ADSL uden telefonlinie?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-05-06 21:28

Hej

I forbindelse med overvejelse om oprettelse af IP telefoni, er det
interessant, om man nogen steder kan have en adsl uden at skulle betale
de ca 100 kr Md for en fastnetstelefonlinie.

Altså, kan man have adsl uden telefonlinie? Evt. hos hvem?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-05-06 21:37

On 2006-05-04, Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Altså, kan man have adsl uden telefonlinie? Evt. hos hvem?

Det kan man hos flere udbydere, hvis 2200 i din signatur betyder at du
bor i postdistrikt 2200 vil jeg antage at du kan få ADSL via rå kobber
hos alle der udbyder det (Cybercity, fullrate.dk m.fl.)

De fleste har de her formularer hvor du indtaster din adresse og med det
samme får at vide om de kan levere i dit område.

/Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-06 21:37

"Henrik Enslev" <no@spam.nix> wrote in message
> [...]
> interessant, om man nogen steder kan have en adsl uden at skulle betale
> de ca 100 kr Md for en fastnetstelefonlinie.

Du er på "byen" central i kbh?

Prøv www.fullrate.dk som er std uden fastnet, men med deres eget Ip telefoni
med fri telefoni for 30,- eller www.cph-metronet.dk som vist tager 40kroner
ekstra om måneden hvis man ikke har fastnet telefon.

> Altså, kan man have adsl uden telefonlinie? Evt. hos hvem?

Det burde lade sig gøre hos alle med TDC´s "basislinie" som vistnok koster
40kroner om måneden.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 05-05-06 19:21

Sikken en signalforvirring i alle udsender.

En fastnettelefonlinie, rå kobber, "basislinie" er det samme.

Det er en kobberledning, som TDC har liggende imellem din bopæl og
deres telefoncentral, så du kan få forbindelse med omverdenen.

Fordi man kalder den et af flere ting foroven, skifter den ikke
funktion.

Skal du på en ADSL, har du en TDC kobberledning liggende ind til din
lejlighed, sådan er det bare.
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 05-05-06 20:20

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
wrote:

> [...]
> funktion.
>
> Skal du på en ADSL, har du en TDC kobberledning liggende ind til din

Ja det forstår jeg, spørgsmålet er bare, om man også skal have et
telefonabbonement til ca 120 kr md for at få adsl. og hermed adgang til
IP telefoni. Jeg mener nemlig fastnetsabbonement er overflødigt med IP
telefoni. Ip telefoni koster jo ca 30 - 40 kr md i abbonement, og skulle
vel (sammen med mobil) kunne dække mit behov for at snakke i telefon.
Det synes jeg de øvrige svar har klargjort, at jeg ikke behøver

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-05-06 21:07

Hej

no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

>Ja det forstår jeg, spørgsmålet er bare, om man også skal have et
>telefonabbonement til ca 120 kr md for at få adsl. og hermed adgang til
>IP telefoni. Jeg mener nemlig fastnetsabbonement er overflødigt med IP

Svaret på dit oprindelige spørgsmål er: Ja !

Du får hos TDC det de idag kalder en basislinie, den koster kr.
40,-/mdr, og når du har en sådan kan du få ADSL hos alle, UDEN at du
behøver et fastnet tlf. abb.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bosse

Dato : 05-05-06 22:03

Stofa.dk også uden telefoni

Fra : Niels

Dato : 06-05-06 23:55

Ole Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Du får hos TDC det de idag kalder en basislinie, den koster kr.
> 40,-/mdr, og når du har en sådan kan du få ADSL hos alle, UDEN at du

Ja, men det er ikke alle steder man behøber en basislinie. I min
andelsforening har vi fx en ADSL fra Webpartner og vi betaler ikke for en
basislinie.

--
Niels

Fra : 2

Dato : 05-05-06 22:59

On Fri, 05 May 2006 20:20:51 +0200, Mogens Jørgensen -
> [...]

>funktion.
>
>Skal du på en ADSL, har du en TDC kobberledning liggende ind til din

Hej Jeg har haft alm tlf i mange år til huset, og nu skal have
basislinie ca d 20/5, hvorfor skal TDC så havde 395 kr via Tele2,
hvis du siger det er det samme?

Se viptel.dk for andre ip abonnement, ned til 0 kr om mdr. Det har
jeg.

Torben

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-05-06 23:07

> [...]

> de ca 100 kr Md for en fastnetstelefonlinie.
>

> Altså, kan man have adsl uden telefonlinie? Evt. hos hvem?

Du kan sagtens få adsl uden at der er tilknyttet en telefonlinie.

Jeg bor i en ejendom hvor TDC er blevet smidt på porten, og man har
trukket nye kabler med egen telefoncentral og datanet. Sidstnævnte
bliver varetaget af et seskab der ikke kan levere en stabil forbindelse,
og derfor valgte jeg at oprette en adsl forbindelse hos Cybercity. De
bruger den gamle telefonlinie til formålet.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 06-05-06 11:11

On Sat, 6 May 2006 00:07:13 +0200, kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen)
wrote:

>Du kan sagtens få adsl uden at der er tilknyttet en telefonlinie.

telefonlinie = basislinie MED TELEFONABONNEMENT

ALTSÅ du skal have en ledning ind i huset, ligemeget hvad den kaldes.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-06 11:16

wrote in message news:jeto52168qet0cecmr45tov3k191ibaton@4ax.com...

> telefonlinie = basislinie MED TELEFONABONNEMENT
>
> ALTSÅ du skal have en ledning ind i huset, ligemeget hvad den kaldes.

Nej du har synderligt ikke fattet konceptet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-06 12:01

It happens that Bjarke Hansen formulated :

> Nej du har synderligt ikke fattet konceptet.

Han har da ret i at der skal være en ledning ind i huset - ellers er vi
ovre i noget trådløst og svjv leveres der ikke trådløst ADSL i DK.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-06 12:16

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> It happens that Bjarke Hansen formulated :

> Han har da ret i at der skal være en ledning ind i huset - ellers er vi
> ovre i noget trådløst og svjv leveres der ikke trådløst ADSL i DK.

Selvfølgelig har han ret i det, men han har fejlkonkluderet spørgsmålet. Om
man kan få adsl uden fastnet har ikke noget at gøre om man har en linie ind
i huset.
Det har noget at gøre med at man har en linie fra TDC ind i huset og
abonnemere samtidigt på basislinie. Ellers kan linien ikke bruges hvis der
ikke er fastnet bundet til linien eller basislinie. Cybercity fx har selv
købt denne basislinie af TDC.

Det er jo et produkt man abonnemere på lgiesom fastnet. Der kan jo også være
meget andet end fastnet og basislinie. Kan jo også være der er punkt til
punkt forbindelse via linien eller andet.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 07-05-06 18:37

On Sat, 6 May 2006 13:15:31 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Selvfølgelig har han ret i det, men han har fejlkonkluderet spørgsmålet. Om
>man kan få adsl uden fastnet har ikke noget at gøre om man har en linie ind
>i huset.

Læs lige det jeg skriver inden du ryger i kridthuset.
Jeg skriver, at der skal en linie ind fra TDC, for at du kan få ADSL,
om det er med eller uden fastnet abonnement er fløjtende lige gyldigt,
det er den samme kobberledning det leveres igennem.

Kig her :

http://www.updata.dk/

Tror nok jeg ved lidt om hvad det drejer sig om, da jer har arbejdet
hos ovenstående firma, og har dagligt bestilt, flyttet og opsagt
linier igennem TDC Branchesalg.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-06 18:47

skrev i en meddelelse news:nqbs52pa676cthtsa6i0katdvlvc78n08b@4ax.com...
> Jeg skriver, at der skal en linie ind fra TDC, for at du kan få ADSL,
> om det er med eller uden fastnet abonnement er fløjtende lige gyldigt,
> det er den samme kobberledning det leveres igennem.

Nu spørger folk jo nok fordi de gerne vil spare nogle penge, og så er det jo
ikke helt fløjtende ligegyldigt...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Henrik Enslev

Dato : 07-05-06 21:43

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> Nu spørger folk jo nok fordi de gerne vil spare nogle penge, og så er det jo
> ikke helt fløjtende ligegyldigt...

Hej
Nu var det jo mig der startede tråden, og det var ganske rigtigt med
økonomisk sigte. Jeg kan imidlertid se, at jeg burde have kaldt tråden ;
ADSL uden telefonabonnement.
At man ikke kan få kablet net uden kabel (kobber fra TDC fx) må opfattes
som sandt.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 06-05-06 13:54

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

> svjv leveres der ikke trådløst ADSL i DK.

Hej
Det mener jeg nu faktisk der gør i dele af DK
www.clearwire.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-06 13:56

Henrik Enslev has brought this to us :

> Det mener jeg nu faktisk der gør i dele af DK
> www.clearwire.dk

Der er forskel på ADSL og bredbånd - så nej, det gør de ikke, de
leverer blot en internetforbindelse trådløst :)

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-05-06 19:44

On Sat, 6 May 2006 14:53:50 +0200, no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

> www.clearwire.dk

Det er ikke ADSL. Det er WiMAX.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Niels

Dato : 06-05-06 23:58

Asbjorn Hojmark skrev:

> Det er ikke ADSL. Det er WiMAX.

Det er heller ikke WiMAX.

De kalder det for WIMAXX for at narre os til at tro at det er WIMAX.

--
Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-05-06 11:11

"Niels" <elgaard@agol.dk> wrote in message

> Det er heller ikke WiMAX.
>
> De kalder det for WIMAXX for at narre os til at tro at det er WIMAX.

Det er jo nok bare FWA, som de har i forvejen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-05-06 21:16

On Sun, 07 May 2006 00:58:16 +0200, Niels <elgaard@agol.dk> wrote:

>>> www.clearwire.dk

> De kalder det for WIMAXX for at narre os til at tro at det er WIMAX.

Really?

Nu er "WiMAX" jo (ligesom Wi-Fi) en relativt bred paraply af teknik,
ikke en enkelt standard, men når du siger, det ikke er WiMAX, mener du
så, det ikke er 802.16e, 802.20, eller noget helt tredje?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Niels

Dato : 09-05-06 02:28

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
> ikke en enkelt standard, men når du siger, det ikke er WiMAX, mener du
> så, det ikke er 802.16e, 802.20, eller noget helt tredje?

Jeg mener, at deres udstyr ikke er certificeret af WIMAX Forum.

Hvorimod mit WiFi udstyr er certificeret af WiFi Alliance.

--
Niels

Fra : ST

Dato : 10-05-06 18:29

> [...]
> de ca 100 kr Md for en fastnetstelefonlinie.
>

> Altså, kan man have adsl uden telefonlinie? Evt. hos hvem?

Jeg har ADSL forbindelse hos Tele2 uden fastnettelefonlinie.
Jeg er tidligere Tiscali ADSL kunde, og Tiscali lavede i sin tid ny ledning
ind i lejligheden, der er nemlig flere kabler kobber i ledningen, hvor en
fastnettelefonlinie kun optager 1.
Nogle år senere opsagde jeg mit fastnet tlf nummer og er dermed ikke mere
TDC kunde.
Jeg er usikker på om du kan få en sådan ny forbindelse idag hos Tele2 uden
fastnetstelefonlinie.
Mvh
Torben
2300