Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox - links i pop op-vinduer
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-06 11:40

Hej gruppe. Jeg har Firefox sat op til at åbne links i nye
faneblade hvis de forsøger at åbne et nyt vindue (Indstillinger =>
Faneblade => Tving links, som åbner nye vinduer, til at åbne i et
nyt faneblad).

Det fungerer generelt helt fint, men når linket ligger i et pop op-
vindue er indstillingen ikke tilfredsstillende. Et link med
target="_blank" i et pop op-vindue, skal *ikke* omdirigeres til en
ny tab i samme vindue - da pop op-vinduet typisk er meget mindre
end et normalt browservindue.
Ideelt set skulle browseren åbne et nyt faneblad i det
browservindue der har åbnet pop op-vinduet, men et normalt nyt
vindue er en acceptabel løsning.

IE7 håndterer omdirigeringen netop på denne måde, mens problemet
slet ikke er aktuelt i Opera (på grund af MDI-opbygningen).

Er der nogen der kender til en udvidelse eller evt. et
greasemonkey-script der kan få FF til at håndtere tab-omdirigering
bedre?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lund

Dato : 06-05-06 11:10

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Ideelt set skulle browseren åbne et nyt faneblad i det
> browservindue der har åbnet pop op-vinduet, men et normalt nyt
> vindue er en acceptabel løsning.

Jeg havde på et tidspunkt sat Firefox op til at åbne popups i tabs. Det
kunne evt. være løsningen for dit problem, for så åbnes nye tabs i dit
normale browser vindue.

Om det kræver en extension at sætte dette op, ved jeg ikke. Kunne ikke
lige se funktionen i Firefox, som den er sat op på min computer lige nu.

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-05-06 22:02

Anders Lund skrev:

> Jeg havde på et tidspunkt sat Firefox op til at åbne popups i
> tabs.

Det er også en mulighed, men jeg har ikke lyst til at
blokere/omdirigere ethvert pop op-vindue.

Jeg fandt en løsning efter en del googling. Man kan sætte en
egenskab via user.js der får FF til at opføre sig præcis som
ønsket:

<http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#beh_tabbedbrowsingopti
ons>

/* Force New Windows Restrictions
0: Default - Divert *all* new windows to current tab/window or
new tab
1: Don't divert *any* windows spawned by JS
2: Don't divert JS windows that include size/placement/toolbar
info */
user_pref("browser.link.open_newwindow.restriction", 2);

Hvorfor den indstilling skal være så svær at få fat i, har jeg
svært ved at forstå - men den virker, og det er det vigtigste.
--
Jens Gyldenkærne Clausen