NVE Fibernet !!!
Fra : W i n g m a n

Dato : 21-05-06 23:55

Hej Alle.

Er der nogen her fra vestsjælland der har en internetforbindelse ved NVE's
Fibernet ?
Ved godt at der ikke er så mange der har det, men kunne godt tænke mig at
høre hvor godt det køre og især stabiliteten af forbindelsen. Ja og hvis
nogen også har tv pakken så fortæl da gerne om det også virker okay..

Jeg kan nemlig få deres fibernet meget snart.

--
Mvh Kim - oz6v
Fjern 5 ved mail direkte.

Fra : Kenneth K

Dato : 22-05-06 18:02

Hej Kim.

Måske du skulle søge lidt i gruppen

Jeg havde åbenstående da jeg var bosat i 4300 Holbæk, både da de var
selvstædnige, og nu hvor de samarbejder med DB (Dansk Bredbånd)!

Internet: Stabil linie, men man får ikke mere end man betaler for (hvilket
vel også er rimeligt)!

Telefon: Her skal du bestemt passe på. Kvalitet sviger utrolig meget, og man
skal bestemt ikke satste på det som en permanent løsning. Til "sjov" og
ballade er den meget god, men man skal ikke være afhænig af denne.

TV: Ak ja, hvis man kan leve med at have en "setup-up" boks i hvert værelse
er det da meget godt! Men godt nok trist at have lejet en film (Kan man
engeligt det mere?), og så 10 min inden slutning går forbindelsen Men
billigt er det...

Jeg skal bestemt også have Fiber ind, her i det nordelige, men det bliver
nok kun brugt til internet, og så når ComX "måske" kommer ind i 2007 skal
jeg bestemt have internet og TV...

Kenneth -

ps. Spørg endelig hvis der er noget...

Fra : anders

Dato : 23-05-06 17:03

"
Jeg kan kun sige hvis det drejer sig om Dansk Bredbånd, så har det et
fantastisk produkt - jeg kører på 10/10mb - Deres ip-telefon - og Deres
fremragende Tv - priserne er i bund og kvalitet i top Tag det hvis I kan!

hilsen anders
frederiksberg

Fra : Kenneth K

Dato : 23-05-06 18:39

> [...]
> fantastisk produkt - jeg kører på 10/10mb - Deres ip-telefon - og Deres
> fremragende Tv - priserne er i bund og kvalitet i top Tag det hvis I

Det er DB (Dansk Bredbånd) som er inde på linierne.

Syntes du at det er fremragende med en boks i hver værelse? Jeg syntes
at det er p.... irreterende...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-05-06 21:16

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> wrote in message

> Det er DB (Dansk Bredbånd) som er inde på linierne.
>
> Syntes du at det er fremragende med en boks i hver værelse? Jeg
> syntes at det er p.... irreterende...

Jeg vil faktisk sige at jeg hellere ville følge den digitale udvikling.
Hellere HDTV, end at sidde og glo på et analog medie med rigtig mange år på
bagen. Det er da rigtigt i soveværelset e.l er det jo næsten ligemeget
hvordan kvaliten er. Men når man har Projektor, fladskærme og tv i store
formater og generelt alle ting der er i 16/9 format, hvorfor så nøjes med et
støjfyldt analogt tv signal?

Du har ikke opdaget hvor udviklingen går hen? Hvorfor mon selv i Danmark at
tv stationerne giver los for digital tv og HDTV?

Fra : Kenneth K

Dato : 24-05-06 06:27

> [...]
>
> Du har ikke opdaget hvor udviklingen går hen? Hvorfor mon selv i Danmark
> at tv stationerne giver los for digital tv og HDTV?

Øhhh jo, men mon du har bemærkt hvad den omtalte boks kan?? Den kan ikke
levere noget i HDTV, den lever blot en almindeligt signal (dog digitalt),
men at skulle have en boks i soveværelset blot for at se tv....ahhh...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-06 12:54

Kenneth K skrev:

> Syntes du at det er fremragende med en boks i hver værelse?

Nu kender jeg ikke Dansk Bredbånd, men hvis man vil tage f.eks.
Stofanets digitale tv-signal i stedet for det analoge, skal man
også have en boks for hvert tv medmindre hele husstanden vil se
samme kanal på alle deres fjernsyn. Det er sådan det digitale
system bliver lavet.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-05-06 19:51

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> også have en boks for hvert tv medmindre hele husstanden vil se
> samme kanal på alle deres fjernsyn. Det er sådan det digitale

Det analoge system er sådan set lavet på samme måde: der skal være en
tuner per tv. Den digitale box er en tuner (digital dekoder). Ved
analogt tv bruger man samme tuner til jord- og kabelbaseret
antennesignal, det gør man ikke til digitalt tv. Hvis vi taler DVB, er
der 3 standarder for jordbaseret (DVB-T), kabel (DVB-C) og satellit
(DVB-S). Hvis der er IPTV er den en helt fjerde tuner. Denne
heterogenitet gør det vanskeligere at indbygge tunere i TVet.

--
Jesper Lund

Fra : W i n g m a n

Dato : 28-05-06 13:52

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim.
>
> Måske du skulle søge lidt i gruppen
Ja det kunne da være jeg skulle have gjort det, men regnede ikke med at der
var ret mange der havde noget der fra.

> Jeg havde åbenstående da jeg var bosat i 4300 Holbæk, både da de var
> selvstædnige, og nu hvor de samarbejder med DB (Dansk Bredbånd)!
Ja jeg har fundet ud af at det er dansk bredbånd der levere prudukterne til
nve nu.

> Internet: Stabil linie, men man får ikke mere end man betaler for (hvilket
> vel også er rimeligt)!
Lige netop internettet er jeg mest til pt. Så det var nu godt at høre
Men bare de levere den forbindelse de skriver feks. 2/2 mbit så er jeg
tilfreds. Men det kan måske knibe for dem.

> Telefon: Her skal du bestemt passe på. Kvalitet sviger utrolig meget, og
> man skal bestemt ikke satste på det som en permanent løsning. Til "sjov"
> og ballade er den meget god, men man skal ikke være afhænig af denne.
Telefon er jeg ligeglad med så længe det er i den kvalitet.

> [...]
> værelse er det da meget godt! Men godt nok trist at have lejet en film
> (Kan man engeligt det mere?), og så 10 min inden slutning går forbindelsen
Ja jeg havde godtnok hørt at det kniber lidt med deres tv.. fryser o.s.v

> Jeg skal bestemt også have Fiber ind, her i det nordelige, men det bliver
> nok kun brugt til internet, og så når ComX "måske" kommer ind i 2007 skal
> jeg bestemt have internet og TV...
Jeg tror også det bliver sådan her i det nordelige hvor jeg bor, og jeg skal
bare tilmelde mig inde den. 1.6.06 alså om et par dage for at få det gravet
ind til huset for de 995,- kr.

> Kenneth -
>
> ps. Spørg endelig hvis der er noget...
Det kan du tro jeg nok skal haha..