Firefox Tegnsæt ?
Fra : Kim

Dato : 16-05-06 20:27

Kører med ver. 1.5.0.3 når jeg åbner div sider kører den hele tiden
over på Unicode (UTF-8) selvom jeg vil have den på Vestligt ( 8859-1)
med det resultat at jeg hele tiden skal ind og skifte den så man kan læse
siden normalt uden alle de underlige tegn.

Kan man fixe dette lille problem og hvordan please?

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-06 20:54

Den 16-05-06 21.26 skrev Kim følgende:
> Kører med ver. 1.5.0.3 når jeg åbner div sider kører den hele tiden
> over på Unicode (UTF-8) selvom jeg vil have den på Vestligt ( 8859-1)

Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Indhold => knappen Avanceret
i feltet Skrifttyper og farver => vælg Western (ISO-8859-1) i
rullemenuen nederst på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Kim

Dato : 18-05-06 10:24

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Indhold => knappen Avanceret i
> feltet Skrifttyper og farver => vælg Western (ISO-8859-1) i rullemenuen
> nederst på siden.

Nå, hos mig er det:
Funktioner => Indstillinger => Indhold => knappen Avanceret
i feltet Tegnsæt " Standard tegnsæt => vælg Western (ISO-8859-1)
i rullemenuen nederst på siden.
Og det stod den allerede på.

Var lige nu inde på http://www.vesterskoven.dk/ og selvom
jeg lige har gjort ovenstående 2 gange og genstartet FF viser
den stadig de underlige tegn og skal så ind i => Vis => Tegnsæt
=> Western (ISO-8859-1) før det ser normalt ud :(

Kan FF virklig ikke huske det ?

Mvh Kim
P.S. Har kendt og brugt dit fede site i lang tid Kim :)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-05-06 10:36

"Kim" <no@way.dk> posting:

>Kan FF virklig ikke huske det ?

Det er der tilsyneladende problemer med:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.browser/browse_frm/thread/67ccbdf4c7bf5f87/3270c173d9e7dd7d?hl=da#3270c173d9e7dd7d

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 11:11

Den 18-05-06 11.23 skrev Kim følgende:

> Nå, hos mig er det:
> Funktioner => Indstillinger => Indhold => knappen Avanceret
> i feltet Tegnsæt " Standard tegnsæt =>

Knappen befinder sig i feltet "Skrifttyper og farver", som det ses her:
http://80.62.45.5/firefox-t09a.png

Jeg kunne selvfølgelig have nøjes med at skrive knappen Avanceret, men
jeg havde lige skrevet noget til en anden, hvor der var flere
Avanceret-knapper, og hvor det var nødvendigt at specificere, hvilken af
dem det var. Undskyld forvirringen.

> vælg Western (ISO-8859-1) i rullemenuen nederst på siden.
> Og det stod den allerede på.

Øv.

> den stadig de underlige tegn og skal så ind i => Vis => Tegnsæt
> => Western (ISO-8859-1) før det ser normalt ud :(

Hvad er der valgt i Vis => Tegnsæt => Auto-Detect (jeg sidder med en
engelsk udgave - det er øverste menupunkt)? Hos mig står den på Off.
Hvis jeg fx vælger Universal, vælges tegnsættet Windows 1252 i stedet
for 8859-1 på vesterskoven.dk.

Og i hvilken rækkefølge står tegnsættene hos dig? Jeg ved ikke, om
rækkefølgen har nogen betydning, men jeg kan se, at man kan ændre den i
Customize list. Men måske det blot er for, at man skal kunne placere den
mest brugte øverst.

> Kan FF virklig ikke huske det ?

Jeg har ingen problemer, men som det fremgår af Christians link, så er
der åbenbart andre (udover dig), der har.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Kim

Dato : 21-05-06 09:56

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Hvad er der valgt i Vis => Tegnsæt => Auto-Detect (jeg sidder med en
> engelsk udgave - det er øverste menupunkt)? Hos mig står den på Off.

Min er en dansk udgave.
Der står:
Vis => Tegnsæt => Auto-Detect =>Find Automatisk => Slået fra.

> Hvis jeg fx vælger Universal, vælges tegnsættet Windows 1252 i stedet for
> 8859-1 på vesterskoven.dk.
>
> Og i hvilken rækkefølge står tegnsættene hos dig?

Under Vis => Tegnsæt =>
står der
"Sort prik Vestligt (ISO-8859-1)
Unicode (UTF-8)
Centraleuropæisk (Windows-1250)
Kyrillisk (Windows-1251)
Vestligt (Windows-1252)
Brugerdefineret

Under Vis => Tegnsæt => Auto-Detect =>Find Automatisk =>
"Sort prik (Slået fra)
Forkortet kinesisk
Japansk
Kinesisk
Koreansk
Russisk
Uforlortet kinesisk
Ukrainsk
Universelt
Østasiatisk

> Jeg ved ikke, om rækkefølgen har nogen betydning, men jeg kan se, at man
> kan ændre den i Customize list. Men måske det blot er for, at man skal
> kunne placere den mest brugte øverst.

Ok hvad siger du til min ?

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-06 10:15

Den 21-05-06 10.56 skrev Kim følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Ok hvad siger du til min ?

Alt ser helt normalt ud, så jeg kan desværre ikke forklare, hvorfor der
i nogle tilfælde vælges forkert tegnsæt. Prøv at oprette en ny profil
med standardindstillingerne og se, om det stadig går galt.

Oprettelse af ny profil:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-profilmanager.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Kim

Dato : 21-05-06 20:47

> [...]
> nogle tilfælde vælges forkert tegnsæt. Prøv at oprette en ny profil med
> standardindstillingerne og se, om det stadig går galt.

Kan man ikke bare klikke et eller andert sted så alle
standardindstillinger bliver sat default igen ?

Var lige her inde http://www.groupcare.dk/da/group.asp en dansk
side hvor å ligner en omvendt trekant

Sådan ser det ud pasted direkte ind her hvis den går igennem:"

Hvis du er medlem af gruppen kan du logge dig ind for at f? adgang til
oplysningerne om gruppen.
Allerede bruger hos Groupcare? Log ind her"

øv.

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-06 21:01

Den 21-05-06 21.47 skrev Kim følgende:

> Kan man ikke bare klikke et eller andert sted så alle
> standardindstillinger bliver sat default igen ?

Jo, læs nærmere her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.html

Men det er jo dumt at miste alle indstillinger, bogmærker og udvidelser,
hvis det alligevel ikke gør nogen forskel at nulstille. Og det er lige
så let at oprette en ny test-profil som at nulstille.

> Var lige her inde http://www.groupcare.dk/da/group.asp en dansk
> side hvor å ligner en omvendt trekant

Ingen problemer her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Kim

Dato : 23-05-06 20:44

> [...]
> hvis det alligevel ikke gør nogen forskel at nulstille. Og det er lige så
> let at oprette en ny test-profil som at nulstille.

Yea kunne der være noget om.

> Ingen problemer her.

Ok. Var hjemme hos min mor som jeg også har
lært at bruge FF ver. 1.5.0.3 , med standard indstillinger,
samme problem her :(

Mon ikke det er et generalt problem for mange os danskere
der kører med danske versioner ?

Mvh Kim