Q: Hastighed StofaNet
Fra : ølkusken

Dato : 02-04-06 16:54

Jeg har i øjeblikket 4Mbit forbindelse, men overvejer at skifte til 1Mbit.
Kan man som normal internetbruger mærke/se forskel ?
Har det inflydelse at jeg har en gammel laaaaaaangsom pc ?
Det er en (S)compaq Pressario (16 GB HD - 128 MB ram) kører med XP, så det
går "pænt" langsomt....
Beskeden: "Windows virtual memory too low" popper op flere gange end
pornosiderne

På forhånd tak

Jesper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-04-06 17:06

> Jeg har i øjeblikket 4Mbit forbindelse, men overvejer at skifte til 1Mbit.
> Kan man som normal internetbruger mærke/se forskel ?

Ved surf, nej - ved større downloads måske en smule, men spørgsmålet er
om din PC overhovedet kan udnytte de 4 Mbit..

--
Michael

Fra : ølkusken

Dato : 02-04-06 17:11

> Ved surf, nej - ved større downloads måske en smule, men spørgsmålet er om
> din PC overhovedet kan udnytte de 4 Mbit..
>
> --
> Michael

Det kunne jeg heller ikke forestille mig. Har kæmpet længe med min
tålmodighed
Men hellere en ny maskine end opgradering af ram o. lign....

Tak for dit svar.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-06 17:16

"ølkusken" skriver:

> Jeg har i øjeblikket 4Mbit forbindelse, men overvejer at skifte til 1Mbit.
> Kan man som normal internetbruger mærke/se forskel ?

Nej

> Har det inflydelse at jeg har en gammel laaaaaaangsom pc ?
> Det er en (S)compaq Pressario (16 GB HD - 128 MB ram) kører med XP, så det
> går "pænt" langsomt....

Så vil du næsten kunne klare dig med en 256kbit linje.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-06 18:28

"ølkusken" <you@cant.mail.me> wrote in message
> Jeg har i øjeblikket 4Mbit forbindelse, men overvejer at skifte til 1Mbit.
> Kan man som normal internetbruger mærke/se forskel ?

tjaa, ikke med nedestående

> Har det inflydelse at jeg har en gammel laaaaaaangsom pc ?
> Det er en (S)compaq Pressario (16 GB HD - 128 MB ram) kører med XP, så det
> går "pænt" langsomt....

Kan anbefale dig at invistere i nogle flere ram...... De er pænt billige, og
det er nok det bedste sted at invistere især i dit sted. XP med 128Mb ram
gør den usansynlig langsom UANSET hvor hutig processoren er.

XP vil sikkert køre Okay med 256Mb ram og alt viruelt gejl i XP slået fra..
ellers kør med windows 98.

> Beskeden: "Windows virtual memory too low" popper op flere gange end
> pornosiderne

Den besked kan nu også komme med 1GB ram som jeg har... især hvis jeg kører
et bestemt program

Fra : ShutEye

Dato : 02-04-06 19:56

klip
> Kan anbefale dig at invistere i nogle flere ram...... De er pænt billige, og
> det er nok det bedste sted at invistere især i dit sted. XP med 128Mb ram
> gør den usansynlig langsom UANSET hvor hutig processoren er.

Med en 16G HD må maskinen være ~400MHz (et gæt fra min side), det kan da ikke betale sig
at smide NOGET i den.

> XP vil sikkert køre Okay med 256Mb ram og alt viruelt gejl i XP slået fra..
> ellers kør med windows 98.

Windows XP skal helst have 384MB eller mere for at køre ok, og at foreslå win98 som noget
man kan bruge på nettet i dag ... digitalt selvmord :)

> Den besked kan nu også komme med 1GB ram som jeg har... især hvis jeg kører et bestemt
> program

Problemer kan man altid lave :þ

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-06 10:36

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> og at
> foreslå win98 som noget man kan bruge på nettet i dag ... digitalt
> selvmord :)

Min og andres erfaringer fortæller ellers, at win98 nok er det mest stabile
og bedste OS, Microsoft hidtil har strikket sammen. Så dit postulat må stå
for egen regning.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-04-06 12:35

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> enriched usenet with:

> Min og andres erfaringer fortæller ellers, at win98 nok er det mest
> stabile og bedste OS, Microsoft hidtil har strikket sammen. Så dit
> postulat må stå for egen regning.

Du har tydeligvis aldrig prøvet at køre netværk via USB på en Win98-
maskine.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : jorgen k

Dato : 04-04-06 13:03

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> enriched usenet with:

> Du har tydeligvis aldrig prøvet at køre netværk via USB på en Win98-
> maskine.

kender ikke mange der har holdt ved usb netværk.
De er alle stormet skringende bort uanset oz.

Jørgen K.

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-06 13:29

Lars Kyndi Laursen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du har tydeligvis aldrig prøvet at køre netværk via USB på en Win98-
> maskine.

Nej, men 98 var heller ikke født med usb.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-06 16:00

Peter T. skrev:

>Nej, men 98 var heller ikke født med usb.

Jo!

Win 95 var ikke.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-06 18:45

Knud Gert Ellentoft udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jo!
>
> Win 95 var ikke.

Ahhr der fik du mig.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Kaare

Dato : 02-04-06 20:13

"ølkusken" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> Jeg har i øjeblikket 4Mbit forbindelse, men overvejer at skifte til 1Mbit.
> Kan man som normal internetbruger mærke/se forskel ?

Du kan som regel ikke mærke det store forskel i surf - kun på bestemte
sider. Når du downloader vil du selvfølgelig kunne mærke en del forskel. :)

> Har det inflydelse at jeg har en gammel laaaaaaangsom pc ?

Hvis din PC er langsom, er det især surf der er påvirket. Jeg tror ikke du
kan mærke forskel på surf på en 4 Mbit/s og en 1 Mbit/s.

> Det er en (S)compaq Pressario (16 GB HD - 128 MB ram) kører med XP, så det
> går "pænt" langsomt....
> Beskeden: "Windows virtual memory too low" popper op flere gange end
> pornosiderne

Hvad står din virtuelle hukommelse til?

(Højreklik på "denne computer", vælg egenskaber, vælg fanebladet avanceret,
vælg indstillinger for ydeevne, vælg fanebladet avanceret og kig under
virtuel hukommelse)

Jeg vil anbefale dig med din konfiguration at afsætte 1024 MB. vil anbefale
dig at ændre opsætningen til en brugerdefineret størrelse, hvor begge
værdier (både fra start, og max tilladt) er sat til de 1024 MB. Husk at
trykke på knappen definer inden du siger ok.

Om ikke andet burde din maskine stoppe med de fejlmeddelelser, og måske køre
lidt mere stabilt. Men da din harddisk typisk også er af en sløvere model
end de mere "moderne", bør du nok sørge for at fjerne unødvendige ting fra
disken, og derefter defragmentere indholdet. De to ting kan nogle gange
hjælpe mere end man troede muligt... hvis du selvfølgelig ikke allerede gør
det, eller har gjort det. :)

/Kaare