Newsserver på Synology netværksdisk,
Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-06 10:54

Jeg skifter snart til FullRate, men husker at der ikke er nogen
newsserver forbundet med det.

sunsite.dk er så en god mulighed, men hvad så med nyhedsgrupper som
denne ikke giver videre, som alt.usage.english? De må vel kunne findes
på andre gratis newsservere, men hvilke findes der?

Derudover vil det så nok gøre det nødvendigt for mig at installere en
newsserver på mit eget anlæg, sandsynligvis den synology netværksdisk
med linux, som jeg snart får sat op. Jeg har hidtil kun kendskab til en
sådan newsreader, nemlig leafnode, dog ingen praktisk erfaring.

Min newsreader på Mac er MacSOUP som /ikke/ understøtter brugen af mere
end én samtidig newsserver. Det er derfor der skal bruges en lokal
newsserver, der henter de grupper fra de forskellige gratis newsservere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 14-05-06 11:20

Per Rønne wrote:

> sunsite.dk er så en god mulighed, men hvad så med nyhedsgrupper som
> denne ikke giver videre, som alt.usage.english? De må vel kunne findes
> på andre gratis newsservere, men hvilke findes der?

http://aioe.org/

http://www.x-privat.org/international.php

Jeg kender ikke kvaliteten af dem.

> [...]
> med linux, som jeg snart får sat op. Jeg har hidtil kun kendskab til en
> sådan newsreader, nemlig leafnode, dog ingen praktisk erfaring.

Lidt om opsætning af Leafnode på en Mac.

http://www.kutilek.de/technik/news-macosx

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-06 11:54

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> http://aioe.org/
>
> http://www.x-privat.org/international.php
>
> Jeg kender ikke kvaliteten af dem.

Det finder jeg ud af.

> Lidt om opsætning af Leafnode på en Mac.
>
> http://www.kutilek.de/technik/news-macosx

Nu havde jeg nu tænkt mig at sætte den op på synology netværksdisken.
Men det er naturligvis altid en start - tak.

Og så kan jeg først se hvordan den virker på Mac'en.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Dino

Dato : 14-05-06 18:56

Den 14-5 2006 skrev Per Rønne i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> denne ikke giver videre, som alt.usage.english? De må vel kunne findes
> på andre gratis newsservere, men hvilke findes der?

cp-news.centix.net
news.datemas.de (Sign-Up: http://news.datemas.de/)
news.spiderlink.net
reader.greatnowhere.com (Sign-Up: http://reader.greatnowhere.com/)

Læs kun:
allnews.readfree.net
news.readfree.net
freenews.netfront.net
freetext.usenetserver.com
news.edisontel.com
news.ripco.com:120
nntp.redirectme.net

--
Dino

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-06 17:49

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote:

> news.datemas.de (Sign-Up: http://news.datemas.de/)

Denne newsreader var den eneste jeg kunne finde, som 1. tillod at man
/sendte/ artikler, og som 2. indeholdt de nødvendigste nyhedsgrupper.
Den manglede kun ibm.ibmpc.thinkpad, som jeg dog næppe vil få synderlig
brug for i fremtiden.

news.sunsite.dk manger et must for alle der beskæftiger sig med engelsk:
alt.usage.english. Jeg har sendt dem en mail desangående.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim

Dato : 23-05-06 21:10

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev
> De må vel kunne findes
>
> cp-news.centix.net
> news.datemas.de (Sign-Up: http://news.datemas.de/)
> news.spiderlink.net
> reader.greatnowhere.com (Sign-Up: http://reader.greatnowhere.com/)
>
> Læs kun:
> allnews.readfree.net
> news.readfree.net
> freenews.netfront.net
> freetext.usenetserver.com
> news.edisontel.com
> news.ripco.com:120
> nntp.redirectme.net

Skulle en af jer vide om der også er en gratis
der har de binære grupper ?

Mvh Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-05-06 21:56

On Tue, 23 May 2006 22:09:39 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

> Skulle en af jer vide om der også er en gratis der har de binære
> grupper ?

Har du nogen idé om, hvor meget båndbredde, diskplads og arbejde det
kræver at føre dem?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : ShutEye

Dato : 23-05-06 23:47

> Har du nogen idé om, hvor meget båndbredde, diskplads og arbejde det
> kræver at føre dem?

Var det et ja eller et nej??? Svar dog ordenligt eller hold din k...!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-05-06 06:43

ShutEye <no@no.no> wrote:

> Var det et ja eller et nej??? Svar dog ordenligt eller hold din k...!

Du har allerede svaret på hans spørgsmål....

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-06 21:35

> Du har allerede svaret på hans spørgsmål....

Hvis?

Fra : Dino

Dato : 24-05-06 07:39

Den 23-5 2006 skrev Kim i dk.edb.internet.udbydere:

> Skulle en af jer vide om der også er en gratis
> der har de binære grupper ?

Jeg aner ikke hvor gode de er, men

biggulp.readfreenews.net (kun læse)
cp-news.centix.net
news.isu.edu.tw (kun læse)
news.ripco.com:120 (kun læse)
news.spiderlink.net
news.yaako.com (kun læse)
nntp.idg.pl (kun læse)

har de binære grupper...

--
Dino

Fra : Carl Drud

Dato : 15-05-06 18:41

Per Rønne wrote:

> news.sunsite.dk manger et must for alle der beskæftiger sig med engelsk:
> alt.usage.english.

Ud over dk.* hierakiet er det grupper relateret til open source de har
deres fokus på.

http://dotsrc.org/usenet/ossgroups/

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-06 01:52

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Ud over dk.* hierakiet er det grupper relateret til open source de har
> deres fokus på.
>
> http://dotsrc.org/usenet/ossgroups/

OK, og jeg kan se at her falder en gruppe der for dennes vedkommende for
danskere primært må siges at henvende sig til:

engelsklærere.
folk med mindst en side- eller liniefagseksamen i engelsk.
engelsk-studerende.

ikke rigtigt ind.

Men andre end de på siden nævnte synes nu også at være med, da følgende
grupper i hvert fald ligger på serveren:

rec.arts.sf.science
sci.archaeology
sci.bio.evolution
soc.culture.nordic