Webserver privatliv
Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 01:29

Jeg ser at de kære politikere har besluttet at alle som registre et DK
domæne skal have deres adresse offentlig tilgængelige for alle (og ikke
som før hvor man kunne have "hemmeligt nummer" med mindre Politiet havde
en dommer kendelse) - nogen der kender nogle andre lande hvor det ikke
er sådan?

Fra : Michael

Dato : 11-05-06 07:43

PerX ... skrev:

> [...]
>som før hvor man kunne have "hemmeligt nummer" med mindre Politiet havde
>en dommer kendelse) - nogen der kender nogle andre lande hvor det ikke

Det kan du da sagtens blive ved med. Du går op på folkeregisteret og
beder om at din adresse skal være hemmelig. Så skal DK-hostmaster
respektere dit ønske om anonymitet.

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 21:32

In article <u5n562dn88conv2mdkbbf441ofrn4qpfdm@4ax.com>,
michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid says...

> Det kan du da sagtens blive ved med. Du går op på folkeregisteret og
> beder om at din adresse skal være hemmelig. Så skal DK-hostmaster
> respektere dit ønske om anonymitet.

Muligis, men jeg fik at vide (for nogle år siden ganske vist) af
folkeregisteret at det kunne man ikke bede om, det var kun i meget
specielle tilfælde hvor retten var ind over, at man kunne blive
hemmelig.

Fra : Dino

Dato : 12-05-06 11:07

Den 11-5 2006 skrev PerX ... i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> folkeregisteret at det kunne man ikke bede om, det var kun i meget
> specielle tilfælde hvor retten var ind over, at man kunne blive

I følge CPRs hjemmeside kan du, men om det er nok for DK-Hostmaster, det
aner jeg ikke noget om:

Enhver kan få navne- og adressebeskyttelse mod videregivelse til private,
beskyttelse mod optagelse i lokalvejvisere , beskyttelse mod henvendelser
i forbindelse med statistiske og videnskabelige undersøgelser samt
markedsføringsbeskyttelse. Beskyttelsen opnås efter henvendelse til
bopælskommunen.

<http://www.cpr.dk/Index/sos_Detalje.asp?o=2&n=3&t=7&d=418&s=4>

--
Dino

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-06 17:43

PerX ... presented the following explanation :
> [...]
> som før hvor man kunne have "hemmeligt nummer" med mindre Politiet havde
> en dommer kendelse) - nogen der kender nogle andre lande hvor det ikke

Hvor har du set det ? Mine domæner er registreret med skjult ejer info
og de står stadig som skjulte.

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 11-05-06 18:53

On Thu, 11 May 2006 18:43:24 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Hvor har du set det ? Mine domæner er registreret med skjult ejer info
>og de står stadig som skjulte.

Hejsa

Det har stået i flere medier.

Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-06 20:37

After serious thinking Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote :

> Det har stået i flere medier.

Link til en artikel ? har ikke set det nogen steder...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Michael

Dato : 11-05-06 21:15

http://www.computerworld.dk/art/33686

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-06 21:39

Michael wrote on 11-05-2006 :

> http://www.computerworld.dk/art/33686

Rigtig skod - og komplet latterligt tiltag.

Det er jo, nu, sådan at man kan kontakte DK hostmaster hvis man vil i
kontakt med en der står som anonym. De sender så kontaktanmodningen
videre.

Men hva, så må man jo bare bede om anonymitet i CPR.

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 21:33

In article <mn.5c637d65a854604a.34878@news.hs235.dk>, nntpspam@hs235.dk
says...
> PerX ... presented the following explanation :
>
> Hvor har du set det ? Mine domæner er registreret med skjult ejer info
> og de står stadig som skjulte.

Så vidt jeg har forstået så vil de sende dig et brev om det først.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-06 21:38

PerX ... wrote on 11-05-2006 :

> Så vidt jeg har forstået så vil de sende dig et brev om det først.

Sådan læser jeg det også i artiklen Michael henviser til. Det må jeg så
afvente - har alt andet end lyst til at de skal offentliggøre min
adresse og tlf nummer...

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball