TDC webspeed - 2mbit - 279 kr
Fra : Sune

Dato : 12-04-06 19:58

512/128 kbit/s TURBO
Opgraderes til 2.048/128 kbit/s frem til 1. okt. 06 279 kr

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false

Ingen bindingsperiode!!

Det er nu en lidt mærkelig 'turbo-model' webspeed kører med.

Det vil kunne betale sig for nuværende kunder af andre hastigheder at nedgradere til lavere
hastigheder. Eller betale et par tyvere mere og få meget højere hastighed.

279 kr om måneden for 2mbit. Hvem ville have troet det for 5 år siden?

(Cybercity's pris ligger på 360 for 2 mbit (ADSL).)
(TDCs egen pris ligger på 399 for 2 mbit (ADSL).)

Mvh
Sune

Fra : PØLLE

Dato : 12-04-06 20:55

> 512/128 kbit/s TURBO
> Opgraderes til 2.048/128 kbit/s frem til 1. okt. 06 279 kr (ja-ja men kun
> til 1. okt. og så sidder du i saksen og du har selvfølgelig betalt
> oprettelse - PØLLE)

Bemærk: TDC kan ikke lide at komme over 128 Kb i upload, for så kan jo bruge
IP-telefon, fra anden leverandør end TDC.
Du skal helt op på 1024/256 til 339 kr/md, for at IP-telefon kan virke
stabilt, uden det er TDC egen IP-telefon, som de forøvrigt er for dyr med.

IT- og Telestyrelsen forsøger også at 'bide' TDC i haserne. Enten er TDC for
dygtige eller er det IT- og Telestyrelsen, som er for dumme. Det kan jo også
være et mix af begge dele.

I Sverige kan næsten alt lade sig gøre til en lav pris, for der er
konkurrence - se www.tdc.se "1 Mbit/s nedströms (till datorn) och 0,5 Mbit/s
uppströms " for 199/md.
Se også
http://se.pricerunner.com/broadband/browse?step=1&sort=7&sf_1_zip=&sf_1_address=&sf_1_connection=dsl&sf_1_speeddown=&sf_1_speedup=&sf_1_pricemodel=&sf_1_gbdata=10

Bredbånd er alt alt for dyrt i DK.

PØLLE

Fra : Sune

Dato : 12-04-06 21:02

On Wed, 12 Apr 2006 21:54:44 +0200, "PØLLE" <NoName@NoMail.com> wrote:

> [...]

Oprettelse inkl modem online = 0 kr.
Der er ingen 'saks' man sidder fast i.

>Bredbånd er alt alt for dyrt i DK.

Ja ja, men bredbånd i dk er det eneste man kan købe i dk.

Mvh
Sune

Fra : PØLLE

Dato : 12-04-06 21:31

> Oprettelse inkl modem online = 0 kr.

Ved TDC skal du også betale for mindst en "basislinie" til 40 kr./md. eller
en gammeldags telefonlinie til kr. 119 kr./md.

Har du ikke en telefonlinie, som jeg f.eks. ikke har, skal man også betale
for denne.

Med de priser som det koster hos TDC, kommer man ikke udenom TDC IP-telefon
og den er alt alt for dyr i drift.
Hvis man ikke ønsker at bruge TDC's fastnettelefon eller TDC IP-telefon,
skal man betale 339 kr/md for en internetforbindelse, som kan bruges til
alternativ IP-telefoni, hvis man vil tilbyde sine venner og en selv at ringe
billigt.

Se i øvrigt news:443d44aa$0$15781$14726298@news.sunsite.dk
---------------------

> Ja ja, men bredbånd i dk er det eneste man kan købe i dk.

Det er alt afhængig af hvor man boer.
Boer du i en af storbyerne, er der ofte et fællesanlæg, som tilbyder
internet eller www.clearwire.dk.
Andre muligheder er ofte elselskaberne med deres fibernet.

Inden for nogle få år kommer trådløse leverandører med Wimax, så kommer der
hastighed på, det incl. telefon og TV.

Hvis www.orza.dk kan få deres system til at køre, så bliver det turbo til en
rimelig pris.
Wimax - se
http://www.dr.dk/Videnskab/Harddisken/Artikler/2004/1101161837.htm

PØLLE

Fra : LarsJ

Dato : 12-04-06 21:53

PØLLE skrev:

> [...]
> en gammeldags telefonlinie til kr. 119 kr./md.
>
> Har du ikke en telefonlinie, som jeg f.eks. ikke har, skal man også betale

Nej, webspeed kræver ingen telefonlinje - det overføres som bekendt via
kabel-TV forbindelsen. Men det kræver selvfølgelig, at du har TDC kabel-TV.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 21:43

"PØLLE" skriver:

> Bemærk: TDC kan ikke lide at komme over 128 Kb i upload, for så kan jo bruge
> IP-telefon, fra anden leverandør end TDC.

Det er ikke kun TDC der har den holdning....

> I Sverige kan næsten alt lade sig gøre til en lav pris, for der er
> konkurrence - se www.tdc.se "1 Mbit/s nedströms (till datorn) och 0,5 Mbit/s
> uppströms " for 199/md.

Nu sammenligner du pærer og bananer.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Niklas Petersen

Dato : 12-04-06 21:59

PØLLE wrote:
> [...]
> Du skal helt op på 1024/256 til 339 kr/md, for at IP-telefon kan virke
> stabilt, uden det er TDC egen IP-telefon, som de forøvrigt er for dyr med.
Jeg har nu kørt med ip telefoni fra musimi på min Webspeed 2048/128
siden jul, og det har fungeret fint. Jeg bruger G711u(ALAW) som giver
den bedste samtalekvalitet, såvidt jeg ved. Jeg har en Sipura 2100 med
router og telefonadapter samlet. Den sørger også for at lave QOS.

Det fungerer som sagt fint, så jeg undrer mig noget over din udtalelse.

/niklas

Fra : Jens G

Dato : 13-04-06 07:57

On Wed, 12 Apr 2006 22:58:35 +0200, Niklas Petersen <spam@berta.dk>
wrote:

> [...]
>router og telefonadapter samlet. Den sørger også for at lave QOS.
>
>Det fungerer som sagt fint, så jeg undrer mig noget over din udtalelse.

Hvis din QOS kan finde ud af også at bremse de kontrolbeskeder der
sendes retur til afsender ved TCP download vil det virke godt nok. Så
vil TCP download bare blive voldsomt nedsat når du taler i telefonen,
men det vil nok være til at leve med for de fleste.

I det hele taget mener jeg dog at 128 up i forhold til 2048 down er
for lidt. Ikke kun til IP telefoni men også til normal brug.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : PØLLE

Dato : 13-04-06 08:10

Hej Jens G
> I det hele taget mener jeg dog at 128 up i forhold til 2048 down er

Kikker man på TDC's og mange andres hastigheder kan de ikke lide at komme
over 128 i up uden man skal købe en 'allerhelvedes' høj downloadhastighed,
som de mener berettiger til en høj regning. Dette 'fænomen' er især udpræget
af netleverandører, som selv leverer IP-tlf.
Man burde bombardere konkurrancestyrelsen med fænomenet, da mange
netleverandører har monopol i området.

PØLLE

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 08:45

"PØLLE" skriver:

> [...]
> som de mener berettiger til en høj regning. Dette 'fænomen' er især udpræget
> af netleverandører, som selv leverer IP-tlf.

Det er ikke (kun) IP telefoniens skyld.

Det er også for at der ikke kommer for mange servere og fildelinger med
meget trafik i de små hjem.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : PØLLE

Dato : 13-04-06 08:02

Hej Niklas
> [...]
> telefonadapter samlet. Den sørger også for at lave QOS.
>
> Det fungerer som sagt fint, så jeg undrer mig noget over din udtalelse.

Jeg har selv den samme adaptor, nemlig spa2100 og det samme Codec.
Jeg har rettet mig efter min leverandør, som anbefaler mindst 256 i upload,
derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge:
"Har du prøvet at uploade en masse samtidig med, at du taler telefon og så
spørge den person, som taler i den anden ende om der er kliklyde på linien"
????
Det er nemlig det, at de fleste enten bruger telefonen eller PC'en.

Svar udbedes, hvis du ikke har nogen problemer, så vil jeg nemlig sætte min
hastighed ned og købe is for overskudet.

PØLLE

Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-04-06 11:52

PØLLE wrote:
> [...]
> spørge den person, som taler i den anden ende om der er kliklyde på linien"
Nej, ærlig talt er 128 kbit ikke rigtigt værd at uploade med, så jeg
benytter kun linien til download.

Umiddelbart håndterer min router båndbredden ganske fint, men jeg har
dog oplevet at der kan være lidt hakken i min egen lyd(den anden ende
bemærker ikke noget), hvis jeg downloader fra flere steder fra på samme
tid, således at linien er maxet helt ud. Det virker dog som om problemet
er løst ved at benytte TBF istedet for CBQ som qos indstilling. Download
hastigheden bliver meget nedsat, når jeg snakker i telefonen (fra ca.
235 KB/s til under 100). Det er jeg dog fint tilfreds med, da jeg ikke
downloader ret meget eller snakker længe i telefon.

Jeg har iøvrigt nedgraderet min linie til 512/128 kbit/s til 279,-
istedet for 369,- - men har samme hastighed som før, indtil 1. oktober.
Det er jo også en slags penge, så jeg er fint tilfreds med TDCs tilbud

> Svar udbedes, hvis du ikke har nogen problemer, så vil jeg nemlig sætte min
> hastighed ned og købe is for overskudet.
Tja, det lyder som om dit brugsmønster adskiller sig en del fra mit, så
det er ikke sikkert det vil fungere tilfredsstillende hos dig. Men som
sagt, fungerer det fint hos mig.

/niklas

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-05-06 22:16

Jeg sprang også lige på deres seneste tilbud og skiftede min
512/128-forbindelse til 279,- ud med en 128/64-forbindelse (som dog kører
med 1024/128) til 149,- om måneden. frem til 1. oktober.
Det tilbud varede i øvrigt kun nogle få dage - nu er det blevet til en
hastighed på 512/128, når man vælger 128/64. Heldigt nok for dem af os, der
nåede at skifte inden.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-05-06 22:21

Anders Nielsen wrote:

>Heldigt nok for dem af os, der nåede at skifte inden.

Ja, jeg valgte også den langsomme hastighed 128/64turbo med 1024/128
fremfor min normale 384/128, men ikke så meget for hurtigere download, men
i stedet for at spare nogle penge hen over sommeren (så er der næsten råd
til en ekstra sommerbrandert ,-))

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 13-04-06 12:06

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> skrev

> [...]
> Du skal helt op på 1024/256 til 339 kr/md, for at IP-telefon kan virke
> stabilt, uden det er TDC egen IP-telefon, som de forøvrigt er for dyr med.

Sikke da noget vås, vi har en 512/128 forbindelse her i huset og det fungere
fint med IP telefoni fra Telsome.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : PØLLE

Dato : 13-04-06 13:18

> "PØLLE" <NoName@NoMail.com> skrev

> Sikke da noget vås, vi har en 512/128 forbindelse her i huset og det
> fungere fint med IP telefoni fra Telsome.

Kik her http://gratissip.dk/frontend/SamtaleCodecs under G711a, her har du
en uploadhastighed på 64kbit/s.
Bruger du en adaptor med QoS på upload (f.eks. Sipura 2100) altså mod den du
taler med,
så er det normalt, at man sætter "Maximum upload speed" = 80% - det kan du
læse på http://telsome.dk/SipuraSPA-2100.pdf side 16.
Her vises også, at der er 9 Kb tilbage, så skal der ikke være meget 'slinger
i valsen' på liniehastigheden, før den du taler med, brokker sig over, at
det klikker på linien, hvis din PC samtidig bruges på nettet. Det gør min,
mens konen kvidrer med veninderne i telefonen.

Det er derfor Telsome anbefaler mindst 256 Kb uploadhastighed - se
nedenstående fra Telsome

"Internetforbindelse skal minimum være:
Det absolut minimum skal være 256/128 kbit = 256 kbit download og 128 kbit
upload.
Dog anbefaler vi 512 kbit download og 256 kbit i upload, da vi ved f.eks.
Webspeed og StofaNet kan opleve at 256/128 ikke er nok.

Hvis man bruger internettet meget til download af større filer, samtidig med
en igangværende samtale, vil det være nødvendigt med 512/256 som hastighed.
"
-------------------------------
Årsagent til at du mener, det er noget vrøvl med min mening om 256 Kb i
upload eller højere, er nok det, at du ikke serfer på nettet samtidig med en
anden taler i telefon.

PØLLE

Fra : Kasper Eulert

Dato : 14-04-06 16:37

Fra : Kasper Eulert

Dato : 14-04-06 16:38

Test

Fra : Per Rønne

Dato : 14-04-06 16:56

Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

> Opgraderes til 2.048/128 kbit/s frem til 1. okt. 06 279 kr

»Frem til« - betyder det at den så nedgraderes til 512/128 igen per 1.
oktober?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens G

Dato : 14-04-06 18:04

On Fri, 14 Apr 2006 17:56:24 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>»Frem til« - betyder det at den så nedgraderes til 512/128 igen per 1.
>oktober?

Ja.

Fra TDC KabelTV:

Turbo på udvalgte hastigheder
Bestil en af følgende hastigheder og få sat farten op indtil 1.
oktober 2006:

128/64 kbit/s 8-dobles til 1.024/128 kbit/s
512/128 kbit/s 4-dobles til 2.048/128 kbit/s
Tilbuddet gælder til 11. juni 2006. Bemærk at hastighederne automatisk
sættes ned pr. 1. oktober 2006.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-04-06 18:15

Jens G <nospam051214@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
> 512/128 kbit/s 4-dobles til 2.048/128 kbit/s
> Tilbuddet gælder til 11. juni 2006. Bemærk at hastighederne automatisk

Der er jo så tale om gement - bondefangeri.

Jeg skal i hvert fald ikke have udskiftet min CyberCity adsl-forbindelse
med fast IP-adresse, IP-telefoni og 2048/512 Kib/s til 521 om måneden
til noget sådant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 15-04-06 09:30

> Der er jo så tale om gement - bondefangeri.

Det er da noget fis at fyre af. Vilkårene er skrevet klart og tydeligt - så
selv du burde kunne forstå dem. Det alene gør at der ikke kan være tale om
bondefangeri. Som om det ikke var nok så er det et tilbud uden den
bindingsperiode som ALLE udbydere ellers kører med, så du er på ingen måde
overhovedet bundet til produktet efter turbo'en udløber.

Der er vist tale om gement - TDC had fra din side. Ikke særligt flatterende
for dig.

> Jeg skal i hvert fald ikke have udskiftet min CyberCity adsl-forbindelse
> med fast IP-adresse, IP-telefoni og 2048/512 Kib/s til 521 om måneden
> til noget sådant.

Det er jo så helt og holdent op til dig - jeg ville heller aldrig udskifte
en 512kbit upstream med en 128kbit upstream, men derfor er tilbudet ganske
reelt og mere end fair alligevel.

mvh
/Kasper

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 11:26

Kasper Bergh <kazper@want-no-spam-own.web.id> wrote:

> [...]
> bindingsperiode som ALLE udbydere ellers kører med, så du er på ingen måde
> overhovedet bundet til produktet efter turbo'en udløber.

Men der er tale om et forsøg på at kapre kunder, der ikke er klare over
at hastigheden igen bliver nedsat. Når jeg reagerede på det, var det
fordi det der stod [»frem til«] var dobbelttydigt - det kunne jo også gå
2.048/128 kbit/s frem til 1. okt. 06« kunne også forstås på den måde, at
de naturligvis ikke kunne nå at opgradere alle på en gang - det kunne
være at man skulle vente til 1. oktober, før opgraderingen var
gennemført.

> Der er vist tale om gement - TDC had fra din side. Ikke særligt flatterende
> for dig.

TDC-had? Jeg er bare en internetkunde der går efter kvalitet og pris.
Hvor TDC er prisførende.

Men derimod virker det da som om du har en særlig aktie i TDC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars A. Hansen

Dato : 16-04-06 18:46

> Men derimod virker det da som om du har en særlig aktie i TDC.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Nej det virker som om han har læser og tænker logisk, som mange andre
desvære ikke gør. deriblandt dig selv.

hvis man tænker sig lidt om og læser hvad der står er det tydeligt for alle
normalt tænkende og tilstedeværende personer. vi kender jo alle til reklamer
og markedesføringsloven.
skal du lave en korrekt god reklame skal det være et godt tilbud og det skal
være tydeligt hvád der er tale, og stort set alle personerville se det som
om opgradere din frobindelse indtil den dato de har sat.

det er kun dem der vil tages i røven og dem der vil være sure der tænker som
du gøær, eller de ikke kender de danske sprog, så er de undskyldt, men
ellers så er der ikke noget galt i det tilbud de gier andet end at os med
højere forbindelser vi kan føle os snydt, fordi der ikke er er noget tilbud
til os.

men alt i alt er det det vist kun NAIVE og personer og folk der lever i en
anden verden der ville tyde tilbudet som du gør.

mvh
Lars A. Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-04-06 19:01

Lars A. Hansen <ywm@get2net.dk> wrote:

> men alt i alt er det det vist kun NAIVE og personer og folk der lever i en
> anden verden der ville tyde tilbudet som du gør.

Jeg var nu altså netop skeptisk, og ville under alle omstændigheder
først sikre mig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : _Alladin

Dato : 25-04-06 08:47

Jeg kan ikke helt følge alle jeres problemer.
Jeg har selv fået turbo på min forbindelse og det VIRKER.
For ca. et årstid side kørte de også turbo på den lille forbindelse, den
havde jeg på daværende tidspunkt. Det er da totalt fedt at få en højere
forbindelse i en periode.
(Smart salgsfidus af TDC når de nedgradrer igen, har man straks lyst til at
opgradere) og hvad så!!! de andre selvskaber bruger jo også reklame fiduser.
Her kan man mærke det i en periode og JEG har valgt at smile og være glad.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 11:21

_Alladin <a@ab.dk> wrote:

> [...]
> Her kan man mærke det i en periode og JEG har valgt at smile og være glad.

Min egen udbyder, CC, har nu aldrig »midlertidigt« sat hastigheden i
vejret. Når CC har ændret hastighed er det hidtil /altid/ sket
permanent, og til en højere hastighed til samme pris.

Det betyder faktisk at jeg betaler mindre end listeprisen for min
hastighed, 2M ned og 0,5M op, og med fast IP-adresse [det har alle] +
IP-telefoni med flat rate til fastnettelefoner inden for landets
grænser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-04-06 15:22

Per Rønne skrev:

>Det betyder faktisk at jeg betaler mindre end listeprisen for min
>hastighed,

Og det er en meget dårlig kundepolitik og gør at jeg aldrig ville
vælge CC som udbyder.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-04-06 15:28

On Tue, 25 Apr 2006 16:21:54 +0200, Kerim Ellentoft wrote:

> Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft

Ok nu er jeg nysgerrig, forklaring på navneskiftet? Eller er det
personligt

PS: Jeg husker dig fra webdesign grupperne for dine glimrende svar.

Sorry hvis jeg bliver offtopic nu ;)

--
Now Playing:
Axel Coon__Solar Patrol - Axel Coon - Third Base (Anthem Mix)

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 16:04

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Ok nu er jeg nysgerrig, forklaring på navneskiftet? Eller er det
> personligt

»Kerim« - konverteret til islam?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-04-06 16:47

Thomas Jespersen skrev:

>Ok nu er jeg nysgerrig, forklaring på navneskiftet? Eller er det
>personligt

Læs f.eks.
news:vq9l321157nhv6jdtfobrl4lpjgra4kotu@dtext.news.tele.dk eller
vi googlegroups,
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.religion/msg/139ae0e37de242c?hl=da

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 17:34

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.religion/msg/139ae0e37de242c?hl=da

Hvor jeg læser:

Fra: Knud Gert Ellentoft - se profilen
Dato: Ma. 10 Apr. 2006 19:54
E-mail: Knud Gert Ellentoft <ellent...@mail.tele.invalid>
Grupper: dk.videnskab.religion

> [...]
>
> Til bryllup og begravelse f.eks.
>
> Jeg begyndte at læse og interessere mig for islam p.gr.a. de
> famøse tegninger.
>
> Jo mere, jeg læste, herunder kritiske bøger, jo mere grebet blev
> jeg.
>
> Følte dybt i mit hjerte, at det var den rette vej (for mig og
> naturligvis for alle anre også).
>
> At sige, at jeg fik et kald er måske så meget sagt.
>
> Men jeg er blevet et helt andet menneske, som jeg også har nævnt
> tidligere.

> Det, der mest undrer mig, er at jeg kan føle sådan, på trods af

Hvordan ser du så på at Iran og Saudi Arabien rutinemæssigt hhv hænger
og halshugger homoseksuelle - selv teenagedrenge ;-(. Efter Muhameds
eksempel, som den fremgår af Hadith.

Men nu skal vi naturligvis ikke have en sådan debat i denne gruppe. Så:

FUT dk.livssyn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-04-06 20:18

Per Rønne skrev:

>Hvordan ser du så på at Iran og Saudi Arabien rutinemæssigt hhv hænger
>og halshugger homoseksuelle - selv teenagedrenge ;-(. Efter Muhameds
>eksempel, som den fremgår af Hadith.

Det er naturligvis ikke acceptabelt, men man må betragte
homosexualitet som en prøvelse fra Gud, som man må undertrykke.

>FUT dk.livssyn.

Følger ikke nogen af de to grupper, du har sat fut til.

Fra : AF

Dato : 25-04-06 22:48

Kerim Ellentoft skrev i

> Det er naturligvis ikke acceptabelt, men man må betragte
> homosexualitet som en prøvelse fra Gud, som man må undertrykke.

Så det er, efter din og muslimernes opfattelse, helt OK at hænge og
halshugge folk blot fordi de er homoseksuelle?

Jeg finder det langt mere formålstjenligt, dersom du og muslimerne gjorde en
ihærdig indsats for at stoppe den muslimske vold og terrorisme der foregår.
Stort set al terror forøves af muslimer og rettes mod tilfældige civile
mænd, kvinder og børn. - Finder du dette acceptabelt, nu da du er
konverteret til den religion der står bag alt dette?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-04-06 17:12

AF wrote:
> [...]
> tilfældige civile mænd, kvinder og børn. - Finder du dette acceptabelt,
> nu da du er konverteret til den religion der står bag alt dette?

han sagde det ikke var acceptabelt.

terrorism -> islam <> islam <=> terrorism

Fra : AF

Dato : 28-04-06 18:17

Martin Andersen skrev i news:44523ee1$0$46982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ ... ]
> han sagde det ikke var acceptabelt.

Så han siger altså at det hans tro og religion står for, ikke er acceptabelt

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-04-06 21:49

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Det er naturligvis ikke acceptabelt, men man må betragte
> homosexualitet som en prøvelse fra Gud, som man må undertrykke.

LOL!

Har vi virkelig nogen af den slags holdninger her i DK? :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 04:37

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> LOL!
>
> Har vi virkelig nogen af den slags holdninger her i DK? :)

I det islamiske miljø, ja, og husk her på at de nye i troen gerne er de
mest nidkære.

Indre Mission og Kristeligt Folkeparti har også [især: haft] problemer
med homoseksuelle, men de går dog ikke så vidt som til offentlige
piskninger med efterfølgende hængninger [Iran] eller halshugninger
[Saudi Arabien].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 07:30

> I det islamiske miljø, ja, og husk her på at de nye i troen gerne er de
> mest nidkære.

Det er vist ikke begrænset til det islamiske miljø. Det kan godt være, det
ikke er almindeligt andre steder i det danske samfund direkte at bruge
religiøse argumenter for, at homoseksualitet bør undertrykkes. Ikke desto
mindre er "svans" næppe et æresbegreb, og homoseksuelle mænd må - så vidt
jeg ved - stadig leve med risikoen for overfald på deres traditionelle
mødesteder uden for deres egne klubber. Det er selvfølgelig muligt, jeg bare
ikke følger godt nok med, men så vidt jeg ved, er det ikke specielt
muslimske eller kristne fundamentalister, der forfølger homoseksuelle.

Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 09:05

Boerge Rahbech Jensen <asdf@asdf.asd> wrote:

> Det er vist ikke begrænset til det islamiske miljø.

Det hverken antydede jeg, eller mente og mener jeg. Det er skam noget
ganske almindeligt forekommende.

> [...]
> jeg ved, er det ikke specielt muslimske eller kristne fundamentalister,

Det har mig bekendt i årtier ikke været almindeligt, i hvert fald ikke i
København, men selv en Klaus Bondam er gået offentligt ud med, at en del
islamiske indvandrere har en stærkt homofob adfærd.

Det var i øvrigt sådan noget der fik den homoseksuelle, hollandske
sociologiprofessor Pim Fortuyn til at starte sin /List Pim Fortuyn/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 09:24

> Det har mig bekendt i årtier ikke været almindeligt, i hvert fald ikke i
> København, men selv en Klaus Bondam er gået offentligt ud med, at en del
> islamiske indvandrere har en stærkt homofob adfærd.

Det kunne jo (i princippet) fortælle mere om Klaus Bondam end de faktiske
forhold. Hvor mange er "en del"? Er denne homofobiske adfærd mere udbredt
blandt muslimer end blandt etniske danskere eller kristne?

> Det var i øvrigt sådan noget der fik den homoseksuelle, hollandske
> sociologiprofessor Pim Fortuyn til at starte sin /List Pim Fortuyn/.

Det kunne jo være en reaktion på, at muslimerne har fortrængt de
homoseksuelle som pressens yndlingsminoritet.

Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 10:07

> [...]

> forhold. Hvor mange er "en del"? Er denne homofobiske adfærd mere udbredt
> blandt muslimer end blandt etniske danskere eller kristne?

Mig bekendt: ja.

> Det kunne jo være en reaktion på, at muslimerne har fortrængt de
> homoseksuelle som pressens yndlingsminoritet.

Har du glemt stenkastene mod Gay Pride Parade for nogle år siden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 10:47

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Mig bekendt: ja.

> Har du glemt stenkastene mod Gay Pride Parade for nogle år siden?

Det var jo både homoseksuelle og muslimer! Two birds with one stone!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 11:37

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Det var jo både homoseksuelle og muslimer! Two birds with one stone!

Det var muslimske stankastere mod homoseksuelle ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 13:06

> Har du glemt stenkastene mod Gay Pride Parade for nogle år siden?

Nej. Jeg har heller ikke glemt andre stenkast, hvor befolkningen blev belært
om, at det kun var nogle få urolige elementer, der stod bag. Det seneste
eksempel var angiveligt i aftes i Vollsmose. Samtidig opfatter jeg blot Gay
Pride Parade som et markedsføringsarrangement for at skabe opmærksomhed om
homoseksualitet. Egentlig synes jeg, det er synd for de homoseksuelle, at
deres seksualitet er fortrængt af et ønske om opmærksomhed.

Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 14:07

> [...]

> homoseksualitet. Egentlig synes jeg, det er synd for de homoseksuelle, at
> deres seksualitet er fortrængt af et ønske om opmærksomhed.

I betragtning af at der er henimod en kvart million bøsser og lesbiske
her i landet, må du nu indrømme at kun en ganske beskeden andel af disse
rent faktisk deltager i den årlige Gay Pride Parade, som jeg tror at jeg
har set en enkelt gang da jeg på cykel var gennem Nørrebrogade [vi måtte
alle holde ind til siden].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 15:02

> I betragtning af at der er henimod en kvart million bøsser og lesbiske
> her i landet, må du nu indrømme at kun en ganske beskeden andel af disse
> rent faktisk deltager i den årlige Gay Pride Parade, (.....)

Naturligvis. Det er da derfor, jeg synes, det er synd for dem, at disse
mange homoseksuelle skal identificeres med Gay Pride Parade. Endnu værre er
det, at især Gay Pride Parade rejser tvivl om, hvor mange af dem, der kalder
sig homoseksuelle, der gør det som et oprør mod deres forældre eller forarge
mere end fordi de er mere seksuelt tiltrukket af deres eget køn end vi
heteroseksuelle er.

Børge

Fra : Bæ9

Dato : 29-04-06 18:48

Per Rønne wrote:

> [...]
> rent faktisk deltager i den årlige Gay Pride Parade, som jeg tror at jeg
> har set en enkelt gang da jeg på cykel var gennem Nørrebrogade [vi måtte

det var da uhyrligt!!

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 19:16

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> det var da uhyrligt!!

Hvorfor dog det? Det var da reelt ikke andet end et karnevalsoptog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 29-04-06 21:50

Per Rønne wrote:

> Hvorfor dog det? Det var da reelt ikke andet end et karnevalsoptog.

Nå, men det var da godt!

Fra : Bæ9

Dato : 29-04-06 18:47

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> [...]
> homoseksualitet. Egentlig synes jeg, det er synd for de homoseksuelle, at
> deres seksualitet er fortrængt af et ønske om opmærksomhed.

sådan har skabsbøsserne det vist ikke

Fra : Bæ9

Dato : 29-04-06 11:26

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> LOL!
>
> Har vi virkelig nogen af den slags holdninger her i DK? :)

hmmmm - hvor lang tid har du været i denne ng?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 11:31

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> hmmmm - hvor lang tid har du været i denne ng?

hvis du mener kristendomskruppen, så - meget kort.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Bæ9

Dato : 29-04-06 18:44

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> hvis du mener kristendomskruppen, så - meget kort.

nå, men krotspil, kaffedrikning, dans og homosekxualitet erilde set på
dissse kanter.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 19:11

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> nå, men krotspil, kaffedrikning, dans og homosekxualitet erilde set på
> dissse kanter.

OK ;)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Vidal

Dato : 29-04-06 23:05

Bæ9 wrote:

> nå, men krotspil, [...] erilde set på
> dissse kanter.

Ja, hold straks op med det krotspilleri. Eller
skrub over i en anden gruppe, hvis du insisterer
på at blive ved.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 30-04-06 08:46

Vidal wrote:

> Ja, hold straks op med det krotspilleri. Eller
> skrub over i en anden gruppe, hvis du insisterer
> på at blive ved.

jamen, jeg kan jo ikke skruppe af hvis jeg skal blive ved.........

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 16:04

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Og det er en meget dårlig kundepolitik og gør at jeg aldrig ville
> vælge CC som udbyder.

Det er i hvert fald en kundepolitik, der gør at kunderne ikke skifter,
hvis de har CC som udbyder. Og alternetivet er en dyrere pris for et
dårligere produkt.

For CC såvel som for andre udbyder gør det, at omkostningerne minimeres.
Der er jo ekstre udgifter når folk skifter udbyder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-04-06 16:45

Per Rønne skrev:

>Det er i hvert fald en kundepolitik, der gør at kunderne ikke skifter,
>hvis de har CC som udbyder. Og alternetivet er en dyrere pris for et
>dårligere produkt.

Muligvis får det nogle til at blive, men samtidig får så også
nogle nye kunder til at holde sig væk, hvis de kender til CCs
prispolitik.

Hvis man vil forkæle trofaste kunder, så må man finde en måde at
gøre det på og lade denne prispolitik være officiel.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 17:34

> [...]

> Hvis man vil forkæle trofaste kunder, så må man finde en måde at
> gøre det på og lade denne prispolitik være officiel.

Det er skam den måde Berlingske Tidende gør det med »kernekunder«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 03-05-06 10:08

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> Så han siger altså at det hans tro og religion står for, ikke er
> acceptabelt

Det ville ikke give mening, vel?

Alterntivt er at hans tro og religion ikke står for de ting du mener
den står for. Det ville selvfølgelig betyde at han selv bedre ved
hvad han selv tror på, end du gør.

Og det ville igen betyde at det ville være være nødvendigt for dig at
lytte til hvad han selv siger, før du fordømmer hans tro. I stedet
for blot at kommentere ud fra dine eksisterende fordomme.

Nej det ville være alt for besværligt. Dialog kræver arbejde, og man
risikerer at få rykket ved nogle forudfattede meninger, hvilket er
enormt irriterende for det betyder at man ikke altid har ret.

Alle kristne går ind for menneskeofringer, hekseafbrændinger, og er
indædte modstandere af enhver form for nydelse udover glæden over at
Jesus ofrede sig for vores skyld.

Hvis du ikke ubetinger går ind for alle disse ting, så er du i mod de
ting din egen tro og religion står for.

Ah, det er så meget lettere på denne måde!