FullRate
Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 15:44

Er der nogen der har erfaringer med FullRate?

<http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=731264/>

<https://www.fullrate.dk/om_fullrate/>

Der skulle være tale om en ADSL2-forbindelse på 2M/0,5M med fast
IP-adresse og IP-telefoni til 299 kroner om måneden, noget billigere
end min nuværende CC-forbindelse til 521.

Noget forvirrende kan man i øvrigt betale ekstra for 1 hhv 5 offentlige
IP-adresser. Men den ene sætter man da bare op i routeren, så den
automatisk dirigerer trafik videre til en bestemt enhed på LANen. Som en
web- eller ftp-server på 10.0.0.45 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter T.

Dato : 27-04-06 15:51

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med FullRate?
>
> <http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=731264/>

klippet fra ovenstående artikel:

"Fra mandag den 1. maj 2006 åbner selskabet på sin hjemmeside
Fullrate.dk..."

Altså det åbner 1. maj i år. Det er på mandag.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 15:57

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> klippet fra ovenstående artikel:
>
> "Fra mandag den 1. maj 2006 åbner selskabet på sin hjemmeside
> Fullrate.dk..."
>
> Altså det åbner 1. maj i år. Det er på mandag.

Derfor kunne andre da godt have nogle erfaringer. Og hjemmesiden virker
godt nok, men ikke telefonnummeret. Som tilsyneladende er PostDanmarks
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 16:02

Altså det åbner 1. maj i år. Det er på mandag.

> Derfor kunne andre da godt have nogle erfaringer. Og hjemmesiden virker
> godt nok, men ikke telefonnummeret. Som tilsyneladende er PostDanmarks

telefonnummeret virkede fint, ringede til dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 16:26

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> Altså det åbner 1. maj i år. Det er på mandag.

> telefonnummeret virkede fint, ringede til dem.

80 20 30 00? »Du har ringet til PostDanmark, ...«

Ja, jeg prøvede lige igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan

Dato : 27-04-06 16:37

"Per Rønne" wrote:

> 80 20 30 00? »Du har ringet til PostDanmark, ...«
>
> Ja, jeg prøvede lige igen.

Prøve en gang til, med det rigtige nummer ;) 88 20 30 00

Mvh
Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 16:42

Jan <nospam@datakram.dk> wrote:

> Prøve en gang til, med det rigtige nummer ;) 88 20 30 00

Jep, der var fejlen ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael

Dato : 27-04-06 16:49

Jan skrev:

>Prøve en gang til, med det rigtige nummer ;) 88 20 30 00

Tror der er nogen der trænger til briller

Fra : News Reader

Dato : 27-04-06 22:23

Michael wrote:
> Tror der er nogen der trænger til briller

Fullrate trænger helt klart til briller. Se blot på
https://www.fullrate.dk/produkter/faq_regning.php hvor man skriver:

"Spørgsmål: Hvilke betalingskort kan benyttes til betaling?
Svar: Du kan betale med Dankort, Visa, Masterkort."

Det bliver nok svært at få lov til at betale med "Masterkort" da det ikke
eksisterer noget kredit/betalingskort med et sådant navn.

Fra : Michael

Dato : 28-04-06 06:43

News Reader skrev:

> [...]
>
>Det bliver nok svært at få lov til at betale med "Masterkort" da det ikke
>eksisterer noget kredit/betalingskort med et sådant navn.

Fullrate går vel bare mod strømmen. Hvor alle andre firmaer bruger
internationale udtryk, fordansker Fullrate internationale navne. Som
f.eks. Mastercard til Masterkort

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 06:44

Michael skriver:

> Fullrate går vel bare mod strømmen. Hvor alle andre firmaer bruger
> internationale udtryk, fordansker Fullrate internationale navne. Som
> f.eks. Mastercard til Masterkort

Nåååh, derfor firmaet kalder sig selv "Fuldrate" og ikke "Fullrate" ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-06 06:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Nåååh, derfor firmaet kalder sig selv "Fuldrate" og ikke "Fullrate" ?

Det burde være "Fuldfart" (eller "Fuldtakst" - begge
oversættelser er mulige).

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-06 07:05

Michael <michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid> wrote:

> Fullrate går vel bare mod strømmen. Hvor alle andre firmaer bruger
> internationale udtryk, fordansker Fullrate internationale navne. Som
> f.eks. Mastercard til Masterkort

Så burde det vel have heddet »mesterkort«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : News Reader

Dato : 28-04-06 11:59

Michael wrote:
> Fullrate går vel bare mod strømmen. Hvor alle andre firmaer bruger
> internationale udtryk, fordansker Fullrate internationale navne. Som
> f.eks. Mastercard til Masterkort

Heh heh. Nu er navnet MasterCard ikke noget "internationalt udtryk", det er
et navn og varemærke. Tænk hvis danske butikker skulle kalde Coca Cola for
Dansk Kolavand

Fullrate har sjusket med sin website og det er et dårligt tegn at man ikke
kan finde ud af noget så simpelt som at skrive MasterCard korrekt. Hele
websiten bærer i øvrigt præg af sjusk og hastværk.

--
Min email adresse slettes om 22 timer
My email address will be deleted in 22 hours

Fra : Bruno

Dato : 28-04-06 23:38

News Reader wrote:
> Fullrate har sjusket med sin website og det er et dårligt tegn at man
> ikke kan finde ud af noget så simpelt som at skrive MasterCard korrekt.
> Hele websiten bærer i øvrigt præg af sjusk og hastværk.

Rigtigt. Bruger man den vurdering, så er der dog en del ISP man skal
holde sig langt fra

Mvh

Bruno

Fra : ShutEye

Dato : 28-04-06 23:52

> Rigtigt. Bruger man den vurdering, så er der dog en del ISP man skal holde sig langt fra

Hehe :) Yep

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-04-06 07:45

News Reader wrote:

> Fullrate har sjusket med sin website og det er et dårligt tegn at man ikke
> kan finde ud af noget så simpelt som at skrive MasterCard korrekt. Hele
> websiten bærer i øvrigt præg af sjusk og hastværk.

Jeg er uenig. Hjemmesiden ser indbydende og moderne ud. Om der står
Mastercard eller Masterkort kan da være fløjtende ligegyldigt.

Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 09:31

Martin Andersen skriver:

> Jeg er uenig. Hjemmesiden ser indbydende og moderne ud. Om der står
> Mastercard eller Masterkort kan da være fløjtende ligegyldigt.

Du har fuldstændig ret. For da jeg indtastede min adresse svarede de:
"Hammel centralen er ikke ind under vores område endnu - ønsker du at få
spammet din mailbokx med rekalmegøgl fra os, så skriv din adresse her".

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Flemming

Dato : 29-04-06 10:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> "Hammel centralen er ikke ind under vores område endnu - ønsker du at
> få spammet din mailbokx med rekalmegøgl fra os, så skriv din adresse

Det er sku' ping pong det der.... hehe

Mvh. Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 10:07

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
> "Hammel centralen er ikke ind under vores område endnu - ønsker du at få
> spammet din mailbokx med rekalmegøgl fra os, så skriv din adresse her".

Mon det er kodet efter en forsinket julefrokost?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 10:25

Per Rønne skriver:

> Mon det er kodet efter en forsinket julefrokost?

Okay, det var nok ikke ordret citeret :-.)

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 11:07

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Per Rønne skriver:

> Okay, det var nok ikke ordret citeret :-.)

Nå, som jeg var ved at sige til en dreng, jeg havde måttet give 03 i
årskarakter til studentereksamen. »Overdrivelse fremmer forståelsen«.

Han beklagede sig højlydt over at nu skulle han hjem og have af faderens
rem. Da det kun medførte udeltagende kommentarer fra klassekammeraterne
om, at det skulle han have tænkt på før, skruede han op for
argumentationen: Han ville blive banket gul og blå, og bagefter blive
smidt ind i bilen, kørt langt væk fra hjemmet, så han kunne /gå/ hjem

Ja, »overdrivelse fremmer forståelsen« .

Den 19-årige dreng havde pjækket groft, og ikke afleveret en eneste af
de obligatoriske opgaver han skulle have lavet - han havde dog de
faglige og intelligensmæssige muligheder for at have kunnet få et
11-tal. Hvis han altså bare havde lavet skolearbejdet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : David Holm

Dato : 27-04-06 10:21

Det ser da ret spændende ud. Kan godt lide at det er så fleksibelt
specielt at man kan vælge højere upstream hastighed uden den store
merbetaling.

> [...]
> IP-adresser. Men den ene sætter man da bare op i routeren, så den
> automatisk dirigerer trafik videre til en bestemt enhed på LANen. Som en
Hvad nu hvis du har flere PCere du gerne vil have direkte på? Nogle
spil/programmer er eks. ret besværlige at få til at køre godt gennem
router med mindre du kun har en pc der vil køre det givne program/spil.

mvh

David

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 16:38

David Holm <wormie_fjern@alberg_fjern.dk> wrote:

> [...]
> spil/programmer er eks. ret besværlige at få til at køre godt gennem
> router med mindre du kun har en pc der vil køre det givne program/spil.

Jeg må indrømme at min erfaring med computerspil stort set er begrænset
til det indbyggede skakspil i MacOS X, der i øvrigt skal være identisk
med GNU Chess.

Ikke at det dog er noget jeg plejer at bruge, da jeg finder det lidt
mærkeligt at spille skak med en maskine ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tntc

Dato : 27-04-06 16:39

Men det ser dog stadig ud til at CPH-Metronet er billigere også på
bedre hastigheder...

Havde ellers håbet, at der ville blive konkurreret lidt her som følge
af lanceringen af Fullrate.

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 16:50

tntc <tntc1978@gmail.com> wrote:

> Men det ser dog stadig ud til at CPH-Metronet er billigere også på
> bedre hastigheder...

Dækker ikke Brønshøj-Husum ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-06 11:07

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Dækker ikke Brønshøj-Husum ;-(.

Kan I ikk få noget bolignet?

Broadcom er da meget udbredt netop her i området.

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 11:37

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Kan I ikke få noget bolignet?

Jov, da.

> Broadcom er da meget udbredt netop her i området.

Noget sådant skal først igennem en generalforsamling i en
andelsboligforening, hvor der sidder rigtigt mange i 80-års alderen.

Derudover har TDC netop opdateret fællesantennen, så der derigennem, og
til høje priser, kan køres internet. Webspeed.

Men teoretisk kan vi med kort varsel smide TDC ud, og i stedet etablere
bolignet. Det er dog næppe realistisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-06 12:19

> Derudover har TDC netop opdateret fællesantennen, så der derigennem, og
> til høje priser, kan køres internet. Webspeed.

Det vidste du jo på forhånd.

> Men teoretisk kan vi med kort varsel smide TDC ud, og i stedet etablere
> bolignet. Det er dog næppe realistisk.

Så alt det diskution for en måneds tid siden, var bare ren galskab?

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 12:30

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det vidste du jo på forhånd.

> Så alt det diskution for en måneds tid siden, var bare ren galskab?

Næh, men der var nok nogle herinde der overfortolkede det jeg skrev.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tntc

Dato : 27-04-06 16:55

Som supplement til det jeg skrev før, så er det også værd at kigge
på deres telefonipriser, både indland og udenland. Det ser ud til at
Fullrate tager en væsentlig højere pris end mange IP-telefoni
udbydere.
f.eks.:
Musimi - Fullrate
DK fastnet 0,08 - 0,20
Sverige 0,15 - 0,50
USA 0,18 - 0,50
Tyrkiet 1,14 - 2,00
osv.

Men det er jo stadig bedre end TDC

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 17:21

> [...]

> på deres telefonipriser, både indland og udenland. Det ser ud til at
> Fullrate tager en væsentlig højere pris end mange IP-telefoni

Jep, og der var da en flatrate-option på 30 kroner/md. På CC er det 20
kroner.

<https://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-04-06 21:55

Hej Per Rønne, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jep, og der var da en flatrate-option på 30 kroner/md. På CC er
> det 20 kroner.

Nu er jeg ikke med. Iflg.
<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/>
tager CC da 99 kr./md. og ikke 20 kr./md. (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-06 04:10

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Nu er jeg ikke med. Iflg.
> <http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/>
> tager CC da 99 kr./md. og ikke 20 kr./md. (?)

Ja, jeg rodede det vist sammen med andre udbydere af IP-telefoni.

Og i øvrigt er min egen pris en anden; jeg betaler 521 om måneden for 2M
ned, 0,5M op og IP-telefoni.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-06 17:09

"tntc" <tntc1978@gmail.com> wrote in message
> [...]
>på deres telefonipriser, både indland og udenland. Det ser ud til at
>Fullrate tager en væsentlig højere pris end mange IP-telefoni

Ja og læg mærke til at fullrate har fastpris produkt på 30kr. hvilket er
meget billigt alligevel. og det skal nok sammenlignes med Cybercity
telefoni, det er vist også samme router som CC bruger??

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 18:32

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> det er vist også samme router som CC bruger??

Jeg har da i hvert fald en sådan:

<http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_p2602r/>

Som synes at være fuldstændig identisk med den man kan se her:

<https://www.fullrate.dk/produkter/udstyr.php>

Men gutterne bag firmaet kommer jo også fra CC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk