Hvor går denne side ned med et brag?
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 19:25

Denne adresse:
http://www.thewhiskyexchange.com/products/prod44.htm
får både Opera 8.54 og IE 6 til at gå ned. Browserne lukker simpelthen.
Firefox 1.0.7 forbliver dog i live og viser siden som forventet.

Siden er et velrenomeret firma i England (The Whisky Exchange), så klik
roligt på linket.

Jeg har fundet de oplysninger jeg skal bruge, men det er da en underlig
opførsel, så jeg er blevet nysgerrig efter at finde ud af hvad der sker,
når den side loades.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-05-06 19:52

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> posting:

>Denne adresse:
>http://www.thewhiskyexchange.com/products/prod44.htm
>får både Opera 8.54 og IE 6 til at gå ned. Browserne lukker simpelthen.

Ingen problemer her (Opera 8.52 og Opera 9-et-eller-andet)

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Max

Dato : 13-05-06 20:09

Hej Kurt

> Denne adresse:
> http://www.thewhiskyexchange.com/products/prod44.htm
> får både Opera 8.54 og IE 6 til at gå ned. Browserne lukker

Ingen problemer med IE6.0 her.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 13-05-06 22:26

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Denne adresse:
> http://www.thewhiskyexchange.com/products/prod44.htm
> får både Opera 8.54 og IE 6 til at gå ned. Browserne lukker
> simpelthen.

Flot side, ingen problemer her, IE6. Ingen alarm fra SiteAdvisor.

Validator:

"... CSE HTML Validator Lite generated 2 error messages and 0
warning messages when checking this web page. These problems
could damage this web page's search engine rankings as well as
cause viewing problems for visitors. It is highly recommended
that any problems be corrected. ..."

Link http://online.htmlvalidator.com/php/onlinevallite.php

Mvh John

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-05-06 01:22

Hej Kurt Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> http://www.thewhiskyexchange.com/products/prod44.htm
> får både Opera 8.54 og IE 6 til at gå ned.

Ingen problemer her med IE6.

> Jeg har fundet de oplysninger jeg skal bruge, men det er da en
> underlig opførsel, så jeg er blevet nysgerrig efter at finde ud af
> hvad der sker, når den side loades.

Det er så noget helt andet, og uanset to udover jeg ikke kunne
konstatere problemer med IE6, er de hos (bl.a.) dig.

Der *er*, som John siger, kodefejl på siden, men jeg tror ikke, det
skyldes dem. Tjekkes der med W3C's validator, fås:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.thewhiskyexchange.com%2Fproducts%2Fprod44.htm>

Det er kun det manglende end-tag for sidens header, der er seriøs.
Det andet (ingen "ALT"-specifikationer o.l.) er mest kosmetiske
fejl.

Men der er noget java-scripts på siden. Jeg bruger Suns java, så
*hvis* du bruger Microsofts (*og* ingen andre i tråden gør), er det
da én potentiel kilde til adfærdsforskellene.

Måske du og andre har flere potentielle kilder, så vi med facts
nok evt. ender med den rigtige.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-05-06 01:27

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> <http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.thewhiskyexchange.com%2Fproducts%2Fprod44.htm>
>
> Det er kun det manglende end-tag for sidens header, der er seriøs.

Rudi vrøvler (måske fordi han er træt). Det mangler aldeles ikke,
men det er der for tidligt, dvs. før headeren overhovedet er
færdig (faktisk næsten ikke begyndt).

--
Hygge fra Århus - Rudi
(som mærker tydelige tegn på, at han skal i seng og sove nu)

Fra : John

Dato : 14-05-06 01:38

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er noget java-scripts på siden. Jeg bruger Suns java,
> så
> *hvis* du bruger Microsofts (*og* ingen andre i tråden gør)

Jeg bruger stadig mikrobløds java uden problemer :)

Mvh John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-05-06 01:56

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> posting:

>Men der er noget java-scripts på siden. Jeg bruger Suns java, så
>*hvis* du bruger Microsofts (*og* ingen andre i tråden gør), er det

Ahost -- java/script/ vs java -- ahost

Der er ikke noget Java på siden, så hverken Suns eller MS'
kørselsmiljø hertil burde blive blandet ind i denne side (desuden er
jeg 98% sikker på, Opera kun anvender Suns).

Fra : Anders Lund

Dato : 14-05-06 09:11

Christian Bohr-Halling wrote:
> Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> posting:

> Der er ikke noget Java på siden

Så er vi måske ude i noget antivirus eller en firewall som laver ged.

/Anders

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-05-06 12:42

Hej Christian Bohr-Halling, du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Ahost -- java/script/ vs java -- ahost

Nogen må have brudt ind, sat sig ved min pc og postet det vrøvl.

Den ærlige forklaring (nu lyder jeg som en sælger) er, at jeg med
tænkeren slået fra valgte 'vis kilde', Ctrl+B, skrev "script", trykkede
Enter og så markøren ramme "script" i:

"<p align="center"><a href="javascript:window.close()"><font face="Book

Jeg burde så have læst, hvad der stod, inden jeg lukkede NotePad igen
og postede mit geniale input. Min fejl.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 12:13

On Sat, 13 May 2006 20:25:21 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har fundet de oplysninger jeg skal bruge, men det er da en underlig
> opførsel, så jeg er blevet nysgerrig efter at finde ud af hvad der sker,

Tak for svarene. Jeg må jo så konstatere, at det er mine indstillinger i
Opera/IE der driller?

Jeg har lige haft et tilfælde mere. Jeg sad og ryddede op i mine bogmærker
i Opera og klikkede på http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2668101?htv=12
(Advarsel: Det er en latterlig musikvideo med Tommy Tvebak og nogle
spastiske indianere). Boink, den gik ned med et brag og Opera forsvandt.
Jeg startede Opera igen og nu kom denne side frem:

http://www.ifilm.com/error/cookies?uri=http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2668101?htv=12&pg=

Jeg *har* aktiveret cookies i Opera:
Normale cookies: "Accepter alle cookies"
Tredjeparts cookies: "Accepter kun cookies sat til serveren selv"

Forleden gik Opera ned under sfskutning af et e-handel. Det hele var
gennemført, incl. betaling via Nordea direkte, men jeg fik aldrig en
kvitteringsside, idet der meldtes om fejl, fordi jeg angiveligt ikke har
aktiveret session cookies.

Ligger der en hund begravet i cookies-indstillingerne?

P.S. Whiskyen fra mit forrige indlæg kan *varmt* anbefales
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-05-06 15:43

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> latterlig musikvideo med Tommy Tvebak og nogle spastiske indianere).
> Boink, den gik ned med et brag og Opera forsvandt. Jeg startede Opera

Den virker fint her i IE6

> Jeg *har* aktiveret cookies i Opera:
> Normale cookies: "Accepter alle cookies"
> Tredjeparts cookies: "Accepter kun cookies sat til serveren selv"

Jeg bruger Spyware Doctor - den kommer med et antal gange under afspilningen
med en lille besked nede i hjørnet om at den har blokeret og slettet nogle
cookies - så måske skulle du i stedet prøvet at IKKE acceptere cookies ?

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : John

Dato : 14-05-06 15:59

> [...]

> nogle
> spastiske indianere). Boink, den gik ned med et brag og Opera

Åbner fint her i IE6, men 200 fejl på siden (!):

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ifilm.com%2Fifilmdetail%2F2668101%3Fhtv%3D12%26htv%3D12

Mvh John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-05-06 01:20

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> posting:

>Tak for svarene. Jeg må jo så konstatere, at det er mine indstillinger i
>Opera/IE der driller?

Eller en opsætning / andet program på din computer. Det er svært at
sige.

> [...]

>Jeg *har* aktiveret cookies i Opera:
>Normale cookies: "Accepter alle cookies"
>Tredjeparts cookies: "Accepter kun cookies sat til serveren selv"

Standardindstillingen er:
Normale cookies: Accepter alle
Tredjeparts-cookies: Accepter alle

-klip-
>kvitteringsside, idet der meldtes om fejl, fordi jeg angiveligt ikke har
>aktiveret session cookies.
>Ligger der en hund begravet i cookies-indstillingerne?

Måske mht. det med "session cookies", men jeg vil ikke mene, det
skulle have nogen betydning mht., at den går ned på visse sider.

Hvis du tør, kan du prøve at installere
http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/253144 (i et katalog
for sig selv) og se, om problemet stadig optræder. Du kan også vente
en dag eller 5 på den næste officielle beta af Opera 9.