Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Skrifttyper hjælp!
Fra : Jens 4684

Dato : 19-05-06 20:58

Hallo der ude

Jeg er begyndt at få en pop op'er i Explorer,
hvor der står:

<snip>
Denne side benytter skrifttyper, der skal installeres
midlertidigt. Dette er normalt sikkert. Vil du tillade, at
disse skrifttyper overføres?
<snip>

Hvordan undgår jeg at den kommer,
hvor og hvad skal der sættes flueben i?

Jens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-05-06 21:30

Jens 4684 skrev:

> Jeg er begyndt at få en pop op'er i Explorer,

Husk at Explorer er Stifinder, så du mener sikkert Internet
Explorer.

> Hvordan undgår jeg at den kommer,
> hvor og hvad skal der sættes flueben i?

Prøv at gå ind i Tools > Internet Options > Security i Internet
Explorer. Marker 'Internet' og klik på 'Custom Level'-knappen.
Et stykke nede på listen finder du Downloads-afsnittet og inde
i det er der 'Font download', som kan stilles til 'Disable' eller
'Enabled'.

Noget tyder på, at det pt. står til 'Prompt'. Som standard er det
stillet til 'Enabled', hvor fonte jo så altså bare bliver hentet,
uden du bliver spurgt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens 4684

Dato : 19-05-06 21:40

> [...]
>
> Noget tyder på, at det pt. står til 'Prompt'. Som standard er det
> stillet til 'Enabled', hvor fonte jo så altså bare bliver hentet,

Hej "FoodLate" Madsen

Takker for hjælpen!

Hilsen
Jens

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-05-06 22:07

On Fri, 19 May 2006 22:30:20 +0200, Thomas G. Madsen skrev bl.a.:

> Internet Explorer.

> Som standard er det stillet til 'Enabled', hvor fonte jo så altså bare
> bliver hentet, uden du bliver spurgt.

Det der med embedded fonts er vist sådan en IE-særhed. Men betyder det så
at fonten installeres varigt på min puter? Eller bare at den ligger IE's
midlertidige filer?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-05-06 22:33

Peter Loumann skrev:

> Det der med embedded fonts er vist sådan en IE-særhed. Men
> betyder det så at fonten installeres varigt på min puter? Eller
> bare at den ligger IE's midlertidige filer?

Hmm, det er jeg ikke klar over, men jeg vil tro, at det kun er til
midlertidige. Hvis ikke, ville jeg formentlig have langt flere fonte
installeret, end hvad der er tilfældet, for jeg har funktionen sat
til 'Enabled'.

--
Hilsen
Madsen