Dansk Bredbånd / SEAS/NVE fibernet
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 15-05-06 09:16

Hej alle

Nogle der vil dele ud af deres erfaringer med Dansk Bredbånd - eller
endnu bedre Dansk Bredbånd på en SEAS/NVE fibernet forbindelse.

-Michael

Fra : JN

Dato : 15-05-06 13:17

Hej.

www.comx.dk kan jeg anbefale

VH JN

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-05-06 14:55

JN wrote:

> www.comx.dk kan jeg anbefale

Jeg kan til gengæld ikke anbefale spinat.

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-05-06 16:06

"JN" <nospam__luxmann_01@yahoo.se> wrote in message
> Hej.
>
> www.comx.dk kan jeg anbefale

Comx levere svjv ikke på SEAS/NESA, det er vist kun i jylland comx er gået
ind på elselskabernes fiber projekter svjv.

Fra : Kenneth K

Dato : 15-05-06 20:58

> Comx levere svjv ikke på SEAS/NESA, det er vist kun i jylland comx er gået
> ind på elselskabernes fiber projekter svjv.

Men måske der snart sker noget....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-05-06 21:07

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> wrote in message

> Men måske der snart sker noget....

Ok det lyder godt

Som jeg har forstået med fx NESA modellen, så giver de frit adgang til alle
service udbydere. Så comx kan vel bare tage fat og gå ind i varmen? men
selvfølgelig så må man jo vel finde sig i at levere tjenester til det udstyr
som nesa leverer/installere.

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 18-05-06 20:42

Bjarke Hansen wrote:

<-snip->

>så må man jo vel finde sig i at levere tjenester til
> det udstyr som nesa leverer/installere.

Comx leverer allerede en stor del at deres internet på "partner løsninger",
hvor boligforeningen vælger selv at installere ledninger/switch. Comx
kommer så med fiber/kundeservice.

/bjørn

Fra : Kaare

Dato : 15-05-06 17:13

> [...]
>
> Nogle der vil dele ud af deres erfaringer med Dansk Bredbånd - eller
> endnu bedre Dansk Bredbånd på en SEAS/NVE fibernet forbindelse.

Hej Michael,

Der er desværre endnu ret stor forskel på en normal Dansk Bredbånd linie, og
dem der leveres i det gamle NVE område. I det gamle SEAS område er netværket
magen til normale DBnet linier. Så det er vigtigt at vide hvor i SEAS/NVE
området du bor.

Hvis du bor i det gamle NVE område, vil du muligvis høre nogle ret kritiske
erfaringer, da det ikke har været uden problemer at være i det område. Hvis
SEAS/NVE samtidig vælger selv at administrere deres netværk og kun bruge DB
som service provider, vil der blive endnu større forskel.
Da de næste mange måneder også kommer til at have en del service arbejde med
at skifte over til DB udstyr, vil dele af de forskellige services komme til
at have nogle udfald - men selvfølgelig også have forbedringer bagefter. I
DB prøver "vi" selvfølgelig på at begrænse afbrydelserne mest muligt, så man
ikke oplever dem, eller i hvert fald ikke ret meget. Men desværre vil det
nok ikke kunne undgåes.

Er det noget du har planer om lige nu, eller om nogle måneder? For om nogle
måneder vil jeg godt kunne anbefale dig det (rent personligt), men lige nu
vil jeg nok ikke kunne det (rent personligt).

/Kaare

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 15-05-06 17:33

On Mon, 15 May 2006 18:13:27 +0200, "Kaare" <nothing@nowhere.invalid>
wrote:

> [...]
>måneder vil jeg godt kunne anbefale dig det (rent personligt), men lige nu
>vil jeg nok ikke kunne det (rent personligt).

Det må være i NVE området (Fårevejle St.) - i forbindelse med
nedtagning af luftledninger kan vi få lagt forbindelsen ind billigere
+ gratis oprettelse af tv, internet og telefon - men det kræver at vi
tilmelder os i løbet af en måneds tid. - men det lyder til at vi så
skal beholde det eksisterende et par måneder som "backup".

-Michael

Fra : Kaare

Dato : 16-05-06 07:56

> [...]
> tilmelder os i løbet af en måneds tid. - men det lyder til at vi så
> skal beholde det eksisterende et par måneder som "backup".

Men hvis I kun er i tilmeldingsproceduren, går der nogle måneder før I kan
få det. På den tid kan der heldigvis (forhåbentlig) ske en masse.

Jeg vil nok anbefale dig at bestille, men inden du får det, lige spørge igen
om hvordan det kører på det tidspunkt. Så skal jeg nok fortælle dig om du
skal beholde noget backup. :)

/Kaare

Fra : Kenneth K

Dato : 15-05-06 20:58

> Hej alle
>
> Nogle der vil dele ud af deres erfaringer med Dansk Bredbånd - eller
> endnu bedre Dansk Bredbånd på en SEAS/NVE fibernet forbindelse.
>
> -Michael

Hej Michael.

Jeg var så heldig at have ovenstående da jeg var bosat i Holbæk, og har nu
muligheden i det mere nordelige.

For mit vedkommende er der ingen tvivel. Jeg skal tilmeldelse, og specielt
da fiberen jo altid er en god invistering, og så for sølle 995,-

Internettede køre bare perfekt, telefon kvaliteten svinger lidt men kan
bestemt bruges, og TV ... Ja, jeg håber at de er blevet bedre mht. deres
tv-boks!

Men tag nu endelig med til en af informations møderne, og spørg løs (pas nu
på de sælgere

Og det bedste af det hele... "måske" man kan få ComX inden starten af 2007

Kenneth

Fra : Kaare

Dato : 16-05-06 08:06

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
> Og det bedste af det hele... "måske" man kan få ComX inden starten af 2007

Jeg tror ikke det bliver før nytår, men man kan jo håbe på at det bliver
lige efter - eller måske præcist nytår.

Bare for at have det på det rene er jeg stærk modstander af at have
el-selskaberne til at styre lag 2 og lag 3 trafik (OSI model), og ville
kraftigt foretrække at elselskaberne holder sig til ren fysisk
infrastruktur. Men der er efterhånden et par elselskaber der mener at de
selv vil være gode nok til at drive et så kraftigt netværk. Det må tiden jo
så vise om de er.
Men jeg er klar fortaler for at de forskellige fibernet er åbne, så der kan
komme konkurrence på dem. Det kan næsten kun gavne.

/Kaare

Fra : Kenneth K

Dato : 16-05-06 18:09

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Jeg tror ikke det bliver før nytår, men man kan jo håbe på at det bliver
> lige efter - eller måske præcist nytår.

Okay, jeg omformulere mig... ComX kommer "måske" ind 1. Januar 2007... men
hvem ved...