Nyt bredbåndsselskab - Fullrate
Fra : Sune

Dato : 23-04-06 22:05

Højhastighedsinternet til lave priser i de store byer.

Et nyt selskab ved navn »Fullrate« lanceres i denne uge med tidligere CSC-direktør Asger Jensby som
økonomisk dynamo, erfarer Berlingske Business.

http://www.berlingske.dk/grid/business/artikel:aid=729396

********

Efter kl 00.00 kan man læse hele artiklen (Hvis man er logget ind)

www.fullrate.dk giver intet.

Mvh
Sune

Fra : Bo

Dato : 24-04-06 08:13

> Et nyt selskab ved navn »Fullrate« lanceres i denne uge med tidligere
> CSC-direktør Asger Jensby som økonomisk dynamo, erfarer Berlingske
> [...]
Lidt punkter fra artiklen.

Lanceringen torsdag den 27 april.

Berlingske Business erfarer, at det hele drejer sig om et teleselskab med
fokus på bredbånd og IP-telefoni med den tidligere CSC-direktør Asger Jensby
og hans investeringsselskab JMI Invest bag.
En søgning på Asger Jensby i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen viser, at han i
november sidste år blev formand for et teleselskab ved navn Tele og Teknik
Aps, der har binavnet Fullrate Aps. Det skulle være navnet, altså Fullrate,
der skal bruges til det nye selskab.

Hvad selskabet helt præcis skal lancere, står ikke klart, men baglandet i
selskabet ser ud til at være branchefolk. Fullrate.dk er i hvert tilfælde
registreret af en Kasper Mejlgaard, der har arbejdet i Cybercity. Og i
tilføjelsen til selskabet står: »Formål: Selskabets formål er at udvikle og
levere avancerede internet- og telefonitjenester og andre relaterede
aktiviteter.«

Fra : Sune

Dato : 24-04-06 10:04

On Sun, 23 Apr 2006 23:04:56 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

>Højhastighedsinternet til lave priser i de store byer.

"Finn Nørbygaard bag nyt bredbåndsselskab"

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26394

Det skal nok blive sjovt...

Mvh
Sune

Fra : MN

Dato : 24-04-06 16:34

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> "Finn Nørbygaard bag nyt bredbåndsselskab"
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26394
>
> Det skal nok blive sjovt...

Det er nok Karl Einar fra Borris der skal stå for supporten.

Mogens

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 25-04-06 18:32

Og hvad er "de større byer" så.

Fra : MN

Dato : 25-04-06 20:33

"www.mamegames.dk" <leo@leo dot lir dot dk> wrote in message
> Og hvad er "de større byer" så.

Hvorfor tror du at jeg ved det?

Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-06 22:43

"www.mamegames.dk" <leo@leo dot lir dot dk> wrote in message
> Og hvad er "de større byer" så.

Størrere byer vil jeg tro at man højt sansynligt starter i KBH, og så går
videre til mindre byer osv så læne man synes det kan betale sig.

Fra : Sune

Dato : 27-04-06 12:16

On Sun, 23 Apr 2006 23:04:56 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

>www.fullrate.dk giver intet.

Virker nu!

*******

Bredbåndsforbindelser Måned Oprettelse
Telefoni og Internet med 2 Mbit/512 kbit/s 299,- 99,- Bestil
Telefoni og Internet med 5 Mbit/512 kbit/s 349,- 99,- Bestil
Telefoni og Internet med 10 Mbit/512 kbit/s 399,- 99,- Bestil
Telefoni og Internet med 20 Mbit/512 kbit/s 499,- 99,- Bestil

*****

Fullrate's forbindelse bygger på ADSL2plus standarden

*****

Fullrate stiller ingen News-server til rådighed

*****

Ingen mail eller website følger med.

*****

Fullrate dækker hele Storkøbenhavn. Planen er at udbygge dækningen omkring København og i andre
storbyer i Danmark i 2006/07

*****

Bestil inden 1. juli og få oprettelsen til 99 kr (normalpris 499,-).

*****

Telefoni fastnet 30 kr. pr. måned.

*****

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 27-04-06 12:22

On Thu, 27 Apr 2006 13:15:43 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

> [...]
>Telefoni og Internet med 10 Mbit/512 kbit/s 399,- 99,- Bestil
>Telefoni og Internet med 20 Mbit/512 kbit/s 499,- 99,- Bestil

1.536 kbit/s upload Ekstra upload hastighed på 1.536 Kbit/s 0,- 60,-

Nice.

Mvh
Sune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 15:43

> 1.536 kbit/s upload Ekstra upload hastighed på 1.536 Kbit/s 0,- 60,-

Er det mon ekstra, eller ialt?

altså så man kan få op til 2Mbit upload, eller 1,5mbit?

Men sku meget godt med gratis telefoni for 30,-

Fra : Flemming

Dato : 27-04-06 22:20

Sune wrote:

> 1.536 kbit/s upload Ekstra upload hastighed på 1.536 Kbit/s 0,- 60,-
>
> Nice.

Inden folk bliver alt for våde i bukserne så se lige lidt på denne:

http://forums.whirlpool.net.au/index.cfm?a=wiki&tag=DSLAM_speeds

Man jo så kan allerede nu, gå ind på sin router (f.eks. hvis man har CC) og
se hvad ens "line attenuation" er, og se ens maximale hastighed.
Min line attenuation er ifølge ZyXEL (det samme udstyr som Fullrate kommer
til at bruge) 41 dB down, hvilket vil sige at jeg nok maximalt vil kunne få
8Mbit ned
Upstream 24dB, hvilket svare til max 1Mbit

Mvh. Flemming

Fra : Sune

Dato : 27-04-06 22:42

On Thu, 27 Apr 2006 23:19:43 +0200, "Flemming" <123spam4me@gmail.com> wrote:

>Inden folk bliver alt for våde i bukserne så se lige lidt på denne:
>
>http://forums.whirlpool.net.au/index.cfm?a=wiki&tag=DSLAM_speeds

Det vidste jeg godt.
Jeg kan heller ikke bruge Fullrate til noget.

Mit kobber er så ringe at min ADSL2 fra metronet kører ADSL.

Hastighed over 3mbit kører ustabilt.
Hastighed over 6mbit er umulig.

Mvh
Sune

Fra : Peter T.

Dato : 27-04-06 12:36

Sune udviste en rettidig omhu og skrev:

> Virker nu!

Fårk! Og de dækker også Glostrup/Brøndby. :]

--
Mvh. Peter T.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-04-06 13:09

> [...]
> Telefoni og Internet med 10 Mbit/512 kbit/s 399,- 99,- Bestil
> Telefoni og Internet med 20 Mbit/512 kbit/s 499,- 99,- Bestil

Der skal så lige lægges 10,- per måned til hvis man vil have en offentlig
IP, og 30,- per måned yderligere hvis man vil have en bare nogenlunde
fornuftig upload på 1024kbit. Men bevares 539,- per måned er da ikke
urimeligt dyrt for 20/1MBit men så er det altså heller ikke bedre. Og de
tilbyder kun i Kbh, så er det ikke bare et nyt CPH-Metronet?

mvh
/Kasper

Fra : Bo

Dato : 27-04-06 13:43

> [...]
> er da ikke urimeligt dyrt for 20/1MBit men så er det altså heller
> ikke bedre. Og de tilbyder kun i Kbh, så er det ikke bare et nyt

Det mest interessante bliver at se hvor hurtigt de komme videre end Kbh. Vi
er da en del der er misundelige på Københavnernes bredbånds muligheder :)

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-04-06 13:49

"Bo" <no@mail.com> wrote in message

> Det mest interessante bliver at se hvor hurtigt de komme videre end Kbh.
> Vi er da en del der er misundelige på Københavnernes bredbånds muligheder
> :)

Netop, og det tror jeg ikke sker før TDC og de andre større spillere
alligevel er gået i gang med nye teknologier, højere hastigheder og lavere
priser. Det her er jo netop et eksempel på at du kan tilbyde meget bedre
tilbud - men kun hvis du holder dig eksklusivt til de allermest
befolkningstætte områder. Måske - og jeg lægger vægt på MÅSKE - er der en
chance for at se det i Århus lidt før, men ellers bliver det ikke før TDC
har bekostet det nye udstyr på centralerne for folk at leje sig ind på at vi
ser det udenfor Kbh er jeg bange for...

mvh
/Kasper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-04-06 14:37

Bo <no@mail.com> skrev 2006-04-27:
> Det mest interessante bliver at se hvor hurtigt de komme videre end Kbh. Vi
> er da en del der er misundelige på Københavnernes bredbånds muligheder :)

Det er jeg også, og jeg bor såmænd bare i Vanløse.....

... næh ser du, sverige. Der flyder det med mælk og honning

Thomas

Fra : Flemming

Dato : 27-04-06 21:59

Thomas S. Iversen wrote:

> Det er jeg også, og jeg bor såmænd bare i Vanløse.....

Dækker de ikke i Vanløse ? (Lidt mystisk da det ser ud som om de dækker
Glostrup)

Mvh. Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 22:14

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> wrote in message

> Dækker de ikke i Vanløse ? (Lidt mystisk da det ser ud som om de dækker
> Glostrup)

Dækker heller ikke taastrup og gentofte central som jeg har tjekket. Så det
er lidt misvisende at sige de dækker hele storkøbenhavn. Men da da alligevel
godt på vej.

Fra : ShutEye

Dato : 27-04-06 14:41

> [...]
> heller ikke bedre. Og de tilbyder kun i Kbh, så er det ikke bare et nyt CPH-Metronet?

Jeg har webspeed 4096/1024 og den kostet 594,- per måned.
Hvis jeg vælger en 5Mbit/1024 hos fullrate (inkl. off. ip) bliver det kun 389,-
Det er da også penge!

Fullrate dækker STORkøbenhavn (dvs at jeg her i Ballerup kan få det :) mens cph-m 'kun'
dækker indre København. De er dog på vej med udvidelser.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 15:30

ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> Fullrate dækker STORkøbenhavn (dvs at jeg her i Ballerup kan få det :)
> mens cph-m 'kun' dækker indre København. De er dog på vej med udvidelser.

Passer ikke, har nu tjekket flere adresser i storkøbenhavn som ikke dækkes.

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-06 09:57

> Passer ikke, har nu tjekket flere adresser i storkøbenhavn som ikke dækkes.

Ja, kan se der er flere steder der ikke er dækket.

Men så længe jeg er ... :þ

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 15:26

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Fullrate dækker hele Storkøbenhavn. Planen er at udbygge dækningen omkring
> København og i andre
> storbyer i Danmark i 2006/07

Passer vist ikke helt...

Jeg bor i storkøbenhavn,, Høje taastrup og de siger de ikke dækker taastrup
central.

Fra : Flemming

Dato : 27-04-06 22:01

Sune wrote:

> [...]
> Telefoni og Internet med 10 Mbit/512 kbit/s 399,- 99,- Bestil
> Telefoni og Internet med 20 Mbit/512 kbit/s 499,- 99,- Bestil

Kan man tænke sig at de "bare" køber sig ind hos CC, ud til kunden?
Det er jo 100% det samme udstyr (og sikkert også på tele siden)som CC
bruger, og på centrale steder ryger de så over i et Global Connect netværk,
som så lige skal peeres med andre udbydere.

Mvh. Flemming

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-04-06 22:21

wrote:

> Fullrate dækker hele Storkøbenhavn.

Det passer da vist ikke. Jeg har lige checket et par adresser i
Storkøbenhavn, og ingen af dem var dækket. Måske mener de kun
København og Frederiksberg kommuner.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-06 09:59

> Det passer da vist ikke. Jeg har lige checket et par adresser i
> Storkøbenhavn, og ingen af dem var dækket. Måske mener de kun
> København og Frederiksberg kommuner.

Næ, i følge deres tilmeldingsside er jeg (Ballerup) inde under deres dækningsområde.