hjælp til bookmarkbjælken i Opera
Fra : not@home.se

Dato : 05-05-06 15:56

Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skind (igen) har reinstaleret
windows og dermed også Opera. Jeg har spurgt om det herinde før og har
lige læst det igen men kan ikke få det til at virke , problemet er den
bookmarkbjælke som kommer frem ved at jeg bare fører musemarkøren helt
ud til venstre og klikker.

den virker men der kommer nu 2 bjælker den ene som er tættest på
venstre side er lyseblå med et bookmarkikon i, og lige til højre for
den er så en hvid bjælke hvor genvejene så er i .

hvordan ordner jeg det så der kun er en bjælke hvor genvejene er i ?
før havde jeg det nemlig sådan at når jeg klikkede ude til venstre kom
kun en bjælke frem med alle genvejene.

hvad gør jeg ? jeg har engelsk version, jeg ved ikke om jeg skal
instalere dansk sprogpakke ? virker Opera lige så godt med dansk
sprogpakke ? jeg ved at der findes andre programmer som virker bedst
med det originale sprog selv om de tilbyder andre sprogpakker er det
også sådan med Opera ?

håber at nogen kan give mig en vejledning til hvad jeg gør.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-06 16:27

not@home.se skrev:

> den virker men der kommer nu 2 bjælker den ene som er tættest på
> venstre side er lyseblå med et bookmarkikon i, og lige til højre for
> den er så en hvid bjælke hvor genvejene så er i .

Hvad sker der hvis du trykker F4?

--
Bertel

Fra : not@home.se

Dato : 05-05-06 19:32

så sker det samme

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-05-06 16:38

not@home.se posting:

--klip fjern panelbjælken--
>hvordan ordner jeg det så der kun er en bjælke hvor genvejene er i ?
>før havde jeg det nemlig sådan at når jeg klikkede ude til venstre kom
>kun en bjælke frem med alle genvejene.

1. Slå panelerne til, F4
2. Højreklik på panelbjælken (den med bl.a "Bogmærker" og "Notater")
3. Vælg "Tilpas"
4. Vælg værktøjslinjefanen
5. Klik på panelbjælken, så den får en gul kant omkring
6. Under "placering" vælges "ingen".

>hvad gør jeg ? jeg har engelsk version, jeg ved ikke om jeg skal
>instalere dansk sprogpakke ?

Ingen tvinger dig til det

Taler vi Windows, kan du i øvrigt vælge at få det hele i en samlet
installationsfil
(http://www.opera.com/download/index.dml?opsys=Windows&lng=da&ver=8.54&platform=Windows&local=y)
i stedet for en "pakke".

> virker Opera lige så godt med dansk sprogpakke ? jeg ved at der findes andre
> programmer som virker bedst med det originale sprog selv om de tilbyder
>andre sprogpakker er det også sådan med Opera ?

Det kommer helt an på, hvad du lægger i "bedst". Hvis du fx synes,
man "downloader" på dansk (modsat at "hente ned"), vil du nok ikke
synes , den virker bedre.

Der sker jo ikke noget ved at lave din egen evaluering, og skulle du
finde ting, du ikke bryder dig om, kan du oplyse mig om det,
hvorefter jeg vil se på en evt. rettelse til Opera 9 (se evt.
http://opera.softwolves.dk/da-transtest/).

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : not@home.se

Dato : 05-05-06 23:14

> [...]
>finde ting, du ikke bryder dig om, kan du oplyse mig om det,
>hvorefter jeg vil se på en evt. rettelse til Opera 9 (se evt.

tak for hjælpen nu virker det igen som jeg vil have det til men jeg
kunne ikke få den danske sprogpakke til at virke, hmm jeg må prøve ien
i morgen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-05-06 00:53

not@home.se posting:

-klip-
>kunne ikke få den danske sprogpakke til at virke, hmm jeg må prøve ien
>i morgen

Det fra ovennævnte side er kun til nyere testversioner af Opera 9.

Anvender du Opera 8, henter du enten

- en sprogfil fra http://www.opera.com/download/languagefiles/

- en installationsfil (win) med det hele fra

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-06 19:47

not@home.se skrev:

> hvad gør jeg ?

Næste gang du skal opgradere, vælger du den danske version.

> jeg har engelsk version, jeg ved ikke om jeg skal instalere
> dansk sprogpakke ? virker Opera lige så godt med dansk
> sprogpakke ?

Ja. Jeg synes det er rart at sproget er dansk, og det er ikke
fordi engelsk generer mig. Jeg har dog ikke prøvet at skifte
sprog. Jeg gik bare over til at hente danske versioner da det
blev muligt.

> jeg ved at der findes andre programmer som virker bedst med det
> originale sprog selv om de tilbyder andre sprogpakker er det
> også sådan med Opera ?

Opera har ingen problemer med dansk. Ved du forresten at den er
norsk?

--
Bertel