Pop3 / udbyder ?
Fra : Peter Heide

Dato : 25-04-06 01:39

Tror ikke rigtig på Difa mere. Hvad findes der af
andre selskaber der sælger pop3-mails ?

Gerne nogen med nogle domæne-navne man kan vælge imellem ?

xxx : domænenavn

Sådan ala : peter@heide.xxx.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-04-06 03:31

On Tue, 25 Apr 2006 02:39:28 +0200, Peter Heide wrote:

> Tror ikke rigtig på Difa mere. Hvad findes der af
> andre selskaber der sælger pop3-mails ?

Personligt er jeg godt tilfreds med mine konti ved:

http://www.unoeuro.com/

De har en søge maskine der kan finde ud af om et domænenavn er optaget.

Domænet "peterheide.eu" er f.ex. ledigt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 06:12

Peter Heide skriver:

> Tror ikke rigtig på Difa mere. Hvad findes der af
> andre selskaber der sælger pop3-mails ?
>
> Gerne nogen med nogle domæne-navne man kan vælge imellem ?

Hvor meget vil du betale om året ?

Enten kan du vælge en TDC løsning med deres domænenavne, sådan har jeg
brugt det i de 2 år jeg var på Sonofisk, eller hvorfor ikke bare købe
sit eget domæne hos en host og så lade dem køre din pop3 for dig ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Peter Heide

Dato : 25-04-06 11:50

max 300,- kr pr år. Hos Difa betalte jeg ca 150,- kr

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-04-06 12:27

Peter Heide <pheide@ofir.dk> skrev 2006-04-25:
> max 300,- kr pr år. Hos Difa betalte jeg ca 150,- kr

b-one.dk er nok noget af det billigste.

Hvis du ikke harnoget imod at rode teknisk selv kan det gøres
endnu billigere hos gratisdns.dk.

med mindre andet er angivet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-06 12:43

Peter Heide skriver:

> max 300,- kr pr år. Hos Difa betalte jeg ca 150,- kr

TDC netplus abbonnement = 29 kr/md ~350 kr/år

Er du fræk, laver du en netbasis, den er gratis, men kræver at du har
trafik, ellers lukkes den igen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-06 11:01

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev

> max 300,- kr pr år. Hos Difa betalte jeg ca 150,- kr

Til det beløb er du velkommen på min mailserver, hvis du selv køber et
domæne. Den kan alt, hvad man har behov for og der er kun to klienter
tilsluttet. Det er ikke en kommerciel server, men udelukkende privat og
døgnovervåget. Dog er der ingen strømbackup, da det alligevel ikke er
brugbart. Båndbredden er 10mbit dedikeret fast til mailserveren.

Claus

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-04-06 07:45

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> andre selskaber der sælger pop3-mails ?
>

> Gerne nogen med nogle domæne-navne man kan vælge imellem ?

Jeg har et par domæner kørende hos surftown.dk, det ene domæne med email og
det virker udemærket.

Niels Dybdahl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-06 17:34

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> crashed Echelon writing

> Tror ikke rigtig på Difa mere. Hvad findes der af
> andre selskaber der sælger pop3-mails ?

Hvis du ikke har eget domæne, er en gratis hotmail, gmail og lign ikke nok?

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 25-04-06 17:42

On Tue, 25 Apr 2006 02:39:28 +0200, Peter Heide wrote:

> Tror ikke rigtig på Difa mere. Hvad findes der af andre selskaber der
> sælger pop3-mails ?

mxhotel.dk bliver svær at slå prismæssig, og lægger du din dns over på
gratisdns samtidig får du det nok endnu billigere.

Ned det kræver at du laver alt arbejdet selv - men det er nu ikke så
svært.

> Gerne nogen med nogle domæne-navne man kan vælge imellem ?

Køb dit egent domæne, så er du fri for at skulle skifte maildresse næste
gange du skal skifte udbyder.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 26-04-06 07:11

Henning Wangerin wrote:
> [...]
> gratisdns samtidig får du det nok endnu billigere.
>
> Ned det kræver at du laver alt arbejdet selv - men det er nu ikke så
Jeps, mxhotel er meget billigt og ganske simpelt. Jeg har brugt det i et
½ års tid med mit domæne hos gratisdns.dk.

http://mail01.mxhotel.dk/web/

Jeg har også lavet nogle adresser til min familie (6 stk i alt), prisen
ser således ud:

Domæner:   1
Emails:   6
MB plads:   40

Overslag opgjort i points (årsbasis)
Domæne points: 730
Email points: 2190
Plads points: 2920

Points ialt: 5840

Point omregnet til Pris pr år/Pris pr måned/Pris pr dag:
Pris pr år: 58.4Kr (5840 points)
Pris pr mnd: 4.87Kr (486.666666667 points)
Pris pr dag: 0.16Kr (16 points)

Hvis du ønsker lidt mere hjælp kan gullestrupnet klart anbefales. De er
meget hurtige, professionelle og også rimeligt billige. De har
telefonsupport som kan hjælpe med det meste med det samme.

http://gullestrupnet.dk/page/227/227/0/mailhotel.htm

Jeg vil også klart anbefale dig at købe et domæne selv og bruge det til
mail. Et .dk domæne koster 79,- i oprettelse og 62,50/år hos gratisdns.dk

/niklas

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 29-04-06 11:52

On Wed, 26 Apr 2006 08:10:42 +0200, Niklas Petersen <spam@berta.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg vil også klart anbefale dig at købe et domæne selv og bruge det til
>mail. Et .dk domæne koster 79,- i oprettelse og 62,50/år hos gratisdns.dk

Tak for en udregning, så er det ret beset nemmere at købe et normalt
webhotel til normale danske kroner.
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 25-04-06 22:28

hej Peter

De fleste kan lave dette for ca. 200 kroner det først og og derefter
for ca. 100 kroner de efterfølgende år

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-04-06 22:31

> De fleste kan lave dette for ca. 200 kroner det først og og derefter
> for ca. 100 kroner de efterfølgende år

Og det er i den forbindelse naturligvis vigtigt at vælge en udbyder som
har styr på opsætning og drift af serversystemerne, man kan evt. bruge
http://groups.google.com hvis man vil søge info om en bestemt udbyders
kompetencer..

--
Michael