Min browser understøtter ikke Java !!!
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-05-06 17:56

Hej,

Jeg har en pc med Windows XP SP2 med alle windows updates. Der installeret
Java build 1.5.0_06-b05. Jeg kører IE6 med alle opdateringer. På nogle sider
får jeg fejlen "Din webbrowser understøtter ikke Java" eller "Din browser
understøtter ikke Java." Mere præcist får jeg ikke lov til at se ledige
pladser på www.biobooking.dk og www.sandrewmetronome.dk !!

Nogle som kender en løsning..................og nej, jeg vil kører IE, og
ikke andre browser.

Fra : John

Dato : 24-05-06 18:41

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse

> På nogle sider får jeg fejlen "Din webbrowser understøtter ikke
> Java" jeg vil kører IE, og ikke andre browser.

Lyntest af java og javascript:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Du skal kunne se 2 ure. Hvis ikke, er der hjælp at hente på
siden.

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-06 18:44

John skrev:

> Du skal kunne se 2 ure. Hvis ikke, er der hjælp at hente på
> siden.

Det er en pauver hjælp. Dels er den på tysk, dels drejer den sig
kun om Microsofts fuskerjava og ikke om den rigtige.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 24-05-06 19:03

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er en pauver hjælp.

Er vi så'n lidt små-arrogante (også) i dag hr Hansen?

> Dels er den på tysk

- og mange kan jo tysk...

> dels drejer den sig
> kun om Microsofts fuskerjava og ikke om den rigtige.

Hvilket er lodret ukorrekt hr Hansen:

".. Man kann sich auch gleich überlegen auf _Java von Sun_
umzusteigen.
Mit diesem Tool kann man die VM von Microsoft vom System
entfernen. Es stört aber nicht beide installiert zu haben. .."

Der er oven i købet download links! Siden er nærmest fremragende
til hurtig test og reparation. Det er så op til den enkelte om
man foretrækker Microsofts eller Suns java. (Jeg finder Suns
uhyre tung og sløv).

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-06 20:33

John skrev:

> ".. Man kann sich auch gleich überlegen auf _Java von Sun_
> umzusteigen.

Havde det ikke været nemmere at svare Peter Jensen at han skulle
installere Suns Java?

Med Microsofts får man sære fejl med korrekt Javakode.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 24-05-06 21:07

> [...]
meddelelse

> Havde det ikke været nemmere at svare Peter Jensen at han

Nemmere for hvem? Har ikke gode erfaringer med Suns sløve java

> Med Microsofts får man sære fejl med korrekt Javakode.

Jeg ved godt, Microsofts er gammel osv, men den installerer fint
hver eneste gang, og jeg har aldrig oplevet problemer af nogen
art med den. Som nævnt står det jo enhver ganske frit for om man
vil installere Microsofts eller Suns.

Du lader dog til at have ganske stærke argumenter for at vælge
Suns. :)

Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 25-05-06 10:18

John wrote:
> Jeg ved godt, Microsofts er gammel osv, men den installerer fint hver
> eneste gang, og jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art med den.

Og jeg kan slet ikke vente til at alle de mere specielle hjemmesider,
begynder at kode noget ordentlig Java kode! Det er belastende skulle
installere MSVM, fordi der er nogen som er for dovne til at leve op til
standarderne.

En af fordelene ved Java er jo at det kan afvilkes på flere platforme
end bare Windows.

/Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 12:11

John skrev:

> Nemmere for hvem?

For Peter Jensen? Han kunne nøjes med at læse tre danske ord
istedet for en lang side på tysk som ikke afhjælper hans problem.

> Har ikke gode erfaringer med Suns sløve java

> Jeg ved godt, Microsofts er gammel osv

Problemet er at den er forkert. Microsoft lavede den forkert med
vilje. Det er *ikke* Java og har aldrig været det. Man kan ikke
tillade sig at råde andre til at bruge den når de vil have Java
til at virke.

At du er tilfreds med noget forkrøblet noget, er din egen sag.

> men den installerer fint hver eneste gang

Øh jo ... det gør virusser også.

> Som nævnt står det jo enhver ganske frit for om man vil
> installere Microsofts eller Suns.

Nej. Hvis man installerer Microsofts version, har man ikke Java.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-05-06 19:23

On Wed, 24 May 2006 19:40:48 +0200, John wrote:

> Lyntest af java og javascript:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

> Du skal kunne se 2 ure. Hvis ikke, er der hjælp at hente på
> siden.

Som sædvanlig virker det nederste ikke i min opera 8.53 mens begge virker i
min IE og Firefox. Det gi'r hjælpen så vidt jeg kan overskue ingen
forklaring på - og med den fordeling kan fejlen vel næppe ligge i min java
(fra Sun) ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-06 20:26

Peter Loumann skrev:

> Som sædvanlig virker det nederste ikke i min opera 8.53

Aktiver JavaScript (eller lev med det).

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-05-06 20:54

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 24-05-2006 21:26 og fik dette
ud af det:

> Aktiver JavaScript (eller lev med det).

Eller brug Firefox Altså en rigtig browser.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-06 21:30

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> posting:

>Eller brug Firefox Altså en rigtig browser.

Den var god. Du trænger vist til at se lidt på denne:
http://opera.softwolves.dk/O.o

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-05-06 21:30

Christian Bohr-Halling ramte sit keyboard den 24-05-2006 22:30 og fik
dette ud af det:
> Benny Nissen <news@bennynissen.dk> posting:

> Den var god. Du trænger vist til at se lidt på denne:
> http://opera.softwolves.dk/O.o

Jeps. Det lykkedes at provokere nogen

Tak for kampen. Jeg beholder dog Firefox.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-06 21:44

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> posting:

>Jeps. Det lykkedes at provokere nogen

Naturligvis (prøver ellers at holde mig på måtten)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-06 10:53

On Wed, 24 May 2006 21:54:09 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Eller brug Firefox Altså en rigtig browser.

Der findes ingen rigtige browsere. Kun slimet software, der ikke
drives af blod eller strøm, men af en sort, klæbrig masse af
software-bugs.

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 12:12

Benny Nissen skrev:

> Eller brug Firefox Altså en rigtig browser.

Øh ... hvordan skulle det hjælpe hvis man kører Firefox med
deaktiveret JavaScript?

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-05-06 13:19

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 25-05-2006 13:12 og fik dette
ud af det:

> Øh ... hvordan skulle det hjælpe hvis man kører Firefox med
> deaktiveret JavaScript?

Det er jo netop ikke noget med deaktiveret javascript.
Jeg har lige testet siden i Opera 9 i std. opsætning og med javascript
aktiveret, men alligevel viser det nederste ur hele tiden 00:00:00

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-05-06 21:01

On Wed, 24 May 2006 21:26:27 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Aktiver JavaScript

Det havde jeg skam gjort. Jeg troede ellers det var java, men det er også
aktiveret.

> (eller lev med det).

Det pljer jeg vist ikke at ha' problemer med. Men hvad man ikke ved har man
s'fø'li' ikke ondt af.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : John

Dato : 24-05-06 20:53

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ingen
> forklaring på - og med den fordeling kan fejlen vel næppe ligge

Har ingen erfaring med Opera, men nyeste er vist 8.54, og der er
også en 9.0 beta 2.

Så vidt jeg er (des-) orienteret findes Opera både med og uden
java. Så måske vil en frisk, fuld Opera-installation kunne løse
dit problem.

De mange Opera-brugere kan helt sikkert hjælpe dig, enten her på
usenet, eller her: http://my.opera.com/community/forums/

Mvh John

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-05-06 21:03

On Wed, 24 May 2006 21:52:46 +0200, John wrote:

> Så vidt jeg er (des-) orienteret findes Opera både med og uden
> java.

Jo. Men hvis man har suns java i forvejen, burde det vel ikke være noget
problem. Det foklarer vel heller ikke rigtig hvorfor den øverste virker og
den nederste ikke.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-06 21:31

"John" <nogen@pladderballe.ok> posting:

>Så vidt jeg er (des-) orienteret findes Opera både med og uden
>java.

Ikke mere. Det var vist fra version 8, de stoppede med at have en
Opera-Java-pakke. Problemet er i øvrigt ikke med Java, men
JavaScript.

Fra : John

Dato : 24-05-06 21:39

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en
meddelelse

> Ikke mere. Det var vist fra version 8, de stoppede med at have
> en
> Opera-Java-pakke.

Bøjer mig for sagkundskaben.. :)

> Problemet er i øvrigt ikke med Java, men
> JavaScript.

- og løsningen for Peter er...?

Mvh John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-06 23:07

"John" <nogen@pladderballe.ok> posting:

>- og løsningen for Peter er...?

HVis omtalte JS er meget vigtigt, må han se det i en anden browser.

Fejlen synes i øvrigt at være i ..
.... hvor Opera ikke kan lide, det står '' omkring new_time(). Jeg er
på ingen JavaScript-haj - langt fra - så jeg skal ikke kunne sige,
om det er Opera eller koden, der er galt på den.

'..' er en tekststreng if. ECMA-standarden
(http://www.ecma-international.org/publications/standards/Stnindex.htm),
men jeg har ikke været i stand til at lige hurtigt at finde frem
til, hvad setTimeout-funktionen er for en størrelse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 12:14

Christian Bohr-Halling skrev:

> HVis omtalte JS er meget vigtigt, må han se det i en anden browser.

Jeg kan da fint se det i Opera 8.54?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-05-06 12:22

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

>Jeg kan da fint se det i Opera 8.54?

Men går JS-uret? Jeg har godt nok ikke lige O8.54 på computeren, men
i O8.52 og O9B2 går det ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-06 12:33

Christian Bohr-Halling skrev:

> Men går JS-uret?

Øh ... ups, næ, det viser bare 0'er.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-05-06 13:25

On Thu, 25 May 2006 00:06:55 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> HVis omtalte JS er meget vigtigt, må han se det i en anden browser.

Ikke spor! Men det er interessant hvorfor det ikke virker i en ellers
fornuftig browser

> Fejlen synes i øvrigt at være i ..

Og det har du så også et bud på

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-05-06 00:16

Peter Loumann <me@privacy.net> posting:

>Ikke spor! Men det er interessant hvorfor det ikke virker

Jeg vil tro, det er en Opera-fejl, men tør ikke sige det med
sikkerhed. Måske en af JS-hajerne kan bekræfte det, så vi kan få
lavet en fejlindberetning...

>i en ellers fornuftig browser

Et program er et stykke kode, hvori der er fejl.

Ethvert program burde næsten komme med en bemærkning i stil med
følgende, jeg engang læste i en manual: "...I have provided this
package with several bugs, insuffiencies and inconsistencies. These
should be regarded as features of the package." -- Neergaard, "The
semantic-package".

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-05-06 21:41

On Wed, 24 May 2006 22:31:04 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> Problemet er i øvrigt ikke med Java, men JavaScript.

Hvor opera stadig har begrænset understøttelse?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-06 23:06

Peter Loumann <me@privacy.net> posting:

>Hvor opera stadig har begrænset understøttelse?

Nu er jeg ikke den store ekspert udi JS, men jeg tror nu mere, det
tidligere har været i forhold til DOM-understøttelsen, man har
kunnet finde forbedringsmuligheder.

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-05-06 07:58

Fed diskussion, og mig problem er endnu ikke løst !!

Fra : Torben

Dato : 25-05-06 08:18

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Fed diskussion, og mig problem er endnu ikke løst !!

Måske du kan bruge noget her.
http://www.znn.dk/
--
Mvh Torben

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-05-06 09:54

Afinstallerede Sun Java og installerede igen, hvorefter det virkede.

Fra : John

Dato : 25-05-06 13:46

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse

> Afinstallerede Sun Java og installerede igen, hvorefter det
> virkede.

Sådan! Men vi fik da en go' diskussion ud af det :))

Nogen der ved, hvad vi kan forvente med Windows Vista mht
java/javascript?

Mvh John

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-06 10:54

On Thu, 25 May 2006 08:57:56 +0200, "Peter Jensen"
<peter1969@removemeofir.dk> wrote:

>Fed diskussion, og mig problem er endnu ikke løst !!

På usenet-brugerens vegne skal jeg beklage, og love at du må få alle
de penge tilbage, du har betalt mig for at få dit problem løst.

Du kan sikkert få en lignende aftale i hus med de øvrige brugere af
denne nyhedsgruppe.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-05-06 11:22

Peter Brodersen wrote:
> Du kan sikkert få en lignende aftale i hus med de øvrige brugere af
> denne nyhedsgruppe.

Jeps - bare giv mig et kontonummer - så sætter jeg de penge ind, som jeg
skylder!

/Anders