Hvordan kan man få net her?
Fra : mtc

Dato : 21-05-06 18:14

Min datter er flyttet i et hus med parabol og ingen fastnet telefon.
Hvad ville være den bedste og billigste måde at få internet på.

Marianne

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-05-06 18:28

mtc wrote:

> Min datter er flyttet i et hus med parabol og ingen fastnet
> telefon. Hvad ville være den bedste og billigste måde at få
> internet på.

Bedste: ADSL over en bærelinie til 40 kr per måned, hvis det er muligt
(afstand til centralen). Glem alt om internet over parabolen (specielt i
et land som Danmark, hvor en meget, meget, meget lille del af
befolkningen bor så langt fra deres telefoncentral at de ikke kan få
ADSL).

Billigste: afhængig af forbrug kunne det være internet over
mobiltelefonen. Ved et tilpas stort forbrug (målt på download/upload
trafik, ikke minutter) vil ADSL dog også være det billigste.

--
Jesper Lund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 19:32

mtc skriver:

> Min datter er flyttet i et hus med parabol og ingen fastnet telefon.
> Hvad ville være den bedste og billigste måde at få internet på.

Det er rigtigt praktisk at fortælle, hvor hun er flyttet hen, hvis i
skal vide mere....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : mtc

Dato : 21-05-06 21:09

> mtc skriver:

> Det er rigtigt praktisk at fortælle, hvor hun er flyttet hen, hvis i
> skal vide mere....

Hun er flyttet til Hvidovre
Med Adsl skal man så have et abonnement, er det, det der koster 40 kr?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-05-06 21:45

mtc wrote:
> Hun er flyttet til Hvidovre
> Med Adsl skal man så have et abonnement, er det, det der koster 40 kr?

Skal det være hurtigt kunne det være www.cph-metronet.dk - skal det bare
være billigt (og langsomt) kunne www.clearwire.dk være en mulighed. En
mellemting kunne være fullrate.dk - jeg ved dog ikke om de dækker Hvidovre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 22-05-06 11:31

It seems Jeppe Seidelin Dam wrote:

> En
> mellemting kunne være fullrate.dk - jeg ved dog ikke om de dækker Hvidovre.

Fullrate dækker Hvidovre og producerer på råt kobber så der ikke er
bærlinie omkostning kunde skal dække.

--
Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes

Fra : 205477m001

Dato : 22-05-06 07:25

mtc wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> Hun er flyttet til Hvidovre
> Med Adsl skal man så have et abonnement, er det, det der koster 40 kr?

Telia Stofa tilbyder som de eneste (så vidt jeg ved) ADSL uden de 40 kr.
- det vil sige du skal kun betale for abonnementet.

/Mikkel

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-05-06 09:21

205477m001 skrev:
> Telia Stofa tilbyder som de eneste (så vidt jeg ved) ADSL uden de 40
> kr. - det vil sige du skal kun betale for abonnementet.

Hvis Cybercity har eget udstyr på centralen, så tilbyder de også ADSL uden
fastnettelefon eller basislinie (de 40 kr).

Fullrate kræver heller ikke ekstra for at levere uden fastnettelefon.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-05-06 12:20

"mtc" <mc@z.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Hun er flyttet til Hvidovre
> Med Adsl skal man så have et abonnement, er det, det der koster 40 kr?

De 40 kr dækker kun kobberledningen til centralen. For at komme på
Internettet med ADSL eller lignende, skal hun have et ekstra abonnement som
koster fra ca 200 kr/måned og opefter. Nogle ADSL udbydere dækker de 40 kr
til "bærelinien".

Niels Dybdahl

Fra : mtc

Dato : 22-05-06 15:53

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Internettet med ADSL eller lignende, skal hun have et ekstra abonnement
> som koster fra ca 200 kr/måned og opefter. Nogle ADSL udbydere dækker de

Hm, vil det sige at bruger man kun mobiltlf, skal man alligevel betale for
et abonnement, hvis man vil have intetnet.
Synes det er en forvirrede jungle

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-05-06 15:59

> Hm, vil det sige at bruger man kun mobiltlf, skal man alligevel betale for
> et abonnement, hvis man vil have intetnet.

Ja, hvis man vil have muligheden for at blive kunde hos "alle" selskaber..

Enkelte selskaber tilbyder dog et produkt, hvor man ikke skal betale
denne afgift (eller, den er så at sige inkluderet i prisen)

--
Michael

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 23-05-06 08:52

> "Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> Hm, vil det sige at bruger man kun mobiltlf, skal man alligevel betale for
> et abonnement, hvis man vil have intetnet.

Hvem skulle ellers betale for kobberlinien og for at koble den på
Internettet ? CyberCity har priser fra 169 kr/måned og siges at betale
bærelinien for dig. Om det gælder alle deres abonnementer ved jeg dog ikke.

Men man kan jo også undgå kobberlinien. http://www.clearwire.dk/ sender
trådløst og ser ud til at dække halvdelen af Hvidovre. De lover priser helt
ned til 99 kr/måned.

Man kan også gå på internettet via mobiltelefonen. Med traditionelle
mobiltelefoner og GPRS koster det fra 7,50 kr per MB. Dette kan let løbe op
i over 200 kr per time, så det kan være meget dyrt. Med 3G telefoner kan det
gøres til fast månedlig pris: f.eks
http://www.3.dk/templates/Sporg3_06.aspx?id=12067 299 kr/måned så længe man
kun bruger 3s netværk.

Hvis man ikke bruger internettet ret meget og vil have det billigere end
ADSL, så kan man få et traditionelt modem. Det er langsomt og koster typisk
mellem 6 og 15 kr/time, så det kan også løbe op, hvis man ikke passer på.

Niels Dybdahl

Fra : mtc

Dato : 23-05-06 17:30

Tak for svarene,jeg tror det bliver en Cybercity

Marianne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-05-06 18:17

> Tak for svarene,jeg tror det bliver en Cybercity

Du har synderligt ikke lyttet efter... hvorfor cybercity når du for meget
mere med fullrate.dk og det er inkluderet telefoni, og oprettelsen er kun
99.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-05-06 08:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> mere med fullrate.dk og det er inkluderet telefoni, og oprettelsen er kun

fullrate.dk starter ved 299 kr/måned, hvor CyberCity starter med 169
kr/måned. Hastigheden er meget bedre hos fullrate.dk, men hvis man ikke har
brug for den høje hastighed og ikke har brug for fastnettelefoni, så er 130
kr/måned meget at skulle betale ekstra. Ellers er fullrate.dk et rigtigt
godt tilbud.

Niels Dybdahl

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-05-06 10:54

Niels Dybdahl skrev:
> [...]
> fastnettelefoni, så er 130 kr/måned meget at skulle betale ekstra.
> Ellers er fullrate.dk et rigtigt godt tilbud.

Hvis det skal være en af de langsommere forbindelser, er clearwire noget
billigere end cybercity. På de hurtigere er fullrate vinderen. Cybercity
vinder ikke på nogen punkter, så vidt jeg kan se. Men det må spørgeren jo
selv om.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-05-06 08:02

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Hvis det skal være en af de langsommere forbindelser, er clearwire noget
> billigere end cybercity. På de hurtigere er fullrate vinderen. Cybercity
> vinder ikke på nogen punkter, så vidt jeg kan se.

Jeg tror nok at CyberCity vinder på dækningsgraden.

Niels Dybdahl

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-05-06 11:37

Nu var det for min datter jeg spurgte og jeg har da også givet de gode råd
videre,men få hende til at følge dem kan jeg ikke
Jeg tror hun valgte CC fordi de ikke koster noget i oprettelse, men jeg tror
også hun har overset den med teknikerbesøget.
Så kan hun lære un måske skulle have lyttet.
Tak igen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-05-06 09:08

Teknikeren kan spares, det tager max 10 min. at sætte udstyret op. Og der
følger en detaljeret manual med til dette.

Husk at der skal bruges krydset netkabel, hvis afstanden ikke rækker med det
medfølgende kabel

/A

Fra : Flemming Danielsen

Dato : 23-05-06 18:45

Hej

Vi mangler en del information for at kunne svarer dig.

Det du vil kunne få er en basislinie og TDC Bredbånd. Du bør checke om CC
eller fullrate er i området, da de ikke kræver ekstra for linien. Men vær
lige opmærksom på at hvis man ingen fastnet har, så kan man som regl ikke
"gøre det selv", og dermed kommer udgiften til en tekniker.

On Sun, 21 May 2006 19:13:50 +0200, mtc wrote
(in article <44709fd0$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>):