Firefox - link i nyt vindue ?
Fra : Kim

Dato : 16-05-06 20:30

Kan man få Firefox til at åbne hvert link i et nyt vindue i
stedet for et nyt faneblad og hvordan please ?

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-06 20:58

Den 16-05-06 21.30 skrev Kim følgende:
> Kan man få Firefox til at åbne hvert link i et nyt vindue i
> stedet for et nyt faneblad og hvordan please ?

Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Faneblade => hvis du har et
flueben ud for "Tving links, som åbner nye vinduer...", så fjern det.
Vil du også have åbnet links fra andre programmer (fx dit mailprogram) i
et nyt vindue, skal du sætte mærke ud for "et nyt vindue" på samme side.

Har du andre indstillingsproblemer, kan du muligvis finde hjælp her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Kim

Dato : 18-05-06 10:29

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Faneblade => hvis du har et
> flueben ud for "Tving links, som åbner nye vinduer...", så fjern det.

Har været der og var fjernet.

> Vil du også have åbnet links fra andre programmer (fx dit mailprogram) i
> et nyt vindue, skal du sætte mærke ud for "et nyt vindue" på samme side.

Var også gjort.

> Har du andre indstillingsproblemer, kan du muligvis finde hjælp her:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

Yeah, er læst.

Kan man ikke få FF til at Tvinge alle links til at åbne i nye vinduer ?

Eller er man tvunget til ligeson med IE at " Højreklik på linket og vælg
'åbn i nyt vindue' ?

Mvh Kim

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-05-06 10:54

"Kim" <no@way.dk> posting:

>Kan man ikke få FF til at Tvinge alle links til at åbne i nye vinduer ?

Men hvorfor vil du det?

>Eller er man tvunget til ligeson med IE at " Højreklik på linket og vælg
>'åbn i nyt vindue' ?

Nu kender jeg ikke FF supergodt, men har du en mus med mere end 2
knapper, kan du måske finde en FF-udvidelse til at indstille musen i
stil med dette her: http://cbh.softwolves.dk/temp/openwind.png

På denne måde kan du klikke almindeligt på et link for åbning i en
fane og midtklik for at åbne i et vindue.

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-06 11:21

On Thu, 18 May 2006 11:53:55 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

> Nu kender jeg ikke FF supergodt, men har du en mus med mere end 2
> knapper, kan du måske finde en FF-udvidelse til at indstille musen i
> stil med dette her: http://cbh.softwolves.dk/temp/openwind.png

Det er default, at midterknappen åbner linket i en ny tab:
http://www.mozilla.org/support/firefox/mouse

Men i øvrigt kan jeg anbefale Tabbrowser Preferences
https://addons.mozilla.org/firefox/158/

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-05-06 11:32

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> posting:

-klip-
>Det er default, at midterknappen åbner linket i en ny tab:

Ja, men "problemet" var åbning i nyt *vindue*.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 11:25

Den 18-05-06 11.29 skrev Kim følgende:

> Kan man ikke få FF til at Tvinge alle links til at åbne i nye vinduer ?

Du kan få den til at åbne links i et nyt vindue, når du midterklikker på
dem. Hvis du ikke allerede kender fremgangsmåden til avancerede
indstillinger:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-avancerede.html

Du skal ændre:
browser.tabs.opentabfor.middleclick
sæt værdien til false, så åbnes links i et nyt vindue ved midterklik i
stedet for i et nyt faneblad.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Erik Nielsen

Dato : 16-05-06 21:06

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få Firefox til at åbne hvert link i et nyt vindue i
> stedet for et nyt faneblad og hvordan please ?
>
> Mvh Kim

Højreklik på linket og vælg 'åbn i nyt vindue'.
Fuldstændig lige som i IE.
--
Venligst Erik Nielsen