DVD og hakker...
Fra : "René Nielsen"

Dato : 14-06-01 23:33

Hej NG..
Nu har jeg så fået mit DVD drev til at virke med Linux. og jeg har som
DVD player valgt OMS fra linuxvideo.org, men når jeg afspiller en DVD
hakker det voldsomt meget, d.v.s. jeg kommer ikke over 15 frames i
sekundet, og som regel ligger jeg mellem 5 og 10 frames, det kan da
ikke lige være efter hensigten? så hvad skal jeg gøre, for at det
virker perfekt?
Skal jeg opgradere min processor eller kan skal jeg bare sætte 128 Mb ram
mere i maskinen?

Mit system i øjeblikket består af en P-II på 400 MHz med 128 Mb ram,
Mit DVD drev er et Samsung DVD-612

Håber der er nogle som har en løsning herinde..

René

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-06-01 07:25

"René Nielsen" <mig@renenielsen.com> writes:

> Nu har jeg så fået mit DVD drev til at virke med Linux. og jeg har som
> DVD player valgt OMS fra linuxvideo.org, men når jeg afspiller en DVD

Jeg har bedst erfaring med The VideoLAN Client fra videolan.org. Så
kan jeg nemlig få lov til at se Antz med finsk tale. Det er aldrig
lykkeds mig med oms.

> hakker det voldsomt meget, d.v.s. jeg kommer ikke over 15 frames i
> sekundet, og som regel ligger jeg mellem 5 og 10 frames, det kan da
> ikke lige være efter hensigten?

Hvad har du af videokort og hvilken version af XFree bruger du? Er
XVideo-modulet slået til? Har du DRI slået til i kernen?

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : "René Nielsen"

Dato : 15-06-01 18:47

I artiklen <87snh2ntub.fsf@xyzzy.adsl.dk>, skrev "Peter Makholm"
<peter@makholm.net> følgende:
> Jeg har bedst erfaring med The VideoLAN Client fra videolan.org. Så
> kan jeg nemlig få lov til at se Antz med finsk tale. Det er aldrig
> lykkeds mig med oms.
Hmm, den må jeg da lige forsøge..

> Hvad har du af videokort og hvilken version af XFree bruger du? Er
> XVideo-modulet slået til? Har du DRI slået til i kernen?
Jeg har et Asus AGP v2740 - og Xfree er version 3.3.6-20 (RPM) Og Xvideo
- Hmm, hvor kan jeg se/slå det henne, og DRI - Jeg har en standard kerne
2.2.19-6.2.1 fra Redhat, hvad hedder det DRI som modul.. DRI?

P.S. Jeg har et RedHat 6.2 system..

René

--
Web : [http://www.renenielsen.com/]

Fra : "René Nielsen"

Dato : 15-06-01 19:55

I artiklen <9gdhjs$p42$1@sunsite.dk>, skrev "René Nielsen"
<mig@renenielsen.com> følgende:
> P.S. Jeg har et RedHat 6.2 system..
Jeg glemte selvfølgelig lige at fortælle følgende.. jeg har ikke
installeret den XvBogus pakke, som ligger på linuxvideo.org, da mit
system ikke vil rebuild pakken, så kunne det evt. have noget at gøre med
det...? (Xv = Xvideo?) for så vil jeg da efterlyse sådan en som .rpm
eller en XFree-devel, hvor dette problem ikke er... Medmindre der er
nogle, som har en 4.0.3 liggende som rpm til en 6.2

Btw : jeg har prøvet med vlc som rpm, men der kommer den med, at jeg
skal have alle mulige filer, bl.a. glibc 2.2, og en .tar.gz er god nok,
men der dør programmet når/hvis jeg sætter en DVD i drevet, og beder den
om at afspille den.. (Hmm)

René

--
Web : [http://www.renenielsen.com/]

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-06-01 09:11

> [...]

> - Hmm, hvor kan jeg se/slå det henne, og DRI - Jeg har en standard kerne
> 2.2.19-6.2.1 fra Redhat, hvad hedder det DRI som modul.. DRI?

Jeg ved ikke så meget om grafik og Xfree3.3, jeg har kun prøvet det
med Xfree4 og der slås XVideo-udvidelserne til i konfigurationsfilen
(og sikkert altid slået til som standars)

DRI (Direct Rendering Interface) er giver programmer mulighed for
direkte at tilgå grafikhardwaren. Det er naturligvis meget
hardwareafhængig, og man skal derfor bruge forskellige moduler alt
efter hvilket hardware man har. Du kan eventuelt læse mere på
http://dri.sf.net/ men jeg kan ikke lige finde noget om dit kort.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : "René Nielsen"

Dato : 16-06-01 10:38

I artiklen <874rtgdev8.fsf@xyzzy.adsl.dk>, skrev "Peter Makholm"
<peter@makholm.net> følgende:
> Jeg ved ikke så meget om grafik og Xfree3.3, jeg har kun prøvet det
> med Xfree4 og der slås XVideo-udvidelserne til i konfigurationsfilen
> (og sikkert altid slået til som standars)
Hmm, måske skulle jeg prøve at hente SRPMS til 4.0.3 fra RedHat 7.1 ?
det burde vel løse det problem..

> [...]
> hardwareafhængig, og man skal derfor bruge forskellige moduler alt
> efter hvilket hardware man har. Du kan eventuelt læse mere på
Hmm, nope, de understøtter intels i810 chipset og opefter... mit er 740
- surt, måske jeg skulle få et nyt grafikkort..

René

--
Web : [http://www.renenielsen.com/]