hack webstar modem
Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 19:11

er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar modem så
man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver gang? skal siges
jeg har webspeed gennem tdvkabeltv

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-04-06 19:23

Bo Hermannsen wrote:
> er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar modem så
> man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver gang? skal siges
> jeg har webspeed gennem tdvkabeltv

Hvis du nu skriver 10 indlæg til, så er jeg sikker på du nok skal få svar...

Kan du selv ironien i det?

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 19:31

skriver da gerne 20 indlæg....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-06 19:38

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> skriver da gerne 20 indlæg....

Medens du er igang, kunne du jo osse lære hvordan man quoter

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 19:43

ja ja..

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-04-06 19:44

Bo Hermannsen wrote:
> skriver da gerne 20 indlæg....

Du fattede det så ikke...
*suk*

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:20

jo...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:40

Bo Hermannsen skriver:

> jo...

Hvad ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-04-06 19:27

Bo Hermannsen <bo.hermannsen@stofanet.dk> skrev 2006-04-30:
> er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar modem så
> man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver gang? skal siges
> jeg har webspeed gennem tdvkabeltv

Du kunne jo starte med at give det præcise navn på kabelmodemmet.

Mvh Thomas

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 19:36

Name
WebSTAR DPX2203
Modem Serial Number
105532992
Cable Modem MAC Address

Hardware Version
v2.1
Software Version
v2.0.2r1151-050510
Receive Power Level
-9.3 dBmV
Transmit Power Level
47.5 dBmV
Cable Modem Status
Operational

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-04-06 21:41

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> enriched usenet with:

> er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar
> modem så man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver
> gang? skal siges jeg har webspeed gennem tdvkabeltv

Du skal være opmærksom, at hvis dit modems konfiguration ikke matcher TDCs
oplysninger, kommer dit modem ikke online, og det vil stå i
administrationssystemet hvorfor. Så hvis du pønser på at snyde med
hastigheden, eller hvad du nu har planer om, vil det sandsynligvis ikke gå
godt.
Hvis dit modem skal på TDCs kabelnet, bestemmer TDC konfigurationen af det.
Kontroller evt. dine kundevilkår

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Johnny Cash - Man In Black

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:00

nej... det er såmænd bare port filteret i modemmet jeg vil ændre på...

men har bare ladet mig fortælle at det af omveje kan lade sig gøre

synes bare det er latterligt med at det låsen her og der når nu andre kan
lade deres kunder selv bestemme

man skulle tro de regner der kunder for en flok mongolspassere der ikke kan
noget som helst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 22:01

Bo Hermannsen skriver:

> nej... det er såmænd bare port filteret i modemmet jeg vil ændre på...

Som skal stemme overens men konfigurationen i den anden ende, ellers
virker det ikke.

> men har bare ladet mig fortælle at det af omveje kan lade sig gøre

Hvor ?
Af hvem ?

> synes bare det er latterligt med at det låsen her og der når nu andre kan
> lade deres kunder selv bestemme

Hvem ?

> man skulle tro de regner der kunder for en flok mongolspassere der ikke kan
> noget som helst

Det er de såmænd også de fleste af dem.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:10

hvorfor er det lige man får opfattelse af nogen herinde er fra TDC og
nærmest får stivert af de har magten over andre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-06 06:08

Bo Hermannsen skriver:

> hvorfor er det lige man får opfattelse af nogen herinde er fra TDC og
> nærmest får stivert af de har magten over andre

Det er der et par stykker der er. Hvad de får en stivert af, ved jeg
ikke.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-04-06 22:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Som skal stemme overens men konfigurationen i den anden ende, ellers
> virker det ikke.

Sikke noget vrøvl, hvis TDC kunne konfigurere hver enkelt bruger i deres
ende af systemet, så er der da ingen grund til, at de gør det i brugerens
modem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:20

nej der er sku også noget der ikke stemmer her

hvorfor lave opsætning i begge ender? og hvor ved man fra det er tilfældet?

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-05-06 01:38

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> wrote in message
> nej der er sku også noget der ikke stemmer her
>
> hvorfor lave opsætning i begge ender? og hvor ved man fra det er
> tilfældet?

"Lidt viden er en farlig ting"

Læs om DOCSIS og kabelnet - så forstår du nok hvad det drejer sig om, og
hvorfor det du snakekr om IKKE kan lade sig gøre. Punktum.

mvh
/Kasper

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-05-06 01:37

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Sikke noget vrøvl, hvis TDC kunne konfigurere hver enkelt bruger i deres
> ende af systemet, så er der da ingen grund til, at de gør det i brugerens
> modem...

CMTS'en tjekker at MD5 hashen på konf. filen i modem stemmer overens med det
forventede på serveren - hvis ikke lukkes modemmet fra adgang til nettet. Så
nej det er ikke noget vrøvl.

mvh
/Kasper

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-04-06 22:21

Bo Hermannsen wrote:

> man skulle tro de regner der kunder for en flok mongolspassere der ikke kan
> noget som helst

Hvis du er så kompetent, at du på forsvarlig vis kan køre din ADSL linie
med port 110 og 25 åbne, uden at der er risiko for, at din windåse går
hen og bliver et åbent reley, så burde du også være så dygtig, at du nemt
kan prikke et hul ud igennem systemet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:29

jeg har skam en portfilter efter modemmet som jeg selv sætter op, men
hjælper jo ikke noget at der så bare er lukket foran.....

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-05-06 01:48

> er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar modem
> så man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver gang? skal
> siges jeg har webspeed gennem tdvkabeltv

Du kan ikke. For nu lige at summere mine svar til dig op så de er lette at
finde:

1) Webinterfacet har ingen settings - synlige eller skjulte
2) SNMP er read-only når modemmet er online selv med den private key.
3) CMTS'en kontrollerer at du ikke har ændret i konfigurationen med jævne
mellemrum og fjerner dit modems ret til at gå online hvis du har
4) De folk på "nettet" der siger andet snakker enten om: a) Noget der var
muligt for 2-3 år siden eller b) Noget der kun kan lade sig gøre på netværk
det drives af inkompentente fjolser som også kører med uopdateret firmware
på både modems og CMTS.

Drop det - det kan ikke lade sig gøre. De huller der var i modemfirmwares og
selve standarden er for længst lukket.

mvh
/Kasper

Fra : jamen

Dato : 01-05-06 05:34

Kasper Bergh wrote:

> Du kan ikke. For nu lige at summere mine svar til dig op så de er lette at
> finde:
>
> 2) SNMP er read-only når modemmet er online selv med den private key.

Visse indstillinger kan man nu godt ændre. Dette gælder bl.a. ip
filteret i modemet.

Fra : Martin Damberg

Dato : 01-05-06 14:39

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse
> Kasper Bergh wrote:
"klip"

> Visse indstillinger kan man nu godt ændre. Dette gælder bl.a. ip
> filteret i modemet.

Kan jo også være at ex. TDC har valgt at smide filteret, acl'en, på Cisco
uBR CMTS'en, dermed lettere at vedligeholde
hvis samme regel gælger for alle kunder.

De hacks i snakker om, er det kun for webstar ? Der findes nogle hw mods til
Motorola surfboard modems
som kan købes, har ikke selv testet det, men ser rimelig interessant ud. Men
stadig Cisco CMTS
har nogle sikkerhedsfeatures som modvirker nogle af disse hacks.

mvh

Martin Damberg

Fra : Palle Hansen

Dato : 01-05-06 14:43

Martin Damberg wrote:

> De hacks i snakker om, er det kun for webstar ?

Det er ikke "hacks". Det er ganske almindelig netværksmanagement via
SNMP. At ændre/tilføje i modemets ip filter ligger meget langt fra det
kasper bergh begynder at snakke om: ædring af modemets hastighed

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-05-06 08:04

On Sun, 30 Apr 2006 20:11:23 +0200, "Bo Hermannsen"
<bo.hermannsen@stofanet.dk> wrote:

> er der nogen som ved hvordan man opnår fuld adgang til sit webstar
> modem så man kan ændre i det uden at skulle kalde op til tdc hver
> gang?

Du har flere gange af flere forskellige fået forklaret, hvordan du
skal få din indgående mail til at virke.

Hvorfor insisterer du på at rode med noget (kabelmodems), du helt
oplagt ikke har forstand på, når du problem, du prøver at løse, det
har en løsning, der ligger lige for?

-A
--
http://www.hojmark.org/