fejl i firefox
Fra : Per H

Dato : 28-05-06 00:24

på denne side nederst er overskrift og tekst oven i hinanden, jeg
benytter den nyeste firefox.

er det også sådan hos andre med firefox?

http://www.boerneavisen.dk/

i avant ser det normalt ud.

Vh Per

Fra : Anders Lund

Dato : 28-05-06 00:42

Per H wrote:
> på denne side nederst er overskrift og tekst oven i hinanden, jeg
> benytter den nyeste firefox.
>
> er det også sådan hos andre med firefox?
>
> http://www.boerneavisen.dk/

Jep. Det skyldes sikkert fejl i HTML koden (er det oftes) - jeg er dog
ikke den store HTML haj, så det er der andre som må svare på.

En tur igennem W3Cs HTML validator er heller ikke et for kønt syn.

/Anders

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-05-06 01:31

Per H <phbyg@privat.dk> posting:

>på denne side nederst er overskrift og tekst oven i hinanden, jeg
>benytter den nyeste firefox.
>
>er det også sådan hos andre med firefox?

Ja. Det står dog ganske fint i Opera.

>http://www.boerneavisen.dk/

De benytter en noget speciel måde at lave overskrifter på!
Først sættes de problematiske overskrifter ind i en span(!), fx
barn i verden sulter</a></span>

Og dernæst definerer de via css, denne skal antage form som et
blok-level-element (display: block;). Gad vide hvorfor de ikke bare
bruger Hx? For det første er det det rette logiske element, og for
det andet er det netop block-level per standard (modsat span).

Hvis jeg ikke har overset noget (eller glemt alt om CSS mv med 3-4
års fravær), vil jeg mene, FF fejler her. Jeg gider dog ikke gå al
koden igennem :)

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-06 05:15

Per H skrev:

> på denne side nederst er overskrift og tekst oven i hinanden, jeg
> benytter den nyeste firefox.

> er det også sådan hos andre med firefox?

Ja. Siden sætter rekord med 296 fejl i W3's validator. Med så
mange fejl kan det sagtens ske at en fornuftig browser går galt i
byen når den skal prøve at sætte siden rigtigt op.

> i avant ser det normalt ud.

Uanset om du har forstand på HTML eller ej, så prøv at køre
problematiske sider gennem denne her validator:

   http://validator.w3.org/

Hvis der dukker 'mange' fejl op, skal man ikke bebrejde en eller
anden browser at siden ser forkert ud.

Hvis der ingen fejl er, kan den dog også godt se forskellig ud,
men så er chancen for ubrugelige sider væsentligt mindre.

Hvis du gerne vil have forskellige browsere, så er Opera en anden
gratis mulighed.

--
Bertel

Fra : gil

Dato : 28-05-06 09:15

En tur gennem http://validator.w3.org giver ekstremt mange fejl.

--
gil

Fra : BuFFerz

Dato : 26-06-06 11:09

Så skulle du prøve at se http://smsland.dk/ i FireFox !

Fra : BJ Denmark

Dato : 26-06-06 13:29

BuFFerz wrote:
> Så skulle du prøve at se http://smsland.dk/ i FireFox !

LOL prøv at køre den igennem http.//validator.w3.org/

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.