Magthavernes sabotage af websteder
Fra : Mr John Doe

Dato : 10-04-06 22:00

Hej
Hvad kan vi gøre ved at magthaverne saboterer vores websteder og
lukker dem når de ikke kan lide at vi afslører deres kriminalitet og
forbrydelser. Nu hørte vi igen i TV (men der er masser af daglige
tilfælde), at en skide politichef ville have lukket "kronborglisten"
for de skrev om kommunens forbrydelser og magtovergreb.

Foreningen "oprør" har også fået deres lukket fordi de
frihedsbevægelser som de støttede blev kaldt terrorbevægelser af
magthaverne.

kafka.dk er også jaget af disse kriminelle og den stakkels mand bliver
overhældt med bøder og anden chikane.

Læren må være at man ikke kan have et DK domæne og at man ikke skal
hoste hos en dansk hostingudbyder. Men hvad skal man så - hvilke
TLD'er køres efter princippet om at nettet er frit ?
og hvor og hvordan skal man hoste et site som absolut ikke kan lukkes
og hvor de kriminelle magthavere ikke kan finde vedkommendet bag,
altså fuldkommen anonym hosting og anonym FTP login mv. ?

Nogen gode forslag til hvor og hvordan man kan have et site kørende
med alle magthaverne forbrydelser og hvor deres kriminalitet mod os
borgere kan afsløres og vi kan diskutere hævnmuligheder ?

Hilsen John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-06 23:26

Mr John Doe skrev:

> Hvad kan vi gøre ved at magthaverne saboterer vores websteder

Til at starte med kan vi finde den rigtige debatgruppe at
diskutere det i. Jeg vil foreslå <news:dk.konspiration>.

--
Bertel

Fra : Svend

Dato : 11-04-06 06:06

Bertel Lund Hansen wrote:

> Til at starte med kan vi finde den rigtige debatgruppe at
> diskutere det i. Jeg vil foreslå <news:dk.konspiration>.

Men Bertel,

Vil det ikke passe bedre over i d.e.i.webhotel (for den del der ikke
omhandler konspiration)

--
Svend

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-04-06 07:01

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Vil det ikke passe bedre over i d.e.i.webhotel (for den del der ikke
> omhandler konspiration)

Du er stadig gået forkert.

--
Allan Joergensen

"We've heard that we may find it rather interesting.." - Picard

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-04-06 09:04

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev:

> Til at starte med kan vi finde den rigtige debatgruppe at
> diskutere det i. Jeg vil foreslå <news:dk.konspiration>.

Nu er John Doe så desværre ikke så langt ude som man skulle tro.

Bla. har der været en uberrrtiget lukning af bizar.dk hvor indehaveren
af siden blev udhæng for børnepornografi.

Og senest er der nedenstående:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3964176

Gruppevalget er et eller andet sted heller ikke helt forkert, da
udbyderne også har et ansvar i disse sager, da de som klart
udgangspunkt ikke skal nedlukke sider uden dommerkendelse. Der er jo
netop en grund til, at der i Grundloven står, at der er ytringsfrihed
under ansvar for domstolene. Politiet er som bekendt ikke en del af den
dømmende magt og må ikke blande sig i den dømmende magts arbejde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 10:48

Morten Bjergstrøm skriver:

> [...]
> under ansvar for domstolene. Politiet er som bekendt ikke en del af den
> dømmende magt og må ikke blande sig i den dømmende magts arbejde.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 11:01

Morten Bjergstrøm skrev:

> Gruppevalget er et eller andet sted heller ikke helt forkert

Jo. Hvis der skal diskuteres seriøst, må det være dk.politik
eller dk.videnskab.jura.

--
Bertel

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-04-06 21:26

Hej

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Til at starte med kan vi finde den rigtige debatgruppe at
>diskutere det i. Jeg vil foreslå <news:dk.konspiration>.

Hm :) Ja ja, men nu er det jo ikke helt ved siden af hvad John skriver,
vi set stadig at politiet tiltager sig mere og mere 'magt' som de ikke
har beføjelser til !.

Og hvis man ellers følger bare lidt med i medierne, vil man kunne læse
at dette med at de kommer busende og vil lukke folks hjemmeside hvis de
er er bare det mindste kritiske over for diverse myndigheder, er ved at
høre til dagens orden.

De seneste dage har der været indslag i TV2 (Lorry) om netop dette med
Kronborglisten, og sagen er nu rejst på 'regeringsplan', bla., skal
Statsministeren i den næste 'spørgetid' forklare sig omkring dette.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 21:33

Ole Rasmussen skrev:

> Hm :) Ja ja, men nu er det jo ikke helt ved siden af hvad John skriver

Nej. Det er bare gruppen der er forkert.

Det er jo heller ikke forkert at 2 + 2 = 4, men det hører heller
ikke hjemme her.

--
Bertel

Fra : Asboe

Dato : 12-04-06 06:57

Bertel Lund Hansen skrev i
<443c1243$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

>Nej. Det er bare gruppen der er forkert.

Prøv at læs fundsatsen for denne gruppe:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere

Så vil du se at det er relevant for denne gruppe!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-06 07:32

Asboe skrev:

> Så vil du se at det er relevant for denne gruppe!

Hvordan kan du få politiets handlinger til at være relevante i en
gruppe der er beregnet til at diskutere kvaliteten af udbydernes
tjenester? Jeg kan ikke, og fundatsen som jeg nok har læst flere
gange end dig, omtaler ikke sådanne eksempler.

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.udbydere>,<news:dk.admin.netikette>
Fut til: <news:dk.admin.netikette>
Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

--
Bertel

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-04-06 09:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> tjenester? Jeg kan ikke, og fundatsen som jeg nok har læst flere
> gange end dig, omtaler ikke sådanne eksempler.

Beklager, men denne gang har du måske læst, uden at *forstå*.

Læs: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere

=== citat ===
Formålet med gruppen dk.edb.internet.udbydere er at stille
et forum til rådighed, hvor man kan diskutere positive og
negative erfaringer med Internetudbyderne, de til rådighed
værende ydelser og de udbyderafhængige forskelle mellem
disse.
=== citat slut ===

"Positive og negative erfaringer med Internetudbyderne" --> der
accepterer Politiets henvendelser i stedet for at kræve en dommers
vurdering.

"Udbyderafhængige forskelle mellem disse" --> Nok ikke alle, der lader
sig nøje med at Politiet selv begynder at dømme.

Hvis du mangler et kursus i tredelingen af magten og generelle juridiske
begreber, så henvises til jura-gruppen.

Så, hvorom alting er, så *kan* det sagtens være on-topic.

> Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.udbydere>,<news:dk.admin.netikette>
> Fut til: <news:dk.admin.netikette>
> Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

Jeg sætter ny follow up til news:dk.edb.internet.udbydere da sagen *er*
principiel.

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-04-06 09:30

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> Så, hvorom alting er, så *kan* det sagtens være on-topic.

Handler hele debatten ikke om lukning af et website hos en *webhotel*
udbyder?

--
Allan Joergensen

"And there was much rejoicing." "Yay. Yay."

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-04-06 09:38

Allan Joergensen wrote:

> Handler hele debatten ikke om lukning af et website hos en *webhotel*
> udbyder?

Tendensen er jo klar. Hvis først webhotellerne begynder at acceptere den
nye trend, så følger udbyderne efter. Resten kan synes som
"fluekn*pperi" i forhold til individets frihed.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 09:41

Henrik Vestergaard skriver:

> Tendensen er jo klar. Hvis først webhotellerne

Webhoteller har sin egen undergruppe.... og er dermed off topic her.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.webhotel

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-04-06 10:44

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
>
> "Udbyderafhængige forskelle mellem disse" --> Nok ikke alle, der lader
> sig nøje med at Politiet selv begynder at dømme.

Jeg er meget enig, en ISP der er så svag i knæerne, at han lader politiet
censurere hans kunders websites, eller udleverer data fra kundernes
mailhotel til politiet, er bestemt en meget dårlig ISP, og det må vel
siges at være udvekling af erfaringer, at oplyse om, at der er ISP'er,
som ikke kræver dommerkendelser når, politiet henvender sig til dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 10:59

Niels Riis Ebbesen skriver:

> Jeg er meget enig, en ISP

ISP = Internet Service Provider, eller den der leverer forbindelsen til
internet.

Det drejer sig om webhoteller - som har en decideret undergruppe.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-04-06 11:12

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2006-04-12:
> Niels Riis Ebbesen skriver:

> ISP = Internet Service Provider, eller den der leverer forbindelsen til
> internet.
>
> Det drejer sig om webhoteller - som har en decideret undergruppe.

<humor>
Lalalala, vi kan ikke høre dig, lalalala
</humor>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 07:45

Asboe skriver:

> Prøv at læs fundsatsen for denne gruppe:
> http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere
>
> Så vil du se at det er relevant for denne gruppe!

3. Fundats:
[...]
Jeg læser ikke noget om et forum, hvor man kan "diskutere
hævnmuligheder" !

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-04-06 09:11

> PÅ en webserver.

Problemstillingen gælder også udbyderne der på tvivlsomt grundlag
udhænger tilfældige personer for børnepornografi - det er indtil videre
sket mindst én gang.

> Læs sidste linje igen.

Hvorfor læser du ikke hele indlægget?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 09:32

Morten Bjergstrøm skriver:

> Problemstillingen gælder også udbyderne der på tvivlsomt grundlag
> udhænger tilfældige personer for børnepornografi - det er indtil videre
> sket mindst én gang.

Foreningen "oprør", kronborglisten, eller kafka.dk ?

De et det der bliver nævn i første indlæg.

> Hvorfor læser du ikke hele indlægget?

Det er netop det jeg gør.

Der spørges efter, hvor man kan få hostet sine sider, uden at få den
lukket - altså webhosting.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-04-06 10:46

> Foreningen "oprør", kronborglisten, eller kafka.dk ?
>
> De et det der bliver nævn i første indlæg.

Tråde udvikler sig og bizar.dk er samme problemstilling. Nemlig at
politiet får lukket hjemmesider ned uden at have det fornødne grundlag
for at gøre det nemlig en dommerkendelse.

Men der er vist ikke den store grund til, at vi bliver ved med at køre
rundt i den her - vi bliver nok ikke helt enige

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 10:46

Morten Bjergstrøm skriver:

> Tråde udvikler sig og bizar.dk er samme problemstilling. Nemlig at
> politiet får lukket hjemmesider ned uden at have det fornødne grundlag
> for at gøre det nemlig en dommerkendelse.

Hvilket har med webhosting at gøre, som hører til i undergruppen.

Korrekt ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 13-04-06 11:01

Klaus D. Mikkelsen skriblede:

> Hvilket har med webhosting at gøre, som hører til i undergruppen.

Nu er dine indlæg vist det man vil kalde noget
træls pladder at læse.
Har du ikke noget nyt at bibringe debatten, så
er det oftest bedre at tie.

Fut

--
Lars Fragstrup

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-04-06 14:58

> Hvilket har med webhosting at gøre, som hører til i undergruppen.
>
> Korrekt ?

Nej siderne i børnepornofilteret bliver puttet i et DNS-filter hos de
danske udbydere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-04-06 13:18

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> Det drejer sig om webhoteller - som har en decideret undergruppe.

Problemstillingen drejer sig desværre ikke kun om webhoteller men også
om udbyderne, hvor alle de store benytter sig af det noget tvivlsomme
"børneporno"-filter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 14:02

Morten Bjergstrøm skriver:

> Problemstillingen drejer sig desværre ikke kun om webhoteller men også
> om udbyderne, hvor alle de store benytter sig af det noget tvivlsomme
> "børneporno"-filter.

Vær lige sød og læs førse indlæg igen.

Hvad drejer det sig om ???

Altså ud over "hævn"

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Asboe

Dato : 12-04-06 15:38

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 15:57

Asboe skriver:

> Jeg læser det første indlæg, som en forespørgsel på, hvordan man kan
> opretholde annonymiteten og bibeholde åbenheden og ytringsfriheden ved
> Internettet.

PÅ en webserver.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-04-06 09:09

> Vær lige sød og læs førse indlæg igen.
>
> Hvad drejer det sig om ???
>
> Altså ud over "hævn"

Du læser jo udelukkende indlæggets sidste linie.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 07:01

Mr John Doe skriver:

> Hilsen John

Selvom man er skitzofren kan der godt være nogle efter en.....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Søren

Dato : 11-04-06 13:27

> Selvom man er skitzofren kan der godt være nogle efter en.....
>

> Klaus

Du mener vel paranoid og ikke skizofren?

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 14:18

"Søren" skriver:

> Du mener vel paranoid og ikke skizofren?

Hvem, mig ???

Nul det må være en anden, der er nogle efter mig.

(ja, du har ret

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-04-06 20:41

Mr John Doe used his keyboard to write :
> hvor og hvordan skal man hoste et site som absolut ikke kan lukkes
> og hvor de kriminelle magthavere ikke kan finde vedkommendet bag,
> altså fuldkommen anonym hosting og anonym FTP login mv. ?

Det kan kun lade sig gøre på en måde: localhost, klip netkablet. Så er
du fuldstændig umulig at spore :)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Mr John Doe

Dato : 12-04-06 11:16

Du er da vidst en gammel tosse som hverken kan læse/forstå
gruppereglerne eller hvad der sker i samfundet omkring. Du er fandens
farlig for demokratiet, grundloven og menneskerettighederne.

Vores problematik om at både webhostingfirmaer og hostmastere lukker
for tjenester som er betalt af ham der bliver lukket, hører i
særdeleshed til i denne NG.

For som bruger må man dele erfaring med disse webhostingfirmaer, så man
kan undgå at bruge dem som leger 007 sammen med vildfarne
politidirektører som forsøger at misbruge deres magt.

Nette SKAL forblive frit og man SKAL kunne ytre sig mod magthaverne.
Hvis du gamle fjols, ikke ved hvad magtmisbrug er, så skulle du have
set udsendelsen igår om Bush.

Magthaverne i DK er ved at ødelægge vores land og tilegne sig
fuldkommen magt under falsk dække af, at det handler om
terrorbeskyttelse. Der er ingen terrorrisiko i DK og den er i hvert
tilfælde ikke større efter 9/11 end den var før. Der vil altid være
bonbemænd osv., i gamle dage var det telefonbokse osv. Men vi borgere
skal IKKE acceptere at alt vores kommunikation aflyttes og at vi ikke
må skrive om magthavernes forbrydelser på vores websites. KÆMP IMOD
DETTE, KÆRE MEDBORGER !

Har nogen iøvrigt oplysninger om, eller erfaring med at DK-hostmaster
lukker sites uden dommerkendelse ?
Eller er problemet kun relateret til webhostingfirmaer, webhoteller
osv. ?

Hilsen John

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 12-04-06 12:00

Mr John Doe skriblede:
> Du er da vidst en gammel tosse som hverken kan læse/forstå
> gruppereglerne eller hvad der sker i samfundet omkring. Du er fandens
> farlig for demokratiet, grundloven og menneskerettighederne.

Hvem er det du kalder en gammel tosse?

For at få det fulde udbytte af en debat ville
det være ønskeligt at du satte dig ind i den
måde man laver svar på i newsgroups:

Fut etiketten

--
Lars Fragstrup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 12:35

Mr John Doe skriver:

> Du er da vidst en gammel tosse som hverken kan læse/forstå
> gruppereglerne eller hvad der sker i samfundet omkring. Du er fandens
> farlig for demokratiet, grundloven og menneskerettighederne.

Er det dig selv du omtaler ???

> Vores problematik om at både webhostingfirmaer og hostmastere lukker
> for tjenester som er betalt af ham der bliver lukket, hører i
> særdeleshed til i denne NG.

Nej, da webhosting har sin egen undergruppe, er det off topic her

> For som bruger må man dele erfaring med disse webhostingfirmaer, så man
> kan undgå at bruge dem som leger 007 sammen med vildfarne
> politidirektører som forsøger at misbruge deres magt.

I en gruppe om webhosting - måske, ikke her.

> Nette SKAL forblive frit og man SKAL kunne ytre sig mod magthaverne.
> Hvis du gamle fjols, ikke ved hvad magtmisbrug er, så skulle du have
> set udsendelsen igår om Bush.

Farenheit 9-11 er en sjov spillefilm......

> Magthaverne i DK er ved at ødelægge vores land og tilegne sig
> fuldkommen magt under falsk dække af, at det handler om
> terrorbeskyttelse.

Og ?

De mås ku da læse, alt det de har lyst til og vil de tappe min telefon,
så værsgod. Så kan de høre tale om min knægt til bedsteforældrene - lad
mig gætte, det bliver de hurtigt trætte af.

Men husk, Echelon er det uanset om den danske regering vil det eller
ej.......

Klaus
--
Selvom man er paranoid kan der godt være nogle efter een.