langsom browsning
Fra : Ole

Dato : 20-05-06 11:43

Hej N.G.

Med kraftig hjælp fra dk.edb.sikkerhed fik jeg held til at fjerne Zone
Alarm.
Nu har jeg så installeret Kerio i stedet for.
Jegh har dog et problem, som ikke er nyt:
Browseren (IE 6) bruger oceaner af tid, til at opsøge siderne
(Ca.30 sec.). Klikker jeg på links inde på siderne, tager det ligeså
lang tid, og dette uanset om jeg har firewall'en slået til eller fra.
Siderne vises hurtigt nok (når de ER fundet).
Men hvad er grunden til den sene start??
Er der nogen der har et bud???
En anden sag: Jeg har lagt nogle sider op på frac.dk
Ikke så snart de var lagt op, før serveren gik ned. Den har været død
i 2-3 dage nu. Er der død for alvor, eller finder han på et eller
andet tidspunkt ud af at den er gået ned???
Jeg har ikke fundet den blandt døde servere, på en anden side.

Jeg ville være glad for en hjælpende hånd i begge spørgsmål i NG'en!!

Venlig hilsen Ole Rosted (olerosted@c.dk)

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-06 12:49

Ole wrote:
> [...]
> lang tid, og dette uanset om jeg har firewall'en slået til eller fra.
> Siderne vises hurtigt nok (når de ER fundet).

Det kan måske betyde at du har problemer med DNS opslag.
Altså at det er selve DNS oplsaget som tager lang tid?
Bruger du din Internet udbyders DNS server?
Hvor lang tid er den om at slå navne op med nslookup?
Har du installeret nogle "Internet accelerator" programmer?
Hvor hurtig er en anden browser (f.eks. Firefox eller Opera) om at gå
ind på siderne?
Er der andre computere på din Internetforbindelse, som har samme problemer?

> [...]
> i 2-3 dage nu. Er der død for alvor, eller finder han på et eller
> andet tidspunkt ud af at den er gået ned???

Tror at det måske relatere sig til dit første problem, for her fungere
frac.dk helt fint.

> Jeg har ikke fundet den blandt døde servere, på en anden side.

Hvilken anden side?

/Anders

Fra : Ole

Dato : 20-05-06 14:11

Hej Anders,

>Tror at det måske relatere sig til dit første problem, for her fungere
>frac.dk helt fint.

Det tror jeg ikke! Men jeg har installeret Firefox og dén er
hurtig!!!! Siden jeg har sat op som startside er oppe i samme øjeblik
jeg starter Firefox

Tak for hjælpen !!!!

>Hvilken anden side?

Det kan jeg ikke huske. Jeg kom over den, da jeg søgte efter gratis
hjemmesider.

Iøvrtigt: frac er nu oppe igen, men inden Firefox kørte den lige så
langsomt i IE 6

Venlig hilsen Ole