FF: Pop-ups på fx raeson.dk
Fra : Morten S Hansen

Dato : 28-04-06 18:32

Hej...

Jeg har problemer med pop-ups på bl.a. www.raeson.dk og andre sider. I
stedet for at pop-upen enten 'dræbes' eller popper op i et nyt vindue/fane
kommer den frem i den samme fane - og trykker man tilbage springer den til
pop-op'en igen.

Kan der ændres i indstillingerne eller tilføjes et plug-in der kan afhjælpe
dette?

Jeg har firefox 1.5.0.2

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-04-06 06:40

Den 28-04-06 19.31 skrev Morten S Hansen følgende:

> [...]
> kommer den frem i den samme fane - og trykker man tilbage springer den til

Her forhindres popop'en som den skal, og jeg får vist ikonen for et
blokeret vindue i statuslinjen. Du er ikke kommet til at tillade
popop-vinduer på sitet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 29-04-06 08:30

> Her forhindres popop'en som den skal, og jeg får vist ikonen for et
> blokeret vindue i statuslinjen. Du er ikke kommet til at tillade
> popop-vinduer på sitet?

Jeg har ikke tilladt pop-op på siden. Når siden loader kommer først den gule
bjælke frem for oven med at FF har forhindret et pop-op vindue og derefter
skifter vinduet til pop-op reklamen og vinduet skifter størrelse...

Håber i kan hjælpe...

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-04-06 11:04

Den 29-04-06 09.29 skrev Morten S Hansen følgende:

> [...]
> bjælke frem for oven med at FF har forhindret et pop-op vindue og derefter
> skifter vinduet til pop-op reklamen og vinduet skifter størrelse...

Hm, den gule bjælke skulle kun komme allerførste gang et popop-vindue
blokeres. Prøv lige følgende: Klik på menupunktet Funktioner =>
Indstillinger => Indhold. Er der flueben ud for Bloker popopvinduer?
Hvis ikke, så sæt flueben.

Klik på knappen Avanceret JavaScript. Fjern fluebenene ud for Flytte
eller ændre... Du kan evt. med fordel fjerne alle fluebenene i vinduet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 01-05-06 17:20

> [...]
>
> Klik på knappen Avanceret JavaScript. Fjern fluebenene ud for Flytte eller
> ændre... Du kan evt. med fordel fjerne alle fluebenene i vinduet.

Begge ting er som de skal være, men den bliver stadig ved med at poppe op...
Findes der evt. en ekstention der kan afklare det?

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-05-06 18:48

Den 01-05-06 18.19 skrev Morten S Hansen følgende:

> Begge ting er som de skal være, men den bliver stadig ved med at poppe op...
> Findes der evt. en ekstention der kan afklare det?

Det er jeg helt sikker på, at der ikke gør. Du kan være uheldig, at det
er lige omvendt, at det er en udvidelse, der driller. Prøv at starte
Firefox i fejlsikret tilstand, se:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.html

Er problemet der så stadig? Hvis det er væk, er det en udvidelse, der
driller. Hvis problemet stadig er der, er der nok ikke andet at gøre end
at prøve at geninstallere Firefox og evt. også slette din profil. I så
fald, tjek afsnittet "Start helt forfra" på ovennævnte side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 02-05-06 18:13

> [...]
> lige omvendt, at det er en udvidelse, der driller. Prøv at starte Firefox

Ja desværre....

>Hvis problemet stadig er der, er der nok ikke andet at gøre end at prøve at
>geninstallere Firefox og evt. også slette din profil. I så fald, tjek
>afsnittet "Start helt forfra" på ovennævnte side.

Jeg får ikke lige tid til at starte helt forfra lige nu - selvom det ofte
generer mig...

Mange tak for supporten indtil nu - har også tidligere fundet hjælp på din
side!

/morten