Erfaringer med CPH metronet
Fra : Bloppy

Dato : 15-04-06 12:08

Hej Gruppe

Bare som en orientering til folk som har overvejet, at skifte til
cph-metronet.

Jeg har nu i en måneds tid haft - - - > ADSL8 - 8 Mbit download/1 Mbit
upload til kr. 295,- pr. måned

Det har kørt helt perfekt uden et eneste nedbrud. (kører rent faktisk 9.5
Mbit download)

Er tilsluttet via Nørrebro central.

Havde Cybercity før (helt fra de startede med adsl) hvilket jeg også var
glad og tilfreds med, men jeg blev træt af deres mærkelige prispolitik, hvor
man selv skulle ringe og bede om opgradering osv.

Så jeg kan klart anbefale Cph-Metronet til dem som måtte have været i tvivl
om kvaliteten.

mvh.
Finn (der ingen tilhørsforhold har til CPH metronet, udover at være en
tilfreds kunde)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-04-06 12:34

"Bloppy" <bloppy@piratcom.dk> wrote in message

> Så jeg kan klart anbefale Cph-Metronet til dem som måtte have været i
> tvivl om kvaliteten.

Ja det er klart cph-metronet vil frem, men de har jo også erfaring fra
sverige. Så de ved jo helt sikkert hvordan det bliver sat op rigtigt første
gang ser nu altså ud til at de udvider sådan rimeligt hurtigt. deres
kort er bare lidt uopdateret nu

Fra : Brian Wolter

Dato : 15-04-06 17:41

"Bloppy" <bloppy@piratcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tvivl om kvaliteten.
>
> mvh.
> Finn (der ingen tilhørsforhold har til CPH metronet, udover at være en

Det glæder mig at høre da jeg om en lille måned for leveret 24 M/bit fra
cph-metronet.
Mine oplevelser vedr. bestilling har også været possitive. Deres support
besvarer hurtigt mine mails.

Jeg havde en pudsig oplevelse da jeg skulle opsige min nuværende ADSL fra
TDC, som jeg ellers også har været glad for.
Den søde dame der tog imod opsigelsen, spurgte om hvorfor jeg ikke længere
ville være kunde hos dem, dertil svarede jeg :
12 gange så meget båndbredde, men så må jeg også leve med at spare 50,- om
måneden.
Hun spurgte hvem det var hos, og jeg fortalte det var cph-metronet.
Dem havde hun aldrig hørt om, men det kommer hun sikkert til, hvis TDC ikke
får taget sig sammen og får leveret ADSL2 til kunderne.

God Påske

ZoleX

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 11:48

"Brian Wolter" <brian@wolter.dk> skrev i en meddelelse
> Hun spurgte hvem det var hos, og jeg fortalte det var cph-metronet.
> Dem havde hun aldrig hørt om, men det kommer hun sikkert til, hvis TDC
> ikke får taget sig sammen og får leveret ADSL2 til kunderne.

Det kan jo fx skyldes at kunderådgiveren bor i noget af de 95% af landet som
cph-metronet ikke dækker.
TDC har fået deres kundebase ved at være landsdækkende og ved at levere et
kvalitetsmæssigt fornuftigt produkt. Ikke ved at levere høje hastigheder til
lave priser på en håndfuld tætpakkede centraler.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 12:18

> Det kan jo fx skyldes at kunderådgiveren bor i noget af de 95% af landet
> som cph-metronet ikke dækker.

Hvad baserer du din % beregning på, geografi, postnummer, eller evt.
slutbrugere ?

Eller måske noget helt 4 ?

At CPH "kun" dækker en måske 4-5 kommuner, har ikke tjekket, kan det vel
godt betyde en væsentlig større andet af slutbrugere end 5 %.

Men ellers er det dejligt ikke at være som de øvrige 95%, og ha smæk på
linjen *S*

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 12:30

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad baserer du din % beregning på, geografi, postnummer, eller evt.
> slutbrugere ?

Centralområder, så det er en geografisk vurdering.
Men jeg ved ikke hvor mange centraler cph-metronet er på.

> At CPH "kun" dækker en måske 4-5 kommuner, har ikke tjekket, kan det vel
> godt betyde en væsentlig større andet af slutbrugere end 5 %.

Ja.

> Men ellers er det dejligt ikke at være som de øvrige 95%, og ha smæk på
> linjen *S*

Der er formentlig intet i vejen med cph-metronets produkt, hvis man ellers
kan få det.
Forretningsmodellen er øjensynlig ganske sammenlignelig med TDC's svenske
model.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 14:32

> "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Centralområder, så det er en geografisk vurdering.
> Men jeg ved ikke hvor mange centraler cph-metronet er på.

Så du mener selv det er den korrekte betegnelse at lade de 5% (måske 5
største centraler i DK) gå under betegnelsen, CPH dækker "kun" 5% af Danmark
?

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 15:37

> Så du mener selv det er den korrekte betegnelse at lade de 5% (måske 5
> største centraler i DK) gå under betegnelsen, CPH dækker "kun" 5% af
> Danmark ?

Øh ja, jeg snakkede jo netop om Danmark, ikke danmarks befolkning.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-04-06 20:11

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Øh ja, jeg snakkede jo netop om Danmark, ikke danmarks befolkning.

Men det er vel 'Danmarks befolkning' der er potentielle brugere, og ikke
Danmark som geografisk areal.

--
Mvh Henrik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 20:56

"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er vel 'Danmarks befolkning' der er potentielle brugere, og ikke
> Danmark som geografisk areal.

Ja, men danmarks befolkning er da også ganske spredt. Statistik er jo
heldigvis subjektivt, så andre end mig kan fremdrage andre tal hvis de mener
de passer bedre.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:10

> Ja, men danmarks befolkning er da også ganske spredt. Statistik er jo
> heldigvis subjektivt, så andre end mig kan fremdrage andre tal hvis de
> mener de passer bedre.

Well, den mest objektive konklusion burde være den %del af potentielle
kunder som CPH's centraler dækker.

Jeg tror nu ikke historien i nyhederne vil få drejningen:

"5% af danskernes telefoni gik død idag, da centralerne i Københavns mistede
strømmen"

Eller hvad tror du ?

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 21:19

> Well, den mest objektive konklusion burde være den %del af potentielle
> kunder som CPH's centraler dækker.

Du må bruge den definition du ønsker.

> Jeg tror nu ikke historien i nyhederne vil få drejningen:
> "5% af danskernes telefoni gik død idag, da centralerne i Københavns
> mistede strømmen"
> Eller hvad tror du ?

Nej, men min pointe var jo netop at de dækker geografisk meget snævert. Så
det var selvfølgelig det tal jeg brugte.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:26

> Nej, men min pointe var jo netop at de dækker geografisk meget snævert. Så
> det var selvfølgelig det tal jeg brugte.

Så København er et snævert geografisk område.... ?

Er du fra jylland ?

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 21:47

> Så København er et snævert geografisk område.... ?

Ja, København er, geografisk set, et ret lille område.

> Er du fra jylland ?

Ja

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:56

> Ja, København er, geografisk set, et ret lille område.

Well, som jeg ser det på interlandskabet, som er det mest logiske at kigge
udover i denne gruppe. så kan jeg på ingen måde være enig.

Jeg tror ikke det er uden grund at de fleste udbydere vælger at satse på
geografisk begrænsede centraler, da de med disse få % kan dække måske et
sted ml 1/4 & 1/2 af potentielle bredbåndskunder.

Så i denne gruppe at udtale sig med ord som begrænset baseret på antal
centraler istedet for potentielle kunder på disse centraler er helt skævt.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 22:11

> Well, som jeg ser det på interlandskabet, som er det mest logiske at kigge
> udover i denne gruppe. så kan jeg på ingen måde være enig.

Geografi handler altså om kvadratmeter, uanset gruppen.

> Jeg tror ikke det er uden grund at de fleste udbydere vælger at satse på
> geografisk begrænsede centraler, da de med disse få % kan dække måske et
> sted ml 1/4 & 1/2 af potentielle bredbåndskunder.

Som tidligere nævnt er det da i høj grad forståeligt.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:11

Nu læste jeg godt du skrev:

"Det kan jo fx skyldes at kunderådgiveren bor i noget af de 95% af landet
som
cph-metronet ikke dækker."

Jeg vil jo mene at CPH dækker mere end 5% af det danske "internet-landskab"

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 21:17

> Jeg vil jo mene at CPH dækker mere end 5% af det danske
> "internet-landskab"

Hvilke centraler dækker de? Så er det nemt at regne ud.
Uanset hvad så er det en strid om definitioner, ikke indhold.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:25

> Hvilke centraler dækker de? Så er det nemt at regne ud.
> Uanset hvad så er det en strid om definitioner, ikke indhold.

Uden tvivl, og da jeg mener jeg ved hvilken kasket du har på, forstår jeg
godt dine forsøg på at argumentere i den retning du gør, ret mig hvis du
ikke har tilhørsforhold til TDC.

Nu ligger jeg ikke inde med et dækningskort, men mig bekendt dækker de indre
by, østerbro, vesterbro, nørrebro, amager, vanløse, rødovre, hvidovre og
brøndbyøster.

Tydeligvis knap 5% af den danske befolkning *S*

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 21:52

> Uden tvivl, og da jeg mener jeg ved hvilken kasket du har på, forstår jeg
> godt dine forsøg på at argumentere i den retning du gør, ret mig hvis du
> ikke har tilhørsforhold til TDC.

Ja, jeg arbejder for TDC, men jeg ved ikke hvad du mener der er galt med min
argumentation.
Det er fakta at CPH dækker ret få centraler ud af de 1000+ centraler der er
i .dk
Du mener så at disse centraler er vigtigere end resten af landet?
Jeg er, som tidligere nævnt, enig i at det er nogen af de mest tætpakkede
centraler.

> [...]
> hvidovre og brøndbyøster.
> Tydeligvis knap 5% af den danske befolkning *S*

Jeg ved ikke hvor mange der bor der, men hvis man kender centralområderne de
dækker så kan man finde ud af antallet af abonnenter. Det har ihvertfald
ligget som liste på www.itst.dk, men den lader til at være nede pt.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:58

> Jeg ved ikke hvor mange der bor der, men hvis man kender centralområderne
> de dækker så kan man finde ud af antallet af abonnenter.

Er det i dine øjne et begrænset antal potentielle kunder på disse centraler
?

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 22:12

> Er det i dine øjne et begrænset antal potentielle kunder på disse
> centraler ?

Nej da.
Men det er stadig:
Et begrænset antal centraler
En begrænset andel af Danmark

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 22:20

> Nej da.
> Men det er stadig:
> Et begrænset antal centraler
> En begrænset andel af Danmark

Men IKKE i en internetudbyders virkelighed, en begrænset kundemængde.

Hvad tror du alt andet lige vejer tungest ?

Såfremt det skulle være ovenstående, men jeg alt din vrøvlen om geografi og
lign. er helt i skoven, og lidt mudderkast efter en konkurrende udbyder.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 22:28

> Men IKKE i en internetudbyders virkelighed, en begrænset kundemængde.
> Hvad tror du alt andet lige vejer tungest ?

Jeg snakkede oprindeligt om hvorfor kunderådgiveren ikke havde hørt om CPH..
Ikke om en internetudbyders virkelighed.

> Såfremt det skulle være ovenstående, men jeg alt din vrøvlen om geografi
> og lign. er helt i skoven, og lidt mudderkast efter en konkurrende
> udbyder.

Altså jeg har fra første, eller ihvertfald andet, indlæg gjort klart hvad
jeg snakker om, og at jeg udmærket forstår CPH's fremgangsmåde. Jeg ved ikke
hvad det er du mener der er mudderkast. Det er dig der fastholder at jeg
skulle have sagt noget andet end jeg sagde. Men jeg sagde som jeg sagde
fordi jeg snakkede om det jeg gjorde (kunderådgiveren). Det er dig der
forsøger at lægge noget andet i mit indlæg.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 22:41

> [...]
> sagde. Men jeg sagde som jeg sagde fordi jeg snakkede om det jeg gjorde
> (kunderådgiveren). Det er dig der forsøger at lægge noget andet i mit

Jeg undres til stadighed blot over du bliver ved at fastholde geografi, da
dette intet har med antallet af kunder at gøre, hvilket må være enhver
internetudbyders forretningsgrundlag.

// Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-06 22:46

> Jeg undres til stadighed blot over du bliver ved at fastholde geografi, da
> dette intet har med antallet af kunder at gøre, hvilket må være enhver
> internetudbyders forretningsgrundlag.

Fordi jeg ikke snakkede om forretningsgrundlag, men om en kunderådgiver.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 16-04-06 23:30

On Sun, 16 Apr 2006 23:20:09 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Såfremt det skulle være ovenstående, men jeg alt din vrøvlen om geografi og
>lign. er helt i skoven, og lidt mudderkast efter en konkurrende udbyder.

Jeg synes nu ikke det er Martin der vrøvler. Jeg synes derimod du gør
dig store antrengelser for ikke at forstå hvad det er Martin skriver.

/Jesper

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-04-06 10:29

On Sun, 16 Apr 2006 22:30:20 GMT, Jesper Juul-Mortensen
<na@na.invalid> wrote:

>Jeg synes nu ikke det er Martin der vrøvler. Jeg synes derimod du gør
>dig store antrengelser for ikke at forstå hvad det er Martin skriver.

Næ.

Sæt det lidt i perspektiv. Hvis cph-metronet rent fiktivt havde en
million kunder i København, så er det da noget vås at argumentere med
at en nordjysk salgsmedarbejder ikke skulle kende cph-metronet fordi
hun sidder ude på Lars tyndskids marker?!

Jeg tror også cph-metronet har hørt om TDC selv om der hører hjemme i
Sverige.
Palle Jensen

Fra : PerX ...

Dato : 20-04-06 13:12

In article <4442a4ec$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>, k7
@get2net.invalid says...

> [...]
> cph-metronet ikke dækker."
>
> Jeg vil jo mene at CPH dækker mere end 5% af det danske "internet-landskab"

Indtil videre har denne tråd været en store skuffelse, ikke noget om cph
metronet, men 500 beskeder om latterligt definition af danske ord.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-04-06 14:10

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> Indtil videre har denne tråd været en store skuffelse, ikke noget om cph
> metronet, men 500 beskeder om latterligt definition af danske ord.

Velkommen til usenet.

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-04-06 09:59

> Velkommen til usenet.

Heh... Havde jeg sgu ikke set du havde svaret.

Den bemærkning var vi dog enige i

--
Palle

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-04-06 09:58

> [...]

> Indtil videre har denne tråd været en store skuffelse, ikke noget
> om cph metronet, men 500 beskeder om latterligt definition af

Velkommen til usenet

Personligt kan jeg ikke bidrage med nogle erfaringer. Jeg
har bestilt CPH Metronet, men bliver først koblet på 7. juni.

De få udtalelser jeg havde hørt forud for min bestilling var
udelukkende positive.

--
Palle Jensen

Fra : Brian Wolter

Dato : 16-04-06 21:45

> [...]
> kvalitetsmæssigt fornuftigt produkt. Ikke ved at levere høje hastigheder
> til lave priser på en håndfuld tætpakkede centraler.

Hej Martin

Nu var det egentligt heller ikke cph-metronet, som jeg mente at TDC kom til
at stifte nærmere bekendtskab med.
Det jeg mener er, at jeg synes de skulle tage og få ADSL2 bredt ud til
kunderne, der hvor det kan lade sige gøre ellers er der bare andre der gør
det.

Som jeg skrev har jeg altid været for den kvalitet som TDC har leveret til
mig.
Men jeg synes nu stadig de skal komme i gang. Hvis de kunne levere det samme
produkt som jeg nu køber hos cph-m, ville jeg blive hos TDC (- også hvis det
var marginalt dyre end cph-m.).

Uden at blande mig i befolkningsantallet i København, vil jeg mene at
København er det eneste rigtige sted at begynde med at opgradere
centrallerne.
Det er mange tusinde mulige kunder på hver central.
Hvis de begyndte med Nørre-Nibe central øst (opdigtet ville der kun være
en brøkdel mulige kunder, men udgiften ville omtrent være den samme.

/Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-04-06 22:14

On Sun, 16 Apr 2006 22:44:30 +0200, "Brian Wolter" <brian@wolter.dk>
wrote:

> Det jeg mener er, at jeg synes de skulle tage og få ADSL2 bredt ud
> til kunderne, der hvor det kan lade sige gøre ellers er der bare
> andre der gør det.

Det gør de skam også. TDC har tænkt sig at tage DSL *rigtig* tæt på
kunderne, så de kan tilbyde høje hastigheder omkring eller over det,
folk pt. kan købe af deres fiber-leverandør (hvis de har sådan en) og
til en meget lavere (installations-)pris.

TDC venter bare med at sige, at de kan det, indtil de kan det De
Fleste Steder(TM). Ellers skal der nok være nogen, der himler op om,
at "TDC misbruger deres monopol til vildledende markedsføring" eller
noget i den stil.

> Uden at blande mig i befolkningsantallet i København, vil jeg mene at
> København er det eneste rigtige sted at begynde med at opgradere
> centrallerne.

De fleste af de nye DSLAM'er kommer slet ikke til at så på
centralerne. De kommer til at sidde i små vejskabe tæt på kunderne.

-A
(Der pt arbejder i et firma, der er ejet af TDC)
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-06 22:39

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> De fleste af de nye DSLAM'er kommer slet ikke til at så på
> centralerne. De kommer til at sidde i små vejskabe tæt på kunderne.

Lyder da meget fornuftigt.- For TDC

Dvs at de fordelerskaber der står i bygninger helt ned til fx. 70 kunder vil
man stille dslam op? Hvem skal betale for strømmen? Eller er det kun
fordelerskabene ude ved veje og stræder, hvis der er nogle.. Mange steder
har man jo bare jordmuffer.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-04-06 00:20

On Sun, 16 Apr 2006 23:38:32 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Dvs at de fordelerskaber der står i bygninger helt ned til fx. 70
> kunder vil man stille dslam op?

Nej, ikke nødvendigvis kun der.

> Hvem skal betale for strømmen?

TDC, selvfølgelig. (Og inden du spørger igen, så overvej hvordan
strømmen kan komme hen til skabet og hvorfra).

> Eller er det kun fordelerskabene ude ved veje og stræder, hvis
> der er nogle..

De har i hvert fald sagt, at det *også* er ude ved veje og stræder.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-06 09:02

> Nej, ikke nødvendigvis kun der.

> TDC, selvfølgelig. (Og inden du spørger igen, så overvej hvordan
> strømmen kan komme hen til skabet og hvorfra).

Tjaa har lige overvejet det 10sekunder. Nu kan strømmen jo komme mange
steder fra... fx har TDC mobil gennempløjet vores forening for at komme til
en NESA boks, og fliserne og jord er sunket sammen uden de har lavet det
endnu.

Men du vil vel have jeg skal tænkte på via telekablerne. Men der er det vel
højst til at drive en telefon på langt under 1w. og det kan jeg da ikke tro
man sådan kan bruge til en dlam. Der skal vel minimum sendes højspænding
igennem eller skal bruges 50par til det e.l

> De har i hvert fald sagt, at det *også* er ude ved veje og stræder.

Ok, har dog også set et stort skab som tdc tit er ved, er gravet op på hver
side af skabet og har stået åbent længe kan jo være der sker noget. Meen
mener de gamle installationer er det kun i jordmuffer. Hovedkablet fra
centralen og så samlinger hele vejen ned igennem byen nede i jorden. Hvis
nogen ville have en isdn linie mere, må tdc grave op for hver gang. Men det
er jo kun tdc´s problem. Sikkerheden er self. i orden når man ikke kan komme
til kablerne.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-06 09:28

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Men du vil vel have jeg skal tænkte på via telekablerne. Men der er det
> vel højst til at drive en telefon på langt under 1w. og det kan jeg da
> ikke tro man sådan kan bruge til en dlam.

Men det kan man.

> Meen mener de gamle installationer er det kun i jordmuffer. Hovedkablet
> fra centralen og så samlinger hele vejen ned igennem byen nede i jorden.

De gamle stamselskaber (KTAS, JTAS etc) havde forskellige måder at gøre
tingene på.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-04-06 11:36

Bjarke Hansen wrote:

> Lyder da meget fornuftigt.- For TDC

Og for kunderne, vel sagtens...

--
Mvh Henrik.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-04-06 12:35

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Det gør de skam også. TDC har tænkt sig at tage DSL *rigtig* tæt på
> kunderne, så de kan tilbyde høje hastigheder omkring eller over det,

Er det så stadig med asymetrisk båndbredde, som vi kender det fra normal
dsl?

Claus

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 22:14

> [...]
> kvalitetsmæssigt fornuftigt produkt. Ikke ved at levere høje hastigheder
> til lave priser på en håndfuld tætpakkede centraler.

Nu er det andre end TDC og CHP-metronet.
Vi får om ca. 3 måneder 10/10 Mbit. + telefoni + et hav af tvkanaler til 745
pr. månede. Det er den store pakke - det kan fås billiger.
Så TDC er på røven her. Hvem vil dog betale deres overpris - hvis man ikke
er pisket til det (som de udnytter).

/Johnny

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-06 00:01

Hej Johnny Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nu er det andre end TDC og CHP-metronet.
> Vi får om ca. 3 måneder 10/10 Mbit. + telefoni + et hav af
> tvkanaler til 745 pr. månede. Det er den store pakke - det kan fås
> billiger.

Jeg gør ikke, men jeg kunne muligvis have fået det, jf.
<http://www.dbnet.dk/1415.aspx>.

Om det bliver rullet ud her eller ej drejer sig ikke om mindst 30% i
det eller det boligkompleks, ikke engang ejendom, men 30% af boligerne
i området. Dvs. de smider det ind til fx en enkelt lejlighed i en
ejendom, hvis kun en har bestilt.

Om de udruller det nu eller senere afhænger så af, om mindst 30% af
boligerne i området tilmelder sig.

> Hvem vil dog betale deres overpris - hvis man ikke er pisket til
> det (som de udnytter).

Bl.a. jeg vil (omend ikke kun TDC eftersom mit kabel-tv er Telia
Stofa). Om det er overpris kan diskuteres (faktisk betaler jeg en 50'er
mindre end dine nævnte 745 kr./md. men har naturligvis så ikke så høj
nethastighed), men udnyttet føler jeg mig ikke.

Der er især tre grunde til at jeg ikke har tilmeldt mig:

1. Jeg er ret tilfreds med det jeg har. (Og forskellige årsager ville
jeg alligevel kun være interesseret i Dansk Bredbånd netopkobling, ikke
det andet).

2. Jeg fik et chok i december/januar efter Tele2 havde købt min gamle
udbyder og der gik teknik Tele2-bøvl og især -service i opkoblingen,
som jeg ellers (med god grund) har lovprist gennem de 5½ år, jeg havde
haft den. Det var et skrækscenarie jeg inden da ikke i min vildeste
fantasi havde troet var muligt. Derefter har jeg så været opkoblet hos
TDC.

Jeg har ikke hørt noget grimt om Dansk Bredbånd - faktisk kun noget
godt - og det fungerer formentlig formidabelt. Men jeg kender ikke
deres serviceniveau og slet ikke på sigt (når kundetallet stiger kan
det jo gå begge veje).
Jeg ved blot, at jeg vil gøre, hvad der muligt for ikke at gennemgå en
Tele2-lignende oplevelse igen. Det var en fæl 1½ måneds tid...

Henad vejen kan man så se, om Dansk Bredbånnd overhovet rulles ud her
nu eller først "engang". Og hvordan deres serviceniveau er, når de med
tiden bliver store.

Og det bringer så en til det næste, "med tiden". Med tiden sker der
meget store ændringer på området, hvorfor de måske ikke engang er
særlig attraktive om et par år uanset et evt. fornemt serviceniveau.
(Telia Stofa smed fx for et par uger siden rekvalmer til kunderne ind
om nye standarder og formentlig indenfor 1-2 år op til 100 Mbps. De har
haft fiber under fortovet nedenfor de seneste ca. 10 år).

3. Jeg har ikke noget imod at betale en smule solidarisk, så dem
udenfor de helt store befolkningstætheder både tilbydes en rimelig
opkobling og til samme pris som fx her.
Jeg er tilmed så småkommunistisk (hvilket man jo kaldes i dag, hvis
man har interesse i andre end lige sig selv), at jeg synes, der burde
være love og regler om den slags.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-04-06 12:16

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Geografi handler altså om kvadratmeter, uanset gruppen.

Du har vist aldrig haft geografi:
http://da.wikipedia.org/wiki/Geografi

I øvrigt skal du når vi snakker dækningsgrad for internet for, at det
giver fornuftigt mening se på hvor stor en del af befolkningen der kan
få produktet. Ikke hvor stort et areal produktet dækker.

Det er jo ikke synderligt interessant, at CPH-metronet kun dækker måske
5% af DKs areal når det er 33% af DKs befolkning der kan få produktet.

Hvis vi vender tilbage til en andens telefoneksempel vil jeg stille dig
et spørgsmål der kun har et korrekt svar (tallene er ikke præcise men
det er ikke væsentligt):
Hvis alle centralerne i København går ned er det så 5% af befolkningen
eller er det 33% af befolkningen der står uden telefonforbindelse?

Når du har svaret på ovenstående spørgsmål burde det være klart hvorfor
arealbetragtninger er irrellevante i denne sammenhæng.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-06 12:51

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis alle centralerne i København går ned er det så 5% af befolkningen
> eller er det 33% af befolkningen der står uden telefonforbindelse?

Jeg kender ikke andelen, men det er selvfølgelig den andel der er tilsluttet
centralerne.
Det betyder ikke at samme andel af danmarks centraler er nede...

> Når du har svaret på ovenstående spørgsmål burde det være klart hvorfor
> arealbetragtninger er irrellevante i denne sammenhæng.

Sammenhæng? Sammenhængen var en kunderådgivers bopæl, og at den kunne være i
den del af Danmark hvor CPH ikke dækker. Og jeg mente altså
geografisk/arealmæssigt. Der var intet forkert i det udsagn, men desuagtet
har folk forsøgt at få mig til at komme med et andet udsagn. Jeg ser ikke
pointen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-04-06 20:58

On Mon, 17 Apr 2006 13:51:29 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>har folk forsøgt at få mig til at komme med et andet udsagn. Jeg ser ikke

Det er jo snart pinligt at du vedholder den smutter.

Så fordi en kunderådgiver bor og arbejder i jylland, aner hun ikke
hvad der sker på sjælland? Så er det jo forrykt at man som sjællænder
overhovedet kan komme til at tale med en jyde når man ringer til
support.

! "Kan jeg få bredbånd her på Frederiksberg?"

? "Aner det ikke. Jeg arbejder i Hobro"

Gulp!
Palle Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-06 21:07

"Palle Jensen" <ducktrucks@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så fordi en kunderådgiver bor og arbejder i jylland, aner hun ikke
> hvad der sker på sjælland?

Hun ved nok ihvertfald ikke noget om en lokal udbyder på sjælland, eller
hvad den lokale boligforening eller elselskab tilbyder.

> ! "Kan jeg få bredbånd her på Frederiksberg?"
> ? "Aner det ikke. Jeg arbejder i Hobro"

Hun ved uden tvivl tilstrækkeligt om TDC's produkter

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-04-06 08:06

> Hun ved nok ihvertfald ikke noget om en lokal udbyder på sjælland, eller
> hvad den lokale boligforening eller elselskab tilbyder.

De (I) interviewer jo kunder når de opsiger deres produkter.
Jeg blev spurgt hvorfor jeg opsagde mit abb. og til hvem jeg
skiftede. Ligesom Brian Wolter også oplevede. Du skal ikke
komme og sige at de ikke lægger mærke til et vis flow til
Metronet.

> Hun ved uden tvivl tilstrækkeligt om TDC's produkter

Og når hun nu sidder og tager imod opsigelser, så mener du
ikke hun skal interessere sig lidt for årsagerne? Jeg mener,
hun spørger jo selv om det?

Men med de skyklapper TDC som regel har på, ville det ikke
komme bag på mig.

--
Palle Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-06 10:23

> De (I) interviewer jo kunder når de opsiger deres produkter.

Jep, men det er ikke alle kunder, og informationerne bliver ikke
nødvendigvis gjort tilgængelige for alle.

> Og når hun nu sidder og tager imod opsigelser, så mener du
> ikke hun skal interessere sig lidt for årsagerne? Jeg mener,
> hun spørger jo selv om det?

Derfor kan det jo godt være første gang hun hører om CPH

Fra : PerX ...

Dato : 20-04-06 13:10

In article <6js74292sk4c5aq7ve1hp25d4j3vb5u78s@4ax.com>,
ducktrucks@gmail.com says...

> [...]
> support.
>
> ! "Kan jeg få bredbånd her på Frederiksberg?"

Hun aner vel ikke noget om irrelevant pis - så som andre undbydere. Hvad
skulle hun vide det for?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-04-06 10:17

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Jeg kender ikke andelen, men det er selvfølgelig den andel der er
> tilsluttet centralerne.
> Det betyder ikke at samme andel af danmarks centraler er nede...

Det er korrekt. Men hvor stor en andel af DKs centraler der er nede er
et eller andet sted ikke ret interessant. Det afgørende er hvor mange
kunder der er ramt.

> [...]
> altså geografisk/arealmæssigt. Der var intet forkert i det udsagn,
> men desuagtet har folk forsøgt at få mig til at komme med et andet

Hvis man vil kalde sig kunderådgiver må man jo også nødvendigvis være
bekendt med markedet. Hvis man ikke er det så kan man ikke rådgive.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-06 10:24

> Hvis man vil kalde sig kunderådgiver må man jo også nødvendigvis være
> bekendt med markedet. Hvis man ikke er det så kan man ikke rådgive.

Jeg tvivler på at min rådgiver i BG Bank ved ret meget om Struer
landsmandsbanks produkter

Fra : Anders Mortensen

Dato : 18-04-06 13:15

> Jeg tvivler på at min rådgiver i BG Bank ved ret meget om Struer
> landsmandsbanks produkter

Hvis Stuer Landmandsbank nu havde introduceret et pris- og indholdsmæssigt
revolutionerende produkt, så ville jeg da ikke have nogen tillid til en
bankrådgiver hos konkurrenten, som ikke var opmærksom på dette produkt.

Selv om produktet af geografiske årsager måske ikke ligefrem er en direkte
konkurrent, så skulle man da tro, at en kvalificeret bankrådgiver fulgte med
i markedsudviklingen, og ikke bare læste sin egen banks håndbøger. Om ikke
andet så for at kunne give et passende svar til den kunde, som har læst om
konkurrentens tilsyneladende væsentligt bedre produkt, og som så spørger,
hvorfår han ikke kan få det i BG Bank.

Anders

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-04-06 17:58

On Tue, 18 Apr 2006 11:23:31 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg tvivler på at min rådgiver i BG Bank ved ret meget om Struer
>landsmandsbanks produkter

Det er nu også et niveau for dybt du trækker den.

BG Bank kender nu nok til Struer Landmandsbank. (Selv om analogien
ikke er helt fair). Jeg tror f.eks. at TDC kigger mere rundt efter
ADSL2 konkurrenter end BG Bank kigger efter "landmandsbanker". Især
når man kigger på kundevolumenet.

Palle Jensen

Fra : KsNa

Dato : 18-04-06 19:07

> [...]
> ikke er helt fair). Jeg tror f.eks. at TDC kigger mere rundt efter
> ADSL2 konkurrenter end BG Bank kigger efter "landmandsbanker". Især

Den lokale (Struer)BG bank ved jo nok hvem Struer Landmandsbank er, men det
er ikke sikket at en kunderådgiver i Amagenbanken eller Lollands Bank kender
til Struer Landmandsbank, og det er der vel heller ingen der forventer (ud
over nogle få personer herinde).

Hvornår skulle en kunderådgiver evt. undersøge marked for, og lede efter
nogle produkter, som man ikke ved om findes, det skal formodentlig ikke være
i fritiden.

Mvh
Kim

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-04-06 21:12

On Tue, 18 Apr 2006 20:06:52 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>nogle produkter, som man ikke ved om findes, det skal formodentlig ikke være

Vær nu realistisk.

Hvor mange ADSL2 konkurrenter er der lige i spil?

Vi snakker ikke landmandsbanker eller private udlånsforeninger vel.

Hvis vi endelig skulle sammenligne så ville det nok nærmere være om en
jysk BG Bank kendte til Amagerbanken.

I sammenligner med et markede som har betydelig flere spillere,
hvilket selvfølgelig gør det meningsløst at sammenligne.

Men OK. Måske naivt at tro at TDC medarbejdere er informeret eller har
indsigt i meget mere end de papirer med afkrydsningsfelterne på, som
ligger lige foran ham eller hende.

Palle Jensen

Fra : Dorph

Dato : 16-04-06 08:38

> [...]
> Mbit upload til kr. 295,- pr. måned
>
> Det har kørt helt perfekt uden et eneste nedbrud. (kører rent

Kan du eller andre sige noget omkring pingtider i onlinespil som f.eks
counterstrikesource.
Har hørt der er (måske var) problemer der.
Det ville være kanon hvis der var en med cphmetronet er spiller css
kunne gå
på css-server 217.116.254.123:27015 og fortælle deres pingtid på denne
server.
Serveren er placeret i kbh/kastrup.
Dette er det sidste der afholder mig fra at skifte til cphmetronet.

VH D:

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-04-06 19:19

den ligger på 10-18 her på frb. med cph.
- så det virker fint

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-06 21:20

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote in message
> den ligger på 10-18 her på frb. med cph.
> - så det virker fint

herfra også fin dog ikke været inde i spillet og se ping

men serveren er vist på dette bolignet halløj
http://www.lhpnet.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=91

Tracing route to 217-116-254-123.lhpnet.dk [217.116.254.123]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 1 ms 1 ms <1 ms 81.161.166.49
4 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.145
5 7 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.2
6 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.210
7 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.226
8 2 ms 2 ms 2 ms ge2-6.cr1.gl.cph.ngdc.net [192.38.7.93]
9 2 ms 3 ms 3 ms ge1-2.dr0.gl.cph.ngdc.net [217.116.226.198]
10 2 ms 2 ms 2 ms ge1-25.ar0.taa.cph.ngdc.net [217.116.255.22]
11 2 ms 2 ms 2 ms fascom.cust.ngdc.net [217.116.238.137]
12 3 ms 2 ms 2 ms 217.116.238.157
13 6 ms 5 ms 7 ms 217-116-254-123.lhpnet.dk [217.116.254.123]

Trace complete.

Fra : Dorph

Dato : 30-04-06 23:12

> [...]
> http://www.lhpnet.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=91
>
> Tracing route to 217-116-254-123.lhpnet.dk [217.116.254.123]

Perfekt så skal cybercity til at ha fingeren ud og igang med noget
adsl+ hvis ikke de skal miste en del kunder i kbh område.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-05-06 10:40

On Mon, 1 May 2006 00:12:20 +0200, Dorph wrote:

> Perfekt så skal cybercity til at ha fingeren ud og igang med noget
> adsl+ hvis ikke de skal miste en del kunder i kbh område.

1) Ovenstaaende hop er sikkert en router hos kunden
2) Ingen ADSL linie har et latency paa < 1 ms
2) Ergo den traceroute var ikke fra en ADSL linie

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer