Kbh anbefaling
Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-05-06 13:05

Jeg har mulighed for at få både Fullrate og CPH-Metronet på min
adresse, jeg er ikke speed monster, men deres priser er lavere end
det jeg gir hos tele2 - så vil lige høre om sådan en flytning kan anbefales,
hvis jeg kan droppe min fastlinie oven i købet så er besparelsen jo til
at føle på, men funker det ok, på forhånd tak for gode råd. -max-

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 07-05-06 18:27

On Sat, 6 May 2006 14:04:54 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvis jeg kan droppe min fastlinie oven i købet så er besparelsen jo til
>at føle på, men funker det ok, på forhånd tak for gode råd. -max-

Hvis vi skal tage efter antallet af kunder og dermed hvem der har
været længst på banen ville jeg nok vælge CPH-Metronet, det er trods
alt en svensk udbyder de rhar erfaring.

Fullrate er et sammenrend af erfarne folk, men de har IKKE erfaring på
det danske marked, da det er et nystartet selskab.

Alt i alt tegner fordelene til CPH
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-05-06 21:17

On Sun, 07 May 2006 19:26:58 +0200, Mogens Jørgensen -
www.easywebhost.org <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> wrote:

> Fullrate er et sammenrend af erfarne folk, men de har IKKE erfaring
> på det danske marked, da det er et nystartet selskab.

Huh? De fem stiftere, der tilsyneladende alle kommer fra CyberCity,
har ingen erfaring?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Michael

Dato : 07-05-06 21:52

Asbjorn Hojmark skrev:

>Huh? De fem stiftere, der tilsyneladende alle kommer fra CyberCity,
>har ingen erfaring?

Siden hvornår har nogen taget Mogens Jørgensens erfaring alvorligt?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 08-05-06 18:19

On Sun, 07 May 2006 22:16:51 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Huh? De fem stiftere, der tilsyneladende alle kommer fra CyberCity,
>har ingen erfaring?
>
>-A

Læs det jeg skriver engang til, jeg nævner INTET om personkredsens
erfaring, men at selve selskabet er nystartet på det danske marked og
ikke har erfaring som selskab.

Det kan da godt være, at dem som er medstiftere har erfaring fra
Cybercity, men dette garanterer absolut ikke for noget som helst.

CPH Metro, har trods alt vist deres værd som selskab og der ved
kunderne hvad de får, sådan kan man ikke konkludere om Fullrate, da
det jo som bekendt er nystartet.

Tag Tele2, de havde også stor erfaring på det danske marked med
almindelige modemopkoblinger, men da de startede på ADSL gik hele
møllen i selvsving og de fik hurtigt et meget dårligt ry.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-06 18:55

wrote in message news:h0vu521umjqudukju16ham70cbfj9pvt5u@4ax.com...

> Tag Tele2, de havde også stor erfaring på det danske marked med
> almindelige modemopkoblinger, men da de startede på ADSL gik hele
> møllen i selvsving og de fik hurtigt et meget dårligt ry.

Jeg har ikke haft nogen problemer med tele2adsl, som jeg har haft tidligere.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-05-06 23:17

On Mon, 08 May 2006 19:19:01 +0200, Mogens Jørgensen -

> Læs det jeg skriver engang til, jeg nævner INTET om personkredsens
> erfaring, men at selve selskabet er nystartet på det danske marked og
> ikke har erfaring som selskab.

Det er da noget sludder. Et firmas erfaring *er* dets medarbejderes
erfaring, og de folk, der sidder i den aktive ledelse, er erfarne på
det danske marked.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 09-05-06 18:50

On Tue, 09 May 2006 00:16:38 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det er da noget sludder. Et firmas erfaring *er* dets medarbejderes
>erfaring, og de folk, der sidder i den aktive ledelse, er erfarne på
>det danske marked.
>
>-A

Når firmaet er nystartet kan andre umuligt have erfaring med firmaet,
det er jo nystartet.

Og når ingen kunder har erfaring med firmaet, er det jo logisk nok at
det ikke kan anbefales.

Men ud fra dit skriveri, skal man bare vælge et firma, der er jo
erfarne folk i firmaet, selvom det er nystartet.

Jeg ville som kunde holde mig LANGT væk, hvis det var denne parameter
jeg skulle vælge udbyder udfra.

Man vælger selvfølgelig udfra om man kender firmaet og dets produkter
og om andre kunder er tilfredse med dette, men når firmaet er
NYSTARTET, kan kunder jo IKKE have erfaring med firmaet.

CPH Metronet derimod er kendt på det danske marked af en del kunder,
da det har bevist hvad det kan og dermed kan man danne sig et billede
af om man ønsker at være kunde der eller ej.

Det andet at vælge et helt nystartet firma, ville simpelthen være ren
hasard, da de skylder kunderne at bevise, hvad de kan levere.

Og fordi man kommer fra et andet selskab, betinger dette ikke at
tingene kører som de skal.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-05-06 21:14

On Tue, 09 May 2006 19:49:30 +0200, Mogens Jørgensen -
www.easywebhost.org <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> wrote:

> Når firmaet er nystartet kan andre umuligt have erfaring med firmaet,
> det er jo nystartet.

Nej, vi (forbrugerne) har ingen erfaring med firmaet, men du skrev, at
firmaet ingen erfaring har med det danske marked, og det er forkert.
Så simpelt er det, og det var det eneste, jeg anfægtede.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 01:26

In article <7st162tvaankc1fq6dquahjmojiu9sn6mj@4ax.com>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Nej, vi (forbrugerne) har ingen erfaring med firmaet, men du skrev, at
> firmaet ingen erfaring har med det danske marked, og det er forkert.
> Så simpelt er det, og det var det eneste, jeg anfægtede.

Dog uden at føre noget bevis for det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-05-06 08:20

On 2006-05-11, PerX <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Dog uden at føre noget bevis for det.

Hvad havde du forventet? At Asbjørn postede deres CV'er her?

--
Andreas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-05-06 09:22

"Mogens Jørgensen

> [...]
> hasard, da de skylder kunderne at bevise, hvad de kan levere.
>
> Og fordi man kommer fra et andet selskab, betinger dette ikke at

Ok tak for foreslagene, går ud fra at CPH-Metronet så har et fornuftigt ry.?
Kunne nu bare godt li' at Fullrate har telefoni includeret, men som jeg forstår
er det lidt risky med et så nyt selskab - Jeg er en af de der loyale kunder, hvis
det fungerer blir jeg hængende længe - og havde min leverandør (Tiscali) ikke
igen skiftet navn havde jeg nok ikke fået ideen til at skifte. Men når ens mail
og login går i kage, så kan man ligså godt starte helt på en frisk og finde de
pt. bedste tilbud - men helst noget der bare kører de næste mange år.
Tak for det. -max-

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-05-06 09:25

";o\)-max-" <max@amarzone.dk> writes:

>Ok tak for foreslagene, går ud fra at CPH-Metronet så har et fornuftigt ry.?

Det er lidt tidligt at påstå, at de har et ry endnu. Men jeg kender
da et par stykker, der har købt derfra. Deres korte beskrivelse af
oplevelsen er, at man får, hvad man betaler for: det virker ganske
fint, men hastigheden er meget svingende.

Om det skyldes "begyndervanskeligheder" eller et bevidst valg af
contention ratio, ved jeg ikke.

Mvh.
   Klaus.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-05-06 10:21

"Klaus Ellegaard"
> [...]
> fint, men hastigheden er meget svingende.
>
> Om det skyldes "begyndervanskeligheder" eller et bevidst valg af

Jeg kommer fra en 512/512 linie, langsommere end det blir det
vel forhåbentligt ikke. -max-

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 01:25

In article <ungv52hn167jrfh2ehrls14ac1vjtu8rp4@4ax.com>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Det er da noget sludder. Et firmas erfaring *er* dets medarbejderes
> erfaring, og de folk, der sidder i den aktive ledelse, er erfarne på
> det danske marked.

Dvs, du arbejder for dem?

Fra : Stig Myken

Dato : 11-05-06 08:20

PerX ... wrote:
> In article <ungv52hn167jrfh2ehrls14ac1vjtu8rp4@4ax.com>,
> Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Dvs, du arbejder for dem?

Nej, Asbjørn arbejder ikke for Fullrate.

Det gør jeg derimod, og jeg kan sagtens forstå at der er en sund skepsis
over for nye tiltag i dette marked, hvor vi har set lidt af hvert over tid.

Jeg vil ikke reklamere eller argumentere for at vælge for vores firma,
men jeg vil anbefale teknisk interesserede at kigge på det materiale der
ligger på:

http://www.fullrate.dk/om_fullrate/presse_materiale/DTU_guest_lecture_May_2006_web_edition.pdf

Det er fra en DTU forelæsning i sidste uge og giver bl.a. et overblik
over xDSL teknologier, hvordan operatører får adgang til TDC's
centraler, og hvordan Fullrates VoIP er konstrueret.

Det er allerede hentet knap 1.000 gange, så der er heldigvis stor
teknisk interesse ude i landet

Hilsen

Stig
Direktør i Fullrate

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-05-06 08:21

On 2006-05-11, PerX <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Dvs, du arbejder for dem?

Dvs du arbejder for cph-metronet?

--
Andreas

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-06 21:38

In article <slrne65pdv.10p.apj@irq.dk>, apj@daarligstil.dk says...

> Dvs du arbejder for cph-metronet?

Jeg kender intet til cph og har intet sagt om dem - positivt eller
negativt, du derimod begynder at angribe folk der våger at sige noget
bare en minimal smule upositivt (jeg vil ikke en gang siger negativt) om
de andre der.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-05-06 08:40

On 2006-05-11, PerX <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> [...]
> negativt, du derimod begynder at angribe folk der våger at sige noget
> bare en minimal smule upositivt (jeg vil ikke en gang siger negativt) om

Aha, hvor har jeg gjort det?

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-05-06 08:46

On Thu, 11 May 2006 02:25:25 +0200, PerX ...

> Dvs, du arbejder for dem?

Nej, det gør jeg ikke.

Jeg arbejdede indtil for nyligt i NetDesign (der er Danmarks ubetinget
største Cisco-forhandler) og har lige fået job i Conscia (der er en af
de små).

-A
--
http://www.hojmark.org/