FireFox: sætte filer til download i "
Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 18:23

Hej.

Hvordan sætter man flere filer til download i "kø" i FireFox?

Når jeg downloader større filer synes jeg (sådan oplever jeg det), at
hastigheden på downloads bliver kraftigt forringet af at downloade flere
filer på én gang. Det går altså hurtigst med at downloade én fil af
gangen. Ofte mister jeg også forbindelsen, hvis jeg er i gang med at
downloade flere filer på en gang, og må så starte forfra igen.

Det kunne derfor være rart med en feature der gjorde, at man kunne sætte
filer til download i "kø" i FireFox, så programmet fysisk kun downloader
én (1) fil af gangen, og straks går i gang med den næste på listen, så
snart den første fil er blevet downloadet - uden at man selv skal til at
starte for en ny download.

Jeg har læst lidt her: http://wiki.mozilla.org/Firefox:3.0_Download_Manager
Under "Features" står der: "download queue - user set the maximum number
of simultaneous downloads (per site and total) and the download manager
queue the downloads".

Jeg læser ovenstående, som man kan sætte filer til download i "kø", men
kan ikke få denne funktion til at virke. Jeg har prøvet at sætte
"Maximum number of active queued downloads" til "1" i Download Mangeger
Tweak Options.

Så snart jeg vælger "Save link as..." begynder den at downloade
linket...også selvom den allerede er i gang med en anden download. Jeg
vil godt have, at den blot sætter den nye download i kø, og først
starter download, når det første link er gemt. Hvad gør jeg forkert?

--
Mvh. Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-06 18:37

Den 25-05-06 19.22 skrev Jesper følgende:

> Hvordan sætter man flere filer til download i "kø" i FireFox?

Man bruger en downloadmanager som fx Free Download Manager:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-freedownloadmanager.html

> [...]
> Under "Features" står der: "download queue - user set the maximum number
> of simultaneous downloads (per site and total) and the download manager

Du er lidt for tidligt på den. Det er forslag til funktioner i Firefox
3.0 - den kommer først næste år.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 18:56

Kim Ludvigsen wrote:

> Man bruger en downloadmanager som fx Free Download Manager:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-freedownloadmanager.html

Jeg har prøvet ovenstående program. Syntes bare ikke, at jeg kunne få
det til at virke :-/ Nu kører jeg med GetRight, men jeg synes heller
ikek altid, at jeg kan få det til at virke.

> Du er lidt for tidligt på den. Det er forslag til funktioner i Firefox
> 3.0 - den kommer først næste år.

LOL...ja det havde jeg så ikke lige set. Så er jeg åbenbart ikke den
eneste, der kunne tænke mig denne feature. Så må vi håbe, at det bliver
til noget

--
Mvh. Jesper

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-05-06 18:37

Jesper ramte sit keyboard den 25-05-2006 19:22 og fik dette ud af det:
> Hej.
>
> Hvordan sætter man flere filer til download i "kø" i FireFox?

Prøv at kigge på denne udvidelse:

http://www.downthemall.net/

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 18:58

Benny Nissen wrote:
> Jesper ramte sit keyboard den 25-05-2006 19:22 og fik dette ud af det:

> Prøv at kigge på denne udvidelse:
>
> http://www.downthemall.net/

Jeg har godt kigget på denne extension. Nu prøver jeg at installere den.
Synes efterhånden jeg har så mange extension, så er ved at miste
overblikket (Download manager tweak, FlashGot osv.).

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 20:16

Benny Nissen wrote:
> Jesper ramte sit keyboard den 25-05-2006 19:22 og fik dette ud af det:

> Prøv at kigge på denne udvidelse:
>
> http://www.downthemall.net/

Nu har jeg testet det, og det virker forrygende...lige efter hensigten.
Tak for linket.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 19:55

Jesper skrev:

> Når jeg downloader større filer synes jeg (sådan oplever jeg det), at
> hastigheden på downloads bliver kraftigt forringet af at downloade flere
> filer på én gang.

Har du nogensinde taget tid på det?

Hvis serveren begrænser ens makshastighed, går det faktisk
hurtigere med flere på én gang.

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 20:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> Har du nogensinde taget tid på det?
>
> Hvis serveren begrænser ens makshastighed, går det faktisk
> hurtigere med flere på én gang.

Ja, jeg har testet det, og jeg kan ikke selv komme med en logisk forklaring.

Én fil på X Mb tager feks. 10 min. Downloader jeg 2 filer af størrelsen
X, burde de begge være downloadet efter 20 min. Men det tager ofte 2,5-4
gange så lang tid! Det er som om, at forbindelsen "fryser" i meget korte
intervaller og ikke kører "flydende", som hvis man kun downloader én fil
af gangen.

--
Mvh. Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 25-05-06 22:02

Jesper wrote:
> [...]
> gange så lang tid! Det er som om, at forbindelsen "fryser" i meget korte
> intervaller og ikke kører "flydende", som hvis man kun downloader én fil

Hvad har du af download og upload hastighed? (ikke at det er noget som
løser dit problem, men det kunne vær en årsag til at du ikke kan
downloade flere ting på én gang).

/Anders

Fra : Jesper

Dato : 26-05-06 10:33

Anders Lund wrote:

> Hvad har du af download og upload hastighed? (ikke at det er noget som
> løser dit problem, men det kunne vær en årsag til at du ikke kan
> downloade flere ting på én gang).

Jeg har en 1 Mbit ADSL.

--
Mvh. Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 26-05-06 10:39

Jesper wrote:
> Jeg har en 1 Mbit ADSL.

Det er download - hvad med upload?

/Anders

Fra : Jesper

Dato : 26-05-06 12:05

Anders Lund wrote:

> Det er download - hvad med upload?

Mener det er en 128 Kbit.

--
Mvh. Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 26-05-06 12:27

Jesper wrote:

> Mener det er en 128 Kbit.

Det _kan_ give problemer, hvis ens upload ikke er særlig kraftig i
forhold til download. Jeg ved ikke om det gør sig gældende her og jeg
ved heller ikke hvilket forhold upload skal have til download, for at
det køre godt.

/Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 22:52

Jesper skrev:

> [...]
> gange så lang tid! Det er som om, at forbindelsen "fryser" i meget korte
> intervaller og ikke kører "flydende", som hvis man kun downloader én fil

Mystisk. I Operas oversigt kan man se alle forbindelserne og
deres hastigheder, og hvis jeg lægger dem sammen, svarer det til
fuld fart (medmindre tallene 'ødelægges' af at det er
gennemsnitstal).

--
Bertel