Modem forbindelse?
Fra : Tommy

Dato : 18-05-06 09:02

Hej,

jeg har behov for at teste en PC's modemforbindelse, men har ikke
længere noget abonement hos en udbyder.

Er der udbydere der tilbyder et nummer man kan "prøveopkoble" på?

Jeg mindes i gamle dage, hvor man kunne koble op med brugernavn "reg"
og password "reg" hos Image Scandinavia (tror jeg det var).

Mvh. Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-06 09:25

Tommy skriver:

> jeg har behov for at teste en PC's modemforbindelse, men har ikke
> længere noget abonement hos en udbyder.

Hvad skal du bruge testen til ?

Hvis du bare skal inge op, så ring til din mobiltelefon. Skal den bruges
med et modemabbonnement, kan du vel låne det fra den der skal bruge den
?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Tommy

Dato : 18-05-06 12:04

On Thu, 18 May 2006 10:25:15 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

[cut]

>Hvad skal du bruge testen til ?
>
>Hvis du bare skal inge op, så ring til din mobiltelefon. Skal den bruges
>med et modemabbonnement, kan du vel låne det fra den der skal bruge den

Jeg er ved at sætte en ældre PC op til noget familie, som aldrig har
haft PC før, og der skal naturligvis laves et abonement hos familien,
men jeg vil gerne lige sætte netværk via modem op hjemmefra, og gider
egentlig ikke igennem 6 siders registrering hos TDC, hvor jeg måske
også frygter diverse misforståelser ang. mit nuværende ADSL abonement.

Mvh. Tommy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-06 10:03

Tommy skrev:

> jeg har behov for at teste en PC's modemforbindelse, men har ikke
> længere noget abonement hos en udbyder.

Det er år og dag siden jeg prøvede, men i sin tid kunne man
oprette et gratis netabonnement på nettet hos en vilkårlig
udbyder. Mine er faktisk stadig fungerende, selv om jeg for
længst er holdt op med at bruge dem og har glemt alle koderne.

--
Bertel

Fra : Tommy

Dato : 18-05-06 12:08

On Thu, 18 May 2006 11:03:26 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

[cut]

> [...]
>udbyder. Mine er faktisk stadig fungerende, selv om jeg for
>længst er holdt op med at bruge dem og har glemt alle koderne.

Jeg havde også mine gamle abonnementer i flere år, men for et par år
siden, ville Tiscali pludselig have penge for at holde dem igang, og
så sagde jeg dem op.

Mvh. Tommy

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-05-06 11:26

On Thu, 18 May 2006 10:02:23 +0200, Tommy <hynding@jyde.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg mindes i gamle dage, hvor man kunne koble op med brugernavn "reg"
>og password "reg" hos Image Scandinavia (tror jeg det var).

Har du et TDC ADSL abonnement?

Dette indlæg er sendt via modem opkald til Skælskør med mit TDC ADSL
kundenummer.
--
Svend Olaf

Fra : Tommy

Dato : 18-05-06 12:00

On Thu, 18 May 2006 10:25:48 GMT, svolaf@partitionsupport.com (Svend
Olaf Mikkelsen) wrote:

[cut]

>Har du et TDC ADSL abonnement?
>
>Dette indlæg er sendt via modem opkald til Skælskør med mit TDC ADSL
>kundenummer.

Ja, det har jeg - kan jeg blot bruge mit TDC ADSL kundenummer og det
password der blev mig tildelt i sin tid?

Gir du mig lige nummeret til Skælskør, så vil jeg prøve det.

Mvh. Tommy

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-05-06 12:23

On Thu, 18 May 2006 12:59:57 +0200, Tommy <hynding@jyde.dk> wrote:

> [...]
>password der blev mig tildelt i sin tid?
>
>Gir du mig lige nummeret til Skælskør, så vil jeg prøve det.

Opkaldsnumre:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=75778

Jeg ved ikke hvor jeg har kodeordet fra, men det virker. Det vil sige
at man kan bruge modem, eventuelt over mobiltelefon, hvis man ikke har
adgang til sin ADSL.

--
Svend Olaf

Fra : Tommy

Dato : 23-05-06 09:48

On Thu, 18 May 2006 11:22:53 GMT, svolaf@partitionsupport.com (Svend
Olaf Mikkelsen) wrote:

>Jeg ved ikke hvor jeg har kodeordet fra, men det virker. Det vil sige
>at man kan bruge modem, eventuelt over mobiltelefon, hvis man ikke har
>adgang til sin ADSL.

Hej,
blot en tilbagemelding:

Jeg fik endelig tid til at afprøve, og fik det desværre ikke til at
virke med mit ADSL-kundenummer, ringede til TDC og forespurgte, og de
mente bestemt ikke det kunne lade sig gøre (jeg tror naturligvis på
dig ).

Jeg opgav forsøgene, og oprettede en NetBasis-konto, som først
virkede da jeg fandt frem til opkaldsnummeret 16101, så måske havde
ADSL-kundenummeret også virket der.

Jeg har fået Netværk Via Modem til at virke på min svigerindes PC, og
TDC har endnu en konto at holde styr på.

Mvh. Tommy

Fra : Tommy

Dato : 23-05-06 09:53

On Tue, 23 May 2006 10:47:33 +0200, Tommy <hynding@jyde.dk> wrote:

> Jeg opgav forsøgene, og oprettede en NetBasis-konto, som først
>virkede da jeg fandt frem til opkaldsnummeret 16101, så måske havde
>ADSL-kundenummeret også virket der.

Hej igen,
kan godt selv se at det er lige tyndt nok, så jeg tjekkede lige
ADSL-kundenummeret op mod 16101, men det virker stadig ikke.

End.

Mvh. Tommy