Galnet Odense
Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-05-06 03:36

Hejsa

Jeg flytter til Odense og får mulighed for Galnet. Er der nogen der kender
til dette mht stabilitet på internet delen? Har set det er Canal Digital
der kører net delen.

Jesper Hansen

Fra : Anders

Dato : 01-05-06 05:21

Jesper Hansen skrev:
> Jeg flytter til Odense og får mulighed for Galnet. Er der nogen der kender
> til dette mht stabilitet på internet delen? Har set det er Canal Digital
> der kører net delen.

Velkommen til byen

Mit internet kører upåklageligt! Jeg har 512/256, men min forbindelse
har i meget lang tid været 1024/256 (jeg betaler kun for 512/256).
Galnet er blevet informeret omkring dette, men de sagde, at jeg bare
kunne beholde den hurtigere forbindelse.

Mht. tv, så er det ikke i toppen. Deres billedkvalitet er ikke i top. De
har en noget begrænset digital sendeflade (kun digitale ekstra pakker
fra 39,- pr. måned eller noget i den stil). De alm. kanaler bliver ikke
udsendt digitalt. Canal Digital har ingen tidshorisont for overgangen
til digitalt tv, de aner overhovedet IKKE, om de når HDTV til VM, osv.

Så mht internet, så jeg er tilfreds. Mht tv, så er jeg lidt skuffet
(mest over deres mangel på digitalitet).

Anders

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-05-06 10:43

On a server far far away, Mon, 01 May 2006 06:20:38 +0200, Anders wrote:

> Velkommen til byen

Tak for det.

Det lyder som om internet-delen er ok og mit tv kan alligevel ikke tage HD
tv, så jeg tror jeg bestiller hos Galnet.

Jesper Hansen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 01-05-06 17:39

> [...]
> i meget lang tid været 1024/256 (jeg betaler kun for 512/256). Galnet er
> blevet informeret omkring dette, men de sagde, at jeg bare kunne beholde

Samme her.
Generelt en meget høj oppetid og _minimum_ den hastighed jeg har betalt for.
Har behøvet "udkørende service" en enkelt gang, det tog under et døgn før
problemet var løst.
Tilsyneladende har der været problemer visse steder i byen, se forum på
www.6k.dk , der dog har et lavt signal/støjforhold ( = brok-røve).

TV-programudbuddet kan ses på www.gal-odense.dk

/Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-06 19:46

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message

> [...]
> problemet var løst.
> Tilsyneladende har der været problemer visse steder i byen, se forum på

Hvorfor er de brok-røve hvis de har for dårligt signal støjforhold?

kan godt forstå der er nogle der vil have fiber... Er sku glad for at have
2/2Mbit hos comx, man for altid 6/6Mbit og så til kun 110,-m, og så er det
512Kbit der afgør om man synes gal-net er super?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-05-06 21:13

On Mon, 1 May 2006 20:45:33 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Hvorfor er de brok-røve hvis de har for dårligt signal støjforhold?

Mon ikke Per mente, at *forum'et* har dårligt signal/støj-forhold?
Sådan læste jeg det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Per Tolbøll

Dato : 01-05-06 21:28

> Mon ikke Per mente, at *forum'et* har dårligt signal/støj-forhold?
> Sådan læste jeg det.

Du læste rigtigt

Fra : Per Tolbøll

Dato : 01-05-06 21:28

> Hvorfor er de brok-røve hvis de har for dårligt signal støjforhold?

Sorry hvis jeg ikke udtrykte mig klart :

_Debatten_ har/havde et lavt signal/støjforhold: Få relevante indlæg, mange
indlæg af typen "mit indernet virker ikke efter jeg har sat et trådløst
modem op - galnet er noget møg" osv. osv.

/Per

Fra : Brian Lund

Dato : 07-05-06 10:12

> [...]
> til dette mht stabilitet på internet delen? Har set det er Canal Digital

Jeg har også en 512/256 hos galnet, men som Anders har jeg også fået en
1024/256!
Jeg har boet her i 9 mdr, de første 3-4 mdr. kørte nettet MEGET ustabilt og
det var nede flere timer næsten dagligt, men siden ca. januar-februar har
nettet kørt meget stabilt, og der har ikke været store afbrydelser eller
lange nede-tider!

Brian