StofaNet via. ADSL uden fastnet
Fra : blaster

Dato : 11-04-06 18:29

Hej

"Telia" Stofa, har også ADSL uden krav om fastnet og umiddelbart kan jeg se
at en 2 m/bit koster ml. 100 til 350 for en 2 M/bit med 10000 MB trafik pr.
måned.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 11-04-06 21:51

On Tue, 11 Apr 2006 19:28:32 +0200, "blaster" <blaster@sol.dk> wrote:

> [...]
>at en 2 m/bit koster ml. 100 til 350 for en 2 M/bit med 10000 MB trafik pr.

Tja, Telia "skjuler" det faktum, at de 10000 MB er det samme som ca.
10 GB og dermed tror folk de får en masse for pengene.

Men hvis de 100 kroner dækker 10 GB, kan man jo selv regne ud at
prisen for en GB er ca. 10 kroner.

Med en normal 2 Mbit forbindelse kan du hente ca. 1/2-3/4 TByte, så
dette ville koste en bondegård med deres priser.

At Telia samtidig kører med forbrugsafregnet Mbytes pris og folk
hopper på den vogn er da helt ude i skoven.

Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 22:06

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev:

> At Telia samtidig kører med forbrugsafregnet Mbytes pris og folk
> hopper på den vogn er da helt ude i skoven.

At du stædigt fortsætter dit korstog mod andre udbydere er helt
derude hvor kragerne dratter ned fordi de glemte at vende om.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-06 22:13

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> At du stædigt fortsætter dit korstog mod andre udbydere er helt
> derude hvor kragerne dratter ned fordi de glemte at vende om.

Jeg ville i hvertfald ikke vælge hans webhotel, som står et sted i
brasilien?

Fra : Lars

Dato : 12-04-06 07:14

Bjarke Hansen skrev:

>Jeg ville i hvertfald ikke vælge hans webhotel, som står et sted i
>brasilien?

Jeg tror serveren står i Tampa, Florida. Ikke at det gør det meget
bedre
Når jeg laver en trace på easywebhost.org får jeg:

Registrant:

Copyright registro.br
The data below is provided for information purposes
and to assist persons in obtaining information about or
related to domain name and IP number registrations
By submitting a whois query, you agree to use this data
only for lawful purposes.
2006-04-12 03:07:05 (BRT -03:00)

domain: heilimitado.com.br
owner: Brserv Informatica
ownerid: 002.556.243/0001-36
responsible: Felipe Nachtigall
address: Av Cristovao Colombo, 2716,
address: 90560-002 - Porto Alegre - RS
phone: (51) 98417762 []
owner-c: FEN2
admin-c: FEN2
tech-c: FEN2
billing-c: FEN2
nserver: ns1.heilimitado.com.br 70.84.144.170
nsstat: 20060411 AA
nslastaa: 20060411
nserver: ns2.heilimitado.com.br 70.84.144.171
nsstat: 20060411 AA
nslastaa: 20060411
created: 20031214 1460505
changed: 20050520
status: published

nic-hdl-br: FEN2
person: Felipe Nachtigall
e-mail: he[at]he.com.br
created: 19980113
changed: 20051209

remarks: Security issues should also be addressed to
remarks: cert[at]cert.br, http://www.cert.br/
remarks: Mail abuse issues should also be addressed to
remarks: mail-abuse[at]cert.br

whois.registro.br accepts only direct match queries.
Types of queries are: domains (.BR), BR POCs, CIDR blocks,
IP and AS numbers.

Network:

OrgName: HIVELOCITY VENTURES CORP
OrgID: HVC-3
Address: 400 N Tampa St
Address: 1025
City: Tampa
StateProv: FL
PostalCode: 33602
Country: US

NetRange: 69.46.0.0 - 69.46.31.255
CIDR: 69.46.0.0/19
NetName: NOCBLK-2
NetHandle: NET-69-46-0-0-1
Parent: NET-69-0-0-0-0
NetType: Direct Allocation
NameServer: DNS1.HIVELOCITY.NET
NameServer: DNS2.HIVELOCITY.NET
Comment: Abuse notification please email
Comment: abuse[at]hivelocity.net Comments listed here will
appear in ARIN's WHOIS
Comment: database.
RegDate: 2003-05-08
Updated: 2004-07-29

RNOCHandle: NOC224-ARIN
RNOCName: Network Operations Center
RNOCPhone: +1-727-209-2301
RNOCEmail: noc[at]hivelocity.com

OrgTechHandle: NOC224-ARIN
OrgTechName: Network Operations Center
OrgTechPhone: +1-727-209-2301
OrgTechEmail: noc[at]hivelocity.com

ARIN WHOIS database, last updated 2006-04-11 19:10
Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS

--
/Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-06 21:50

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
wrote in message news:kd5o32te2vtb26b6t4cj6tnbscheptctgq@4ax.com...

> [...]
> 10 GB og dermed tror folk de får en masse for pengene.
>
> Men hvis de 100 kroner dækker 10 GB, kan man jo selv regne ud at

Det koster 350kr for 10GB og det gør det også for 300MB....

Efter min mening kan man ikke bruge telia flexrate til noget, da kurven er
så bestemt på at næsten alle betaler 350kr.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 22:16

Bjarke Hansen skrev:

> Efter min mening kan man ikke bruge telia flexrate til noget, da kurven er
> så bestemt på at næsten alle betaler 350kr.

Det kan man ikke bare danne sig en skrivebordsmening om. Det er
noget man må spørge Telia om.

Mønsteret kan naturligvis godt have ændret sig, men for et par år
siden betalte 28 % af Stofanets kunder kun 50 kr. om måneden for
deres 1 Mbit kabelmodemforbindelse.

At nogle ikke kan bruge en given aftale, betyder ikke at ingen
kan bruge den.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-06 22:21

> [...]
>
> Mønsteret kan naturligvis godt have ændret sig, men for et par år
> siden betalte 28 % af Stofanets kunder kun 50 kr. om måneden for

ja sikkert men der var også på et tidspunkt hvor flexrate kurven vist vare
mere fair... og så er den gået hen og blevet unfair da man hurtigt komme op
på maximalbeløbet..... Via nyhedsgrupper kan jeg fx hente en 300MB video på
30sekunder... Så var det lige bum 350kroner for en telia kunde!

> At nogle ikke kan bruge en given aftale, betyder ikke at ingen
> kan bruge den.

Det er så rigtigt!

Men jeg kan godt forstå telia har en sådan model så længe den kan holde
kunder. For det er jo yderst godt besparende for et netværk, at holde folkt
tilbage med traffikken fordi der betales for den.. De kan vel stortset
levere internet til over 3000 kunder bare ved en 30Mbit backbone fordi der
ingen traffik er. (rent gæt)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 22:26

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> på maximalbeløbet..... Via nyhedsgrupper kan jeg fx hente en 300MB video på
> 30sekunder... Så var det lige bum 350kroner for en telia kunde!

Fair eller ej, nogle kunder kan komme billigt på internettet med
flexrate, og andre kan benytte sig af andre aftaler. Jeg forstår
stadig ikke at der er nogle der får ondt i røven af at muligheden
eksisterer.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-06 22:39

> [...]
> flexrate, og andre kan benytte sig af andre aftaler. Jeg forstår
> stadig ikke at der er nogle der får ondt i røven af at muligheden

jeg har ondt af dem der misforstår deres tilbud om Internet til 50kr. Kunne
godt finde på at anbefale det til nogen som har modem og ikke bruger
internet særligt meget... Men de skal jo forsat så ikke bruge det til noget,
for hvis fx man vil hjælpe via fjernskrivebord e.l så er den traffik hurtigt
opbrugt.

Som sagt før hvis deres traffiksystem var mere fair.. Under dem da at få en
indtænkt på 100kroner pr måned, men at det koster 350kroner så snart de har
kigget lidt på skærmen, så er det efter min mening at omgå reallife med
deres reklamer... Som sagt 100 kroner i "startgebyr" og så 35kr pr
Gigabyte.. Så er det sku mere fair....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-06 00:11

Bjarke Hansen skrev:

> jeg har ondt af dem der misforstår deres tilbud om Internet til 50kr.

Tja, men folk må lære at læse. "Priser fra 17 øre" ved man da
betyder at der er én dingenot til 17 øre og resten koster en
million.

> [...]
> kigget lidt på skærmen, så er det efter min mening at omgå reallife med

Jeg bruger flexrate til 300 kr. om måneden for 1 Mbit. Jeg kommer
sjældent over 1 GByte (og min grænse er 5 GB).

--
Bertel