flatrate dial-up?
Fra : hygum

Dato : 30-04-06 06:23

Vi bor for langt fra centralen for ADSL.

Findes der nogle selskaber, der tilbyder flatrate dial-up eller ISDN,
dvs. hvor man hverken betaler for trafik eller opkoblingstid, men kun
en månedlig afgift?

Fra : James Rune Hansen

Dato : 30-04-06 08:49

> Findes der nogle selskaber, der tilbyder flatrate dial-up eller ISDN,
> dvs. hvor man hverken betaler for trafik eller opkoblingstid, men kun
> en månedlig afgift?

Hvornår skal du bruge internettet ?
Jeg har en løsning hvor du erpå mellem 19:30 og 08:00 på hverdage og i
weekenderne næsten gratis.
Men ville du kunne bruge dette ?

Vil du ud med hvor du bor henne af ? Det kan jo være der findes alternativer
?

/James

Fra : Henning

Dato : 30-04-06 08:59

On 29 Apr 2006 22:22:35 -0700, "hygum" <thomashygum@gmail.com> wrote:

>Vi bor for langt fra centralen for ADSL.
>
>Findes der nogle selskaber, der tilbyder flatrate dial-up eller ISDN,
>dvs. hvor man hverken betaler for trafik eller opkoblingstid, men kun
>en månedlig afgift?
Hvad med et almindeligt telefonabonnemt med "snak til du revner" for
~100,-/md? Jeg tror både TDC, Tele2 o.a. tilbyder dette. Om du taler
på linien eller overfører data er vel ligegyldigt. Husk bare at
afbryde hver time og ring op igen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-06 09:02

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> ~100,-/md? Jeg tror både TDC, Tele2 o.a. tilbyder dette. Om du taler
> på linien eller overfører data er vel ligegyldigt. Husk bare at

De må vist ikke bruges til data.... Men hvis man finder en internet udbyder
med et normalt opkaldsnummer kan det vist ikke "aflæses"

Fra : James Rune Hansen

Dato : 30-04-06 10:15

> De må vist ikke bruges til data.... Men hvis man finder en internet
> udbyder med et normalt opkaldsnummer kan det vist ikke "aflæses"

100% rigtigt

TDC har flere gamle dialup numre som poper på 8 cifret numre

/James

Fra : Henning

Dato : 30-04-06 10:30

>De må vist ikke bruges til data.... Men hvis man finder en internet udbyder
>med et normalt opkaldsnummer kan det vist ikke "aflæses"

Korrekt - jeg bruger til tider stadig Tiscali's 38321300 i en snæver
vending, hvis jeg sidder på en lokation "langt ude på landet" uden
bredbånd.
Hvem skulle opdage om man transmiterer svigermor-snak eller data? Det
lyder ens i mine ører

Fra : James Rune Hansen

Dato : 30-04-06 11:11

> [...]
> bredbånd.
> Hvem skulle opdage om man transmiterer svigermor-snak eller data? Det

Virker dobbelt reg stadig på den

/James

Fra : Henning

Dato : 30-04-06 11:41

On Sun, 30 Apr 2006 12:11:10 +0200, "James Rune Hansen"
<james@jemmer.dk> wrote:

>Virker dobbelt reg stadig på den

Det ved jeg faktisk ikke - i "gamle dage" virkde den vist kun på
Image's egne interne sider?

Fra : James Rune Hansen

Dato : 30-04-06 11:52

> Det ved jeg faktisk ikke - i "gamle dage" virkde den vist kun på
> Image's egne interne sider?

Nej det var 15 mins dir adgang til internettet

Så blev man automatisk heldt af, men 15 min var tit nok..

/James

Fra : Michael

Dato : 30-04-06 13:44

Henning skrev:

>Det ved jeg faktisk ikke - i "gamle dage" virkde den vist kun på
>Image's egne interne sider?

Man kunne se alle sider med dobbelt reg. (Sidst jeg prøvede for over 5
år siden). Man blev dog smidt af efter 10 minutter.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-04-06 13:02

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> De må vist ikke bruges til data.... Men hvis man finder en internet
> udbyder med et normalt opkaldsnummer kan det vist ikke "aflæses"
Helt korrekt, dog skal man sørge for at det er et fastnetnummer, da de
fleste "fri telefoni" abonnementer kun tæller for opkald til fastnet.
Samtidig har de fleste udbydere af dette en klausul om at efter en times
"snak" takseres der normal telefon takst, men man kan eventuelt sætte et
program på computeren til at logge af og ringe op igen.

Cybercity har nummeret 35100000 som kan bruges sammen med et friabonnement
som kan registreres her:
http://referral3.cybercity.dk/dk/home.php?brugerkode=1&trin=2

/MD

Fra : Henning Wangerin

Dato : 30-04-06 14:48

On Sun, 30 Apr 2006 14:01:33 +0200, Morten Davidsen wrote:

> Cybercity har nummeret 35100000 som kan bruges sammen med et friabonnement
> som kan registreres her:
> http://referral3.cybercity.dk/dk/home.php?brugerkode=1&trin=2

Ja, men der skal du stadif betale pr minut, og så er flatrate-ideen jo
ligesom væk

På samme side har de til gengæld det tætteste vi kommer på flatrate på
dialup:

Produkt   Type   Afgift/md
Fastpris60   60*   105 kr**
Fastpris120   120*   195 kr
Fastpris480   480*   495 kr

Om det så er brugbar til hygum, kan han jo kun selv vurdere. Men det er
det bedste bud på "flatrate" ud der skal laves større ting

/Henning

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-04-06 23:24

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men der skal du stadif betale pr minut, og så er flatrate-ideen jo
> ligesom væk
Helt korrekt, men nu var det jo også i forlængelse at det jeg skrev i
starten af min tråd

/MD

Fra : Henning Wangerin

Dato : 01-05-06 21:33

On Mon, 01 May 2006 00:23:50 +0200, Morten Davidsen wrote:

> Helt korrekt, men nu var det jo også i forlængelse at det jeg skrev i
> starten af min tråd

Mja. Du skrev at telefon-forbindelse efter en time kostede penge, og at
man derfor skulle afryde og ringe op igen.

Den virker bare ikke fordi du stadig skal betale per minut du er kobler op
til nettet ved siden af - sådan som jeg læser siden hos cybercity du
refererede til

/Henning

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-05-06 15:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> De må vist ikke bruges til data.... Men hvis man finder en internet
> udbyder med et normalt opkaldsnummer kan det vist ikke "aflæses"

Det kan det såfremt det er et ISDN kald

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : James Rune Hansen

Dato : 01-05-06 15:50

> Det kan det såfremt det er et ISDN kald

Om det er ISDN eller analog kan man sagtens bruge fx. TDC samtale og en
dialup konti til at have gratis internet i 1 time ad gangen mellem 19:30 og
8

Virker fint flere steder ved jeg

/James

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-05-06 13:46

"James Rune Hansen" <james@jemmer.dk> skrev i en meddelelse
> Virker fint flere steder ved jeg

OK, men det kan ihvertfald aflæses om det er data eller voice der bruges ved
et ISDN kald

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-05-06 14:20

On Tue, 2 May 2006 14:45:47 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> men det kan ihvertfald aflæses om det er data eller voice der bruges
> ved et ISDN kald

Det mangler et "som regel" eller "normalt" et sted i den sætning. Man
kan principielt godt lave data-kald som voice-kald.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-05-06 14:30

> Det mangler et "som regel" eller "normalt" et sted i den sætning. Man
> kan principielt godt lave data-kald som voice-kald.

Jeg tænkte på det, og man kan jo også sagtens lave et datakald der skal
transportere noget voice, men det er ikke relevant at bringe ind i
diskussionen for noget af det hardware der kunne tænkes at blive brugt til
formålet.

Bortset fra det, så er det usmart at lave et voice-kald til at transportere
data. Så er du jo nødt til at modulere eller andet grimt.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 02-05-06 20:24

> [...]
>
> Bortset fra det, så er det usmart at lave et voice-kald til at
> transportere data. Så er du jo nødt til at modulere eller andet grimt.

Lige meget hvad så får man en fin 128/128 hvis man benytter denne metode
TDC kikker nemlig ikke om det er datakald eller voice..

Men prisen på en isdn så kan det næsten bedre betale sig at købe en 128kbit
adsl..

/James

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-05-06 21:11

On Tue, 2 May 2006 21:23:35 +0200, "James Rune Hansen"
<james@jemmer.dk> wrote:

> Men prisen på en isdn så kan det næsten bedre betale sig at købe en
> 128kbit adsl..

OP spurgte specifikt til et alternativ til ADSL (fordi de ikke kan få
det).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : James Rune Hansen

Dato : 03-05-06 20:40

> OP spurgte specifikt til et alternativ til ADSL (fordi de ikke kan få

Nu var det mere for at runde den af.. At jeg sagde det var reelt et
alternativ hvis man kun bruger det lidt

/James

Fra : Henning Wangerin

Dato : 30-04-06 11:20

On Sat, 29 Apr 2006 22:22:35 -0700, hygum wrote:

> [...]
>
> Findes der nogle selskaber, der tilbyder flatrate dial-up eller ISDN, dvs.
> hvor man hverken betaler for trafik eller opkoblingstid, men kun en

Ikke mig bekendt.

Hvor bor du?

Jeg sidder med et lignede projekt hvor vi skyder en adsl ud i
et adsl-frit område via trådløst netvæk.

Måske var det en mulighed

/Henning

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-04-06 15:07

On 29 Apr 2006 22:22:35 -0700, "hygum" <thomashygum@gmail.com> wrote:

> Vi bor for langt fra centralen for ADSL.

Og det er ikke et sted, hvor man kan få noget andet, fx trådløst?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : hygum

Dato : 01-05-06 20:53

jo, wimax fra fuzion.dk, men vores leder synes det er for dyrt indtil
videre.