HASTER webspeed router
Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 15:44

hej er der nogen der ved hvor jeg finder info på den?

tænker på at lukke den op på mail porte i stedet for at ringe ind og få det
gjort

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-06 16:04

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> hej er der nogen der ved hvor jeg finder info på den?
>
> tænker på at lukke den op på mail porte i stedet for at ringe ind og
> få det gjort

Får man router med? Får man ikke kun et modem?

Så så fald hvis kun modem så kan du intet gøre i den. Hvis det drejer sig
om SMTP (port 25) er dette lukket centralt hos TDC, og de har nogle fine
support sider der kan forklare dig hvad du kan gøre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:17

jo modem.... hvorfra ved du det er centralt og ikke i modem der er lavet en
blokering?

kan du henvise til den side du snakker om?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-06 16:21

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> wrote in message
> jo modem.... hvorfra ved du det er centralt og ikke i modem der er lavet
> en blokering?
>
> kan du henvise til den side du snakker om?

Det er normalt at der plokeres for disse porte, står også i dine betingelser
skulle de gerne.

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58046

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:34

problemet er at min mailserver ikke kan modtage post udefra.... ja tdc har
blokeret men de siger det kan lukkes op gratis og har også oplyst det er i
modem ændringen skal laves

eneste betingelse var at min server ikke står åben til frit brug for
spammere, hvilket jeg har sikret ved det kun er mine interne maskiner der
kan sende mail ud....

sjovt nok virker det hele på nær af at jeg ikke kan modtage mail ude fra....

alle nævner port 25 som jo er til udgående post... jeg kan jo sagtens sende
ud fra min egen server.... men ikke modtage... burde det så ikke være port
110 der er problemet idet det jo er porten til indgådende post? eller bruger
man port 25 servere imellem?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-06 16:39

> problemet er at min mailserver ikke kan modtage post udefra.... ja tdc
> har blokeret men de siger det kan lukkes op gratis og har også oplyst
> det er i modem ændringen skal laves

Citeret
fra http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq

"Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?

TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger
en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver-porten)
blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Efter TDC har lukket for port 25 - med undtagelse af adgangen til TDC's
egen mailserver - skal du ændre opsætningen af din mailserver til at bruge
smart host (hedder også relay host). Du skal bruge smtp.mail.dk som smart
host.

I postfix gøres dette for eksempel ved at indsætte følgende linie i
/etc/postfix/main.cf: relayhost=smtp.mail.dk

Software til server-applikationer kan hentes fra TUCOWS -
http://tucows.tdconline.dk."

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:44

ahhh, jamen udgående virker jo glimrende....... det er indgående der ikke
virker

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-06 16:49

> ahhh, jamen udgående virker jo glimrende....... det er indgående der
> ikke virker

Læs nu hvad der står, det omhandler indgående post og hvad du skal gøre ved
DNS opsætningen for dit domæne for at du kan modtage post.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:57

[...]

hmmmm igen så har jeg gjort det og virker fint... der står vist ikke så
meget om hvordan man klare det indgående problem....

Host Preference IP(s) [Country]
tina-og-bo.*****dk. 10 80.162.11.183 [DK]
backup-mx.post.tele.dk. 20 80.160.77.109 [DK]

er min dns... som jo tydelig følger det skrevne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-06 16:41

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> skrev

> sjovt nok virker det hele på nær af at jeg ikke kan modtage mail ude
> fra....

Hvem styrer din DNS opsætning?
Domænet skal jo have sat DNS rigtigt op. Er du sikker på det er korrekt?

> [...]
> være port 110 der er problemet idet det jo er porten til indgådende post?
> eller bruger man port 25 servere imellem?

Nej, port 110 er udelukkende til POP3 og har intet med SMTP at gøre.

Alle mailservere kører post mellem hinanden på port 25 som standard. Port
110 bruges kun, når en klient skal logge på en server og hente post på sin
POP3 konto.

Claus

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:49

ja selvfølgelig er det sat rigtigt op

når jeg sender fra en mail udefra til mig selv kommer den aldrig frem....
tdc's backup siger bare den looper... diverse test sites siger der ikke er
forbindelse...

men altså igen det er kun indgående der er problemet

Fra : Hans

Dato : 30-04-06 16:57

Bo Hermannsen wrote:
> [...]
>

> Host Preference IP(s) [Country]
> tina-og-bo.*****dk. 10 80.162.11.183 [DK]
> backup-mx.post.tele.dk. 20 80.160.77.109 [DK]

Der er ganske rigtigt lukket for port 25 indgående hos dig, men vent dog til
i morgen og få TDC til at åbne porten, da du ellers kan risikere tonsvis af
nedfaldende brænde hvis de opdager du selv roder i modemet.

Hans

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 17:05

hans... de kan sende alt det brænde de vil... jeg åbner selvfølgelig kun det
jeg selv vil.. og er da ikke så dum jeg står og reklamere med det
bagefter.... desuden skal de bevise jeg har gjort det.... man kan jo bare
spille tilpas dum og sige det har man slet ikke forstand på

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-06 17:49

> [...]
> bagefter.... desuden skal de bevise jeg har gjort det.... man kan jo bare
> spille tilpas dum og sige det har man slet ikke forstand på

tror ikke du for noget ud af at rode, porten spæres højt sansynligt ikke i
modemmet. Men istedet i TDC`s centrale routere, pops eller hvor de gør det.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 18:14

hans skrev:

Ikke desto mindre foregår blokeringen af de enkelte services lokalt i
modemets profil på Webspeed, i modsætning til ADSL hvor det udføres centralt
på TDC's netværk.

Hans

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:37

fra tdc hjemmeside (http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048)

Bruger du din egen udgående mailserver?
Har du opsat din egen mailserver på din bredbåndsforbindelse, skal du være
opmærksom på, at lukningen af udgående port 25 rammer dig.

Du kan dog fortsætte med at bruge din egen udgående mailserver, hvis du har
TDC Bredbånd (DHCP) med fast ip-adresse.

jamen igen jeg kan godt sende ud da min server er sat til at sende udgående
post til smtp.mail.dk og dette fungere også helt efter bogen..

men mail ind..... NADA

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 16:34

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> writes:

>jo modem.... hvorfra ved du det er centralt og ikke i modem der er lavet en
>blokering?

Et modem oversætter elektriske signaler fra én type til en anden.
Det aner intet om IP og derfor heller ikke noget om porte.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:40

tja, men hvorfor siger tdc så selv at ændringen bliver fortaget i modemmet?
og hvis den BARE oversætter hvorfor er det så webinterface på den som sjovt
nok er blokeret så man egentlig kun kan se status på signalet?

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:43

fra interfacet

About Your Modem
This page provides the basic information about your cable modem.

Name
WebSTAR DPX2203
Modem Serial Number
105532992
Cable Modem MAC Address
00:14:F8:44:83:52
Hardware Version
v2.1
Software Version
v2.0.2r1151-050510
Receive Power Level
-8.9 dBmV
Transmit Power Level
47.5 dBmV
Cable Modem Status
Operational

det er alt hvad jeg kan se... men hvis modem kun oversætter hvorfor skal det
så være det sammen med diverse logfuntioner som der bare er lukket for

Fra : Hans

Dato : 30-04-06 16:49

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 16:54

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> writes:

>Ikke desto mindre foregår blokeringen af de enkelte services lokalt i
>modemets profil på Webspeed, i modsætning til ADSL hvor det udføres centralt
>på TDC's netværk.

Så er det jo heller ikke et modem

Et modem er at sammenligne med en strømforsyning: den tager ét
signal (230V) og oversætter det til et andet signal (5V).

Selvom en strømforsyning er til en telefon, er det nu engang
ikke muligt at bede strømforsyningen om at sende en SMS.

Mvh.
   Klaus, der vist har simplificeret en anelse her.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 17:04

simplificeret rigtigt meget endda

et modem er ikke længere et modem... der kan godt bygges mere på.. f.eks et
port filter som vi snakker om her....

desuden er det modem der benyttes til webspeed udstyret med en masse
funktioner som der aldrig bliver oplyst om..

ikke engang webinterface oplyser tdc om... det skal man sku selv finde... og
når man finder det er det blokeret så man ikke kan se mere end status på
siganlet udefra... tror selv at teknikere dybt inde i tdc er flove over
det... må stå hen i det uvisse

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 17:18

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> writes:

>et modem er ikke længere et modem... der kan godt bygges mere på.. f.eks et
>port filter som vi snakker om her....

Så er det jo bare ikke et modem mere

Men okay, i en verden hvor man kan snakke om, at "Internettet er
nede", så er det vel også OK at kalde det for en mikrobølgeovn.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 17:26

det bliver kaldt et modem.. kan vel også være lige meget... det er bare en
sort box mellem antennestik og pc... hvad det kaldes er ligemeget....

det jeg er helt konkret er ude på er at få fuld adgang til skiderikken

hmm du klaus.. er du kun ude på at gøre mig til grin?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 20:52

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> writes:
>hmm du klaus.. er du kun ude på at gøre mig til grin?

Nej da - men jeg har kastet diskussionen i en anden retning end den,
du startede med. Sådan udvikler det sig ofte på USENET.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:28

hvad retning?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 21:29

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> writes:

>hvad retning?

Den semantiske (modem/router/mikrobølgeovn).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:35

altså på jydesprog: jeg forsøger at gøre dig til grin

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-04-06 21:38

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> writes:

>altså på jydesprog: jeg forsøger at gøre dig til grin

Jeg undrede mig over, hvordan et modem (der kun er en modulator-
demodulator) kan lave IP-filtrering. Er det til grin?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:54

vedat indbygge et filter.... det er altså ikke et tlf modem jeg har... hvis
du nu har læst andre steder vil du også se præcist hva modem det er jeg har

Fra : Benny Amorsen

Dato : 30-04-06 22:26

KE> Jeg undrede mig over, hvordan et modem (der kun er en modulator-
KE> demodulator) kan lave IP-filtrering. Er det til grin?

Jeg har et modem (33.6kbps) der kan modtage faxe og gemme eller udskrive
dem, selvom computeren ikke er tændt. Må jeg ikke kalde det for et
modem?

/Benny

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:34

benny.. nej ikke hvis det står til klaus
men for mig må du gerne....
en router er også et modem.. bare med en router indbygget

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-05-06 05:24

Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk> writes:

>Jeg har et modem (33.6kbps) der kan modtage faxe og gemme eller udskrive
>dem, selvom computeren ikke er tændt. Må jeg ikke kalde det for et
>modem?

Det hedder jo netop et faxmodem for at indikere, at der er en
udvidet funktionalitet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-05-06 17:45

Klaus Ellegaard wrote:

> Det hedder jo netop et faxmodem for at indikere, at der er en
> udvidet funktionalitet.

Og Bos modem hedder et kabelmodem, for at indikere den udvidede
funktionalitet :)

> Mvh.
>    Klaus.

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 17:57

Bo Hermannsen skriver:

> [...]
> når man finder det er det blokeret så man ikke kan se mere end status på
> siganlet udefra... tror selv at teknikere dybt inde i tdc er flove over

Nej, de gider sku da ikke svare på spørgsmål fra alle de uvidende
idioter der roder i opsætningen og får den ødelagt.

Sådan har det været med Pro linjerne altid.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 18:17

hvis der dog bare var nogen der ved hvordan det er man opnår den fulde
adgang til skiderikken.... det er der hvert fald nogen som har gjort.... med
snmp på port 192.168.100.1 kan man hvert fald få meget mere adgang end over
webinterface... jeg kan bare ikke finde filteropsætningen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 18:27

Bo Hermannsen skriver:

> [...]
> snmp på port 192.168.100.1 kan man hvert fald få meget mere adgang end over
> webinterface... jeg kan bare ikke finde filteropsætningen

Står der så ikke, hvordan man gør det sted du har fundet at man kan gøre
det ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 18:38

nej, ellers havde jeg ikke skrevet her... men en del tid er også brugt på at
forklare at filteret sidder i modem når det er webspeed hvor det normale er
at placere det centralt....

jeg kunne bare vente til imorgen men vil gerne selv have den fulde kontrol
når det nu sidder hjemme hos mig

hader at der er nogen som skal være konge over noget jeg har hos mig selv...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 19:41

Bo Hermannsen skriver:

> nej, ellers havde jeg ikke skrevet her... men en del tid er også brugt på at
> forklare at filteret sidder i modem når det er webspeed hvor det normale er
> at placere det centralt....

Du kunne jo starte ud med at smide et par links til det du har
fundet.....

> jeg kunne bare vente til imorgen men vil gerne selv have den fulde kontrol
> når det nu sidder hjemme hos mig

Glem det.

> hader at der er nogen som skal være konge over noget jeg har hos mig selv...

Har du købt eller lejet udstyret ?

Hvis du lejer en bil, tror du så at du må pille i motorstyringen ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:22

ivan... tror klaus skrev det med at købe/leje for at se om han kunne få mig
gjort til grin...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:36

Bo Hermannsen skriver:

> ivan... tror klaus skrev det med at købe/leje for at se om han kunne få mig
> gjort til grin...

Tyv tror hver mand stjæler...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:22

lejet.. men pille gør jeg sku som det passer mig... kan bare spille dum og
sige jeg ikke har forstand på det hvis de kommer og vil "skælde" ud... kunne
da se det som en udvej af de 6 måneder man binder sig i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:38

Bo Hermannsen skriver:

> lejet..

Okay, linket Ivan gav viser at det som regel er købt....

> men pille gør jeg sku som det passer mig...

God fornøjelse - også med regningen.

Du tror for øvrigt ikke at der er TDC folk der læser med her ?
Du har jo lige blæst ud over hele kloden at du vil hacke et modem....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:55

ka n da godt være de læser med, men de kunne sku lige så vel bare lade folk
selv styre deres linie.. det er der andre som lader deres kunder gøre uden
noget vidre problem...

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-04-06 21:56

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> enriched usenet with:

> ka n da godt være de læser med, men de kunne sku lige så vel bare lade
> folk selv styre deres linie.. det er der andre som lader deres kunder
> gøre uden noget vidre problem...

Andre kabelmodemudbydere?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Carl Smith & June Carter - Time's A Wastin'

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:58

Lars Kyndi Laursen skriver:

> Andre kabelmodemudbydere?

Stofa ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:06

der findes andre også....

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:03

andre ISP'ere generalt... det er da sygt at man skal gøre sig til pave over
folks linier når andre udbydere kan gøre det frit under ansvar...

f.eks. at en mailserver ikke må kunne misbruges til spam

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 22:01

Bo Hermannsen skriver:

> andre ISP'ere generalt...

Prøv at bestil en professionel linje....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-04-06 23:00

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> enriched usenet with:

> andre ISP'ere generalt... det er da sygt at man skal gøre sig til pave
> over folks linier når andre udbydere kan gøre det frit under ansvar...

Jeg spørger lige igen. Har du kendskab til andre udbydere af internet via
kabeltv, der tillader deres kunder selv at konfigurere deres kabelmodem?

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-05-06 17:57

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> enriched usenet with:

> Jeg spørger lige igen. Har du kendskab til andre udbydere af internet via
> kabeltv, der tillader deres kunder selv at konfigurere deres kabelmodem?

Jeg tvivler, da bl.a. kabelmodems tilladte hastighed er konfigureret i
kabelmodemet...

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:59

Bo Hermannsen skriver:

> ka n da godt være de læser med, men de kunne sku lige så vel bare lade folk
> selv styre deres linie..

Fordi ?

99% af brugerne har ikke noget at bruge det til. De risikerer bare at
fucke up i noget. Den sidste % henvender sig til TDC og får dem til at
åbne for det der skal åbnes for.

Klaus
--
Bo læs lige her
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 22:08

ahhh 99%.... det må være ifølge tdc selv at kun 1% har brug for at få lukket
op....

er bare totalt lamt at det skal være så hemmeligt at have en åben linie....
hvorfor nu ikke bare lade folk krydse af i modem hva der skal være åben for

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-05-06 00:29

> er bare totalt lamt at det skal være så hemmeligt at have en åben linie....
> hvorfor nu ikke bare lade folk krydse af i modem hva der skal være åben for

Det er absolut en god ide. Tror du TDC er interesseret i at rydde op efter
hr. og fru hansen der ikke kan finde ud af holde deres winblows pc sikker?
Jeg tror det ikke, og jeg er heller ikke intersseret i det, det ville bare
betyde en fordyrelse af det TDC produkt jeg køber, pengene til oprydning
skal jo komme et eller andet sted fra.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-06 06:07

Bo Hermannsen skriver:

> ahhh 99%.... det må være ifølge tdc selv at kun 1% har brug for at få lukket
> op....

Næh, almindelig SPT vurdering

> er bare totalt lamt at det skal være så hemmeligt at have en åben linie....
> hvorfor nu ikke bare lade folk krydse af i modem hva der skal være åben for

Hvorfor ?

Det er da bare at bede TDC om det, så ændrer de konfigurationen centralt
så du til enhver tid har den konfiguration du ønsker.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:54

hans.... ja det er jo også hvad tdc selv oplyser.... og hvorfor ikke selv
gøre det... så er man jo herre over egen forbindelse og ikke skal have tdc
til at være gud over en... og de åbner det alligevel gratis

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 16:26

ja hvorfor vil jeg lukke den op selv når det nu er gratis at få det gjort

vil selv styre det hvis jeg kan... ved det har webinterface på
http://192.168.100.1/ og at den efter sigende skulle kunne styres med snmp

men hvordan gør man lige? det er port 110 og 25 jeg er ude efter

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 17:16

er der slet ikke nogen der ved hvordan man ændre filteret i modemmet?

Fra : Frank

Dato : 30-04-06 20:50

Hej

> er der slet ikke nogen der ved hvordan man ændre filteret i modemmet?

I et EPC2203 bliver evt. åbning/lukning af filtre skudt ud via
konfigurationsfilen fra CMTS'en under registreringsprocessen.

I webinterfaces kan der ikke rodes med nogle af disse porte.

Hvis du vil se webinterfacet helt er det muligt at det kan lade sig gøre ved
at fjerne antenneledningen og genstarte modemet.
Gå der efter på 192.168.100.1 og check hvad ud kan se - det er bland andet
logfiler ect. Ikke noget specielt interessant og ikke noget du kan rette i.

Der er meget få ting (0) en slutbruger/kunde kan rode i på et kabelmodem.

Mvh
Frank

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:27

jo, men det siges på nettet man kan lave det om efter reg proces.. men at
ændring vil gå tabt hvis modem genstartes.... dette med at det går tabt er
nu ligemeget for mig da det kun vil ske hvis tdc gør det uden min viden
eller strømmen går

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:40

Bo Hermannsen skriver:

> [...]
> nu ligemeget for mig da det kun vil ske hvis tdc gør det uden min viden

Eller 1000 andre ting.....

Få dog TDC til at gøre det for dig, når nu det er gratis.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-05-06 01:34

> [...]
> nu ligemeget for mig da det kun vil ske hvis tdc gør det uden min viden

Der siges mange ting på nettet. det er FORKERT. Det er muligvis korrekt på
fejlkonfigurerede netværk hos ISP'er der ikke kan finde ud af at sætte deres
netværk op, men det kan IKKE lade sig gøre her.

Det du ønsker at gøre er ikke MULIGT. En gang i fortiden var der nogen
sikkerhedshuller i hvordan Docsis standarden (og Motorola modemmet specielt)
fungerede der tillod at folk selv rodede med modems - det kan IKKE lade sig
gøre mere på et korrekt konfigureret netværk som Webspeed.

Du kan intet gøre, og intet sætte op selv. Dit "modem" får en
konfigurationsfil fra CMTS'en der konfigurerer alt - du kan aflæse mange
informationer med snmp men de er ALLE read-only og kan IKKE ændres når først
konfigurationsfilen er hentet og accepteret af modem.

For at sige det kort - det du vil gøre kan ikke lade sig gøre. Punktum.

mvh
/Kasper

Fra : jamen

Dato : 30-04-06 20:49

Bo Hermannsen wrote:
> er der slet ikke nogen der ved hvordan man ændre filteret i modemmet?

Problemet er, at de ændringer du kan lave kun er midlertidige. Hvis
modemet bliver genstartet, så forsvinder dine ændringer. Ved at ringe
til kundeservice, ændringer de den konfigurationsfil dit modemet henter
når det går online

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:24

ok men hvordan laver man lige de ændringer... genstarte modem.. tja det skal
være hvis de gør det uden min viden eller strømmen går

Fra : jamen

Dato : 30-04-06 21:33

Bo Hermannsen wrote:
> ok men hvordan laver man lige de ændringer... genstarte modem.. tja det skal
> være hvis de gør det uden min viden eller strømmen går

Hvis webstart tilbyder samme adgang som surfboard, så kan du gøre det
gennem SNMP

Modemet kan genstarte af flere årsager. Det kan f.eks. ske ved udfald på
linjen. Da du hoster en mail server, så er det vel at foretrække, at
ændringen sker hos TDC, således filtreret bliver fjernet permanent.

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 21:57

i alle tilfælde vil jeg også godt selv have adgang til det som sidder på min
væg...

Fra : jamen

Dato : 30-04-06 22:50

Bo Hermannsen wrote:
> i alle tilfælde vil jeg også godt selv have adgang til det som sidder på min
> væg...

http://www.ietf.org/internet-drafts/draft-ietf-ipcdn-device-mibv2-11.txt

IP Protocol Filter er det du skal lede efter

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 30-04-06 23:03

øhh ja, var da en fandens lang lokumsnovelle....

var der ikke en kortere udgave?

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-05-06 18:01

jamen wrote:

> [...]
> modemet bliver genstartet, så forsvinder dine ændringer. Ved at ringe
> til kundeservice, ændringer de den konfigurationsfil dit modemet henter

Han kan formegentlig intet ændre, hvis TDC har styr på deres setup,
nøjagtigt som Frank skriver...

Lars B

Fra : Frank

Dato : 30-04-06 20:50

Hej

> [...]

Der er meget få ting (0) en slutbruger/kunde kan rode i på et kabelmodem.

Den har indtil videre sparet mig for at få 10212 spam-mails.