Skift fra Cybercity: Hvad med min email-ad~
Fra : ziphnor@gmail.com

Dato : 11-05-06 17:46

Hej,

Jeg er efterhånden ved at blive træt af Cybercity's sløve
responstider på support samt deres sindsyge prispolitik, og tænkte at
jeg ville skifte til Fullrate så jeg også kan komme af med mit dyre
fastnet telefon abonnement.

Der er dog *en* ting der bekymrer mig. Jeg har brugt min email addresse
hos cybercity en del, og der er mange gamle venner etc som nogen gange
kontakter mig via den addresseHvis jeg skifter til Fullrate mister jeg
jo nok min cybercity email( jeg kører naturligvis nu med en gmail
konto som alle andre addresser forwarder til, men det hjælper jo ikke
nu) :) Er der nogen der ved om Cybercity giver en nogen mulighed for
at beholde adressen, sætte en autosvar op med alternativ addresse
eller lignende?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 11-05-06 18:53

On 11 May 2006 09:45:51 -0700, ziphnor@gmail.com wrote:

> [...]
>nu) :) Er der nogen der ved om Cybercity giver en nogen mulighed for
>at beholde adressen, sætte en autosvar op med alternativ addresse
Hejsa

Din mail-adresse ryger sig en tur.

Men der er flere muligheder :

1) Du kan vælge at købe et domæne igennem en udbyder og få dem til at
hoste dine emails eventuelt sammen med en hjemmeside.

2) Du kan bruge en hotmail, gmail eller anden offentlig adresse.

Rent personligt ville jeg få mig et domæne også sende en mails til
ALLE, dem der er i arkivet med den nye mail-adresse, dermed burde du
være sikret.

Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 21:35

In article <3au6629ke3d9v6is1mi645dmic4i79eet2@4ax.com>, admin@yyy-
easywebdesign-xxx.org says...

> Hejsa
>
> Din mail-adresse ryger sig en tur.
>
> Men der er flere muligheder :

Han bad ikke om muligheder, men om der var en måde han kunne behold sin
cybercity addresse.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 12-05-06 17:42

On Thu, 11 May 2006 22:35:20 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Han bad ikke om muligheder, men om der var en måde han kunne behold sin
>cybercity addresse.

Og ?
Hvad sker der lige når man opsiger sit abonnement ?
Ja, netop mailadressen ryger sig en tur.
Og derfor er det relevant, ligemeget om du bryder dig om indlægget
eller ej.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 12-05-06 23:59

> [...]
> Ja, netop mailadressen ryger sig en tur.
> Og derfor er det relevant, ligemeget om du bryder dig om indlægget

Det var det da ikke..

ziphnor spørger om følgende (Et spørgsmål er fra punktum til næste
spørgsmålstegn.)

Er der nogen der ved om Cybercity giver en nogen mulighed for
at beholde adressen, sætte en autosvar op med alternativ addresse
eller lignende?

Til ziphnor er der nok at sige at det er nok ikke muligt. Men hvis du
spørger CC er det værste der kan ske at du spørger dem ad.

/James

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 21:41

ziphnor@gmail.com skriver:

> [...]
> hos cybercity en del, og der er mange gamle venner etc som nogen gange
> kontakter mig via den addresseHvis jeg skifter til Fullrate mister jeg

Klart.

Har cybercity ikke en form for et basisabbonnemnt du kan skifte til og
så betale dig fra at beholde din mailadresse ?

Sådan gjorde jeg i den tid jeg havde firmabetalt ADSL først som ProAcces
linje hos TDC og senere hos "Sonoskod". Dermed har jeg kunnet beholde
min mail og webadresse gennem mange år.

Men snak dog med CC om det.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Madsen

Dato : 11-05-06 21:52

ziphnor@gmail.com wrote:
> [...]
> hjælper jo ikke nu) :) Er der nogen der ved om Cybercity giver en
> nogen mulighed for at beholde adressen, sætte en autosvar op med

Ved ikke om det er muligt at overflytte din e-mail adresser til et
friabonnement, men du kan jo kontakte CC om det kan lade sig gøre.
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/modemforbindelser/friabonnement/index.aspx
En tilsvarende løsning anvender jeg ved TDC for at beholde mine gamle e-mail
adresser.
--
Hilsen Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-05-06 06:19

Madsen skriver:

> [...]
> En tilsvarende løsning anvender jeg ved TDC for at beholde mine gamle e-mail

Men er der ingen teletrafik i 3 måneder kan de finde på at lukke den.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Madsen

Dato : 12-05-06 08:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Madsen skriver:

> Men er der ingen teletrafik i 3 måneder kan de finde på at lukke den.
>
> Klaus

TDC gør ikke,har ikke haft modemtrafik i over 6 mdr, men der bliver hentet
post hverdag via CC ADSL.
--
Hilsen Madsen

Fra : Peter

Dato : 12-05-06 08:58

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> TDC gør ikke,har ikke haft modemtrafik i over 6 mdr, men der bliver hentet
> post hverdag via CC ADSL.
> --
> Hilsen Madsen

Samme med mig - der har ikke været modem trafik siden 2000 og den kører også
fint. Oven i købet via outlook og POP3.
Peter

Fra : Madsen

Dato : 12-05-06 09:16

Peter wrote:
> "Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Samme med mig - der har ikke været modem trafik siden 2000 og den
> kører også fint. Oven i købet via outlook og POP3.
> Peter

Ved også godt at der er skrevet 3mdr ved TDC og CC.
Der er ingen af de abonnementer jeg har der er blevet lukket pga. at der
ikke har været trafik via modem ( tiscali (image konto) og TDC og der bliver
set efter mail via POP3 dagligt.
Skal vi ikke bare kalde det "god service".
--
Hilsen Madsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-05-06 14:45

Madsen skrev:

> [...]
>ikke har været trafik via modem ( tiscali (image konto) og TDC og der bliver

Nej, men risikoen for at det sker er der.

Jeg ved, at get2net for fire-fem år siden ryddede op i deres
mailkonti, hvortil der ikke længere var et benyttet abonnement.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Peter T.

Dato : 12-05-06 16:20

Kerim Ellentoft udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg ved, at get2net for fire-fem år siden ryddede op i deres
> mailkonti, hvortil der ikke længere var et benyttet abonnement.

Apropos mailkonti. Jeg har stadig adgang til en TDC-hjemmeside, som fulgte
med et analog abonnement. Jeg har så ikke brugt den konto siden '97 eller
'98, vil jeg tro. Men adgangen til hjemmesiden har jeg stadig og benytter
den flittigt til småting til brug rundt om på nettet, da det er rart med
adgang til en anonym hjemmeside (jeg går generelt meget op i at holde mig
anonym på nettet).

det pudsige er forresten at pladsen dengang var 20 MB. Jeg ved ikke hvad
pladsen er nu, men jeg stoppede med at testuploade en 17MB fil, da jeg
klokkede 85 MB forbrug.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : mvama

Dato : 13-05-06 16:12

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, men risikoen for at det sker er der.
>
> Jeg ved, at get2net for fire-fem år siden ryddede op i deres
> mailkonti, hvortil der ikke længere var et benyttet abonnemt

Jeg har!!
Jeg har adsl hos TDC (3år).Men jeg har kunne beholde min mail adr. hos det
daværende worldonline.dk,hvor jeg dengang havde en modem forbindelse.
Mvh.Jama

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-05-06 23:46

mvama skrev:

>Jeg har adsl hos TDC (3år).Men jeg har kunne beholde min mail adr. hos det
>daværende worldonline.dk,hvor jeg dengang havde en modem forbindelse.

Hvor vil du brokke dig, hvis Tele2 en dag finder på at rydde op i
ubrugte konti?

Du kan jo ikke forlange noget som helst med et abonnement, som
ikke bliver brugt længere.

Jeg skriver jo også blot, at risikoen er til stede.

Fra : PerX ...

Dato : 14-05-06 00:44

In article <44643e2d$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, madsen58
@hotmail.com says...

> TDC gør ikke,har ikke haft modemtrafik i over 6 mdr, men der bliver hentet
> post hverdag via CC ADSL.

Så er spørgsmålet om de er sjuskede eller om det er en service. Jeg har
oplevet at Cybercity bare lukkede.

Fra : Madsen

Dato : 14-05-06 10:41

PerX ... wrote:
> In article <44643e2d$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, madsen58
> @hotmail.com says...

> Så er spørgsmålet om de er sjuskede eller om det er en service. Jeg
> har oplevet at Cybercity bare lukkede.
Ja i CC Abonnementsbetingelser skriver de at de har ret til det.
Klip-
8. Opsigelse

Kunder kan med et varsel på minimum 10 dage inden periodeaf-slutningen
opsige abonnementsaftalen til udgangen af løbende periode. En
abonnementsperiode løber over 2 måneder. Cybercity forbeholder sig ret til
uden varsel at nedlukke et Friabonnement i de tilfælde, hvor kunden ikke har
haft minutforbrug i 3 måneder.

klip-

TDC giver mindst 1 måneds varsel.
Klip fra TDC-
a.. 2. Opsigelse
Hvis kunden i tre måneder i træk ikke har brugt internettjenesten på en
måde, som medfører forbrugstaksering over for kunden, kan TDC opsige
abonnementsaftalen med mindst 1 måneds varsel, jf. pkt. 17 i
abonnementsvilkår for TDC's internettjeneste.

klip fra TDC-

Syntes ikke at cc's metode er særlig venlig.
--
Hilsen Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 12-05-06 11:16

udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der nogen der ved om Cybercity giver en nogen mulighed for
> at beholde adressen, sætte en autosvar op med alternativ addresse
> eller lignende?

Ikke så vidt jeg ved. Mailadressen er jo bundet til det enkelte abnnr og
mine mailadresser hos CC er lukket ned i det sekund mit abn er ophørt. Men
prøv at ringe til support. For deres ventetid er jo sat betragteligt ned
til et kvarters tid, hvor den tidligere var op til 1½ time.
Jeg vil dog nok minimum anbefale en stabil gratis løsning ala hotmail,
yahoo, gmail eller andet eller endnu bedre; eget domæne, hvor du blot har
en mailadresse. Sidstnævnte løsning er faktisk ikke så dyr igen (jeg
snakker om håndører på ørsbasis).

Hvis/når du sender mail ud til alle vedr. mailadresseændring, så husk
endelig at bruge BCC:-feltet til dine kontakter! Og det kan ikke siges
klart nok!

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : ziphnor@gmail.com

Dato : 13-05-06 12:17

Mht. til alle dem som anbefaler mig alternative email-kontier, så vil
jeg anbefale jer at læse mit indlæg igen. Jeg har ikke brugt
cybercity kontoen til andet end at videresende til min gmail konto(
gmail er suverænt det bedste webmail system IMO ).

Problemet er som sagt at der er en masse steder som kun kender min
cybercity konto, feks har jeg handlet i mange butikker ved hjælp af
denne email, og der er venner etc, som igennem tiden har brugt denne
email addresse til at kontakte mig. Hvis den lige pludselig lukker,
skaber det mindst lige så mange problemer som når man skifter telefon
nummer :)

Jeg har naturligvis tænkt mig at spørge Cybercity, jeg tænkte bare
at jeg ville være godt forberedt ved at høre om der var nogen der
tidligere havde fundet en løsning. Et modem abonnement lyder faktisk
ganske fornuftigt, om ikke andet så kan jeg jo altid ringe op et par
minutter hvert kvartal så den ikke bliver lukket. Gad vide om de
bliver sure hvis man direkte siger at man vil skifte til et andet
selskab, og gerne vil laves om til et modem abonnement for at beholde
email kontoen?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-06 03:55

ziphnor@gmail.com skrev:

> [...]
> bliver sure hvis man direkte siger at man vil skifte til et andet
> selskab, og gerne vil laves om til et modem abonnement for at beholde

Det vil CC ikke. Din mailadresse er dit kundenummer, og er du ikke kunde, så
er din adresse også lukket.

Indse at din adresse er tabt, og lær af denne erfaring!

Køb f.eks. dit eget domæne.

Claus

Fra : ziphnor@gmail.com

Dato : 14-05-06 09:43

Claus Tersgov skrev:
> Det vil CC ikke. Din mailadresse er dit kundenummer, og er du ikke kunde, så
> er din adresse også lukket.
>
> Indse at din adresse er tabt, og lær af denne erfaring!
>
> Køb f.eks. dit eget domæne.

Min mail addresse er altså ikke mit kundenummer :) Det drejer som en
email addresse af formen @it.dk, kundenummer email addressen må de
sgu gerne beholde, den har jeg aldrig givet til nogen.

Hvis jeg ændrer til et modem abonnement er jeg jo netop stadig kunde,
ikke sandt? Om ikke andet lukker de min @it.dk konto, og så kan jeg
åbne den igen som modem-kunde.

Det er sikkert en meget god ide at købe et domæne, men nu har jeg
heldigvis en livstids garanteret emailaddresse som passer mig fint, og
som jeg har givet til folk et stykke tid.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 11:57

It happens that ziphnor@gmail.com formulated :
> Om ikke andet lukker de min @it.dk konto, og så kan jeg
> åbne den igen som modem-kunde.

Den vil sandsynligvis ryge i noget karantæne så der går lang tid før du
kan åbne den igen - regn med 6-12 mnd eller mere.

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 14-05-06 19:47

On Sun, 14 May 2006 12:56:57 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>It happens that ziphnor@gmail.com formulated :
>
>Den vil sandsynligvis ryge i noget karantæne så der går lang tid før du
>kan åbne den igen - regn med 6-12 mnd eller mere.
Ja og en anden kunde, kan jo nå at hugge denne.

For hvem ved hvem der registrerer denne adresse, hvis du ikke når det
lige når karensperioden udløber.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-06 23:57

ziphnor@gmail.com skrev:

> Min mail addresse er altså ikke mit kundenummer :) Det drejer som en
> email addresse af formen @it.dk, kundenummer email addressen må de
> sgu gerne beholde, den har jeg aldrig givet til nogen.

Det er dit alias, du har uddelt. Men din mailadresse er dit kundenummer, og
det er den, al post falder tilbage til. Når den lukkes, så er dit alias
forsvundet.

> Hvis jeg ændrer til et modem abonnement er jeg jo netop stadig kunde,
> ikke sandt? Om ikke andet lukker de min @it.dk konto, og så kan jeg
> åbne den igen som modem-kunde.

Nej, det får du dem næppe til, fordi deres system er så fastlåst. Jeg kender
flere, som har været det samme igennem, og jeg er selv tidligere fireårig
adsl kunde fra CC, så jeg kender deres begrænsninger. Arbejdet står ikke mål
med indtægterne, og CC har haft dundrende underskud i de sidste 5-6 år.....

Hvorfor vil du insistere på at forlænge og gentage dine ærgelser? Når CC
lukker modempuljen, så har du problemet igen.

> Det er sikkert en meget god ide at købe et domæne, men nu har jeg
> heldigvis en livstids garanteret emailaddresse som passer mig fint, og
> som jeg har givet til folk et stykke tid.

Der er *intet* der er livstidsgaranteret, med mindre du selv er herre over
domæne og DNS.

Prisen er så latterlig, så det er det eneste fornuftige.

Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-05-06 22:13

ziphnor@gmail.com skriver:

> Hvis jeg ændrer til et modem abonnement er jeg jo netop stadig kunde,
> ikke sandt? Om ikke andet lukker de min @it.dk konto, og så kan jeg
> åbne den igen som modem-kunde.

Nix, ikke hvis den først er lukket.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : ziphnor@gmail.com

Dato : 15-05-06 07:46

>Det er dit alias, du har uddelt. Men din mailadresse er dit kundenummer, og
>det er den, al post falder tilbage til. Når den lukkes, så er dit alias
>forsvundet.

Jeg kan ikke se hvilken forskel der gør om det er et alias eller ej.
Hvor svært kan det være at flytte email addressen til et andet
kundenummer?

>Hvorfor vil du insistere på at forlænge og gentage dine ærgelser? Når CC
>lukker modempuljen, så har du problemet igen.

Prøv dog at fatte det :) Den email addresse har været brugt i *mange*
år, og hvis den holder lidt endnu giver det mig mulighed for at svare
tilbage på henvendelser til den således at så mange så muligt
opdager at addressen er ændret. Jeg er ikke så dum at jeg bare
forsætter med at bruge addressen som om intet er hent.

>Der er *intet* der er livstidsgaranteret, med mindre du selv er herre over
>domæne og DNS.
>Prisen er så latterlig, så det er det eneste fornuftige.

Jeg har mere tiltro til at den emailaddresse jeg snakker om er livstids
garanteret end at jeg husker at betale for et domæne resten af livet
:) Det er dog også en arbejdsaddrese så det er faktisk muligt at jeg
opretter et domæne så vennerne har en email addresse de kan sende
til. Problemet er bare at få fat i et godt kort domæne navn, som feks
it.dk, jeg gider ikke feks have mit efternavn som domæne(det er vist
allerede taget, og desuden er der ingen der kan stave mit efternavn
anyway).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-06 08:21

ziphnor@gmail.com skriver:

> Jeg kan ikke se hvilken forskel der gør om det er et alias eller ej.
> Hvor svært kan det være at flytte email addressen til et andet
> kundenummer?

Så længe du stadigvæk er kunde, er det ikke noget problem at flytte din
eksisterende mailadresse/kundenummer til an anden kontoform.

Når først din konto har været lukket, ligger din mailadresse i et filter
og der skal den ligge i minimum et års tid, iden den bliver frigivet
igen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen: