Firefox og java
Fra : Per H

Dato : 27-05-06 20:43

Hej.
Jeg har netop instaleret Firefox, men når jeg skal ind på min bank
kører den først noget jave ind som tager tid. Det gjorde min "Avent
browser" ikke. Hvorfor gør den det?

Kan jeg undgå det?

I firefox viser den ikke om der er nye mails. Hvorfor ikke det?

jeg benytter i forvejen Tunderbird til mail.

Ellers syndtes jeg at den arbejder ret hurtigt, men hvad er der ellers
af fordele?

Vh Per

Fra : Anders Lund

Dato : 28-05-06 00:28

Per H wrote:
> Jeg har netop instaleret Firefox, men når jeg skal ind på min bank
> kører den først noget jave ind som tager tid. Det gjorde min "Avent
> browser" ikke. Hvorfor gør den det?

Måske fordi den i Avent browser, bruger IE, som måske har brugt
Microsoft Virtual Machine i stedet for Java. Sun Java er længere tid om
at starte op.

> Kan jeg undgå det?

Jeg ved ikke om du kan få Firefox til at bruge Microsoft Virutal
Machine. Jeg har ikke undersøgt det, da jeg ikke ønsker dette.

> I firefox viser den ikke om der er nye mails. Hvorfor ikke det?

Firefox er en Internet browser, ikke en mail klient. Hvor skulle den
vise om der var nye mails?

> jeg benytter i forvejen Tunderbird til mail.

Så er det vel Thunderbird som skulle vise at der var kommet nye mails?

/Anders

Fra : Per H

Dato : 28-05-06 00:43

On Sun, 28 May 2006 01:28:29 +0200, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> skrev:

>Firefox er en Internet browser, ikke en mail klient. Hvor skulle den
>vise om der var nye mails?

under funktioner, står der at der "læs post" og "ny besked"

>Så er det vel Thunderbird som skulle vise at der var kommet nye mails?

også der ja.
Vh Per

Fra : gil

Dato : 28-05-06 09:13

Per H skrev:

> under funktioner, står der at der "læs post" og "ny besked"

Dette er link's til Thunderbird. Hvis Thunderbird ikke kører og du
trykker på 'Læs post' vil Thunderbird starte. Trykker du 'Ny besked'
starter Thunderbird et nyt brev op.

--
gil

Fra : Per H

Dato : 28-05-06 09:39

On Sun, 28 May 2006 10:13:10 +0200, gil <gil@obyon.com> skrev:

>Dette er link's til Thunderbird. Hvis Thunderbird ikke kører og du
>trykker på 'Læs post' vil Thunderbird starte. Trykker du 'Ny besked'
>starter Thunderbird et nyt brev op.

præsis. men det undrer mig bare at der står at der er 0 mails, selvom
der er det i TB.

Vh Per