre derned (sic!).

Den slags standardservice er altså _ret meget_ værd.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 15:53

Kasper Bergh skrev:

> Ja tænk at de lukker for supporten kl 21 om aftenen og kun har åbent til
> kl 16 i weekenden. Det er godtnok for dårlig service - hvordan er det nu
> lige supporten kører hos alle andre udbydere i Danmark?

Det ville heller ikke være et problem, hvis ikke det lige var for den
idiotiske telefonsvarer som siger at man kan finde support på nettet,
hvilket ikke gavner en skid hvis at netforbindelsen er røget, og hvis den
ikke er røget er der jo ingen grund til support.

Den person der har forfattet den tlf-svarer skulle have rævet sine
kønsorganer af med en knibtang.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 29-04-06 16:26

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> enriched usenet with:

> [...]
> hvilket ikke gavner en skid hvis at netforbindelsen er røget, og hvis den
> ikke er røget er der jo ingen grund til support.

Det er da en temmelig indskrænket mening om grunden til, at folk ringer til
support. Hvis grunden til, at folk ringer, er mailproblemer, ustabil
forbindelse, hastighedsproblemer, kryptering af trådløse forbindelse eller
tilslutning af pc nr. 2, kunne det være en hjælp at vide, at der er hjælp
at hente på nettet.

> Den person der har forfattet den tlf-svarer skulle have rævet sine
> kønsorganer af med en knibtang.

Så hvis du ikke kan bruge en oplysning til noget, så er der ingen, der skal
have den?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Monrad & Rislund - Så' Det Jul Igen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 17:06

Lars Kyndi Laursen skrev:

> "kunne det være en hjælp at vide, at der er hjælp
> at hente på nettet.

Den hjælp står allerede i den vejledning man får når man installer linjen,
altså at man kan få hjælp på ditten-datten side

Men selvfølgelig når folk ikke gider læse det materiale de får så er det sq
håbløst.

> Så hvis du ikke kan bruge en oplysning til noget, så er der ingen, der
> skal have den?

Den kan ikke bruges til en skid, da de allerede har fået oplysningen via
vejledningen.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk